Jak stworzyć grę która nie zestarzeje się technologicznie po roku?

To jak wielki postęp technologiczny nastąpił w grach komputerowych w ostatnich latach widzą chyba wszyscy, wystarczy porównać to co widzimy dzisiaj na ekranach naszych komputerów i to co widzieliśmy na poczciwych Commodorach i Amigach. Wszystkich nas to bardzo cieszy. To znaczy wszystkich poza producentami gier Massive Multiplayer Online. A dlaczego ... ?

Wojciech Antonowicz

4

To jak wielki postęp technologiczny nastąpił w grach komputerowych w ostatnich latach widzą chyba wszyscy, wystarczy porównać to co widzimy dzisiaj na ekranach naszych komputerów i to co widzieliśmy na poczciwych Commodorach i Amigach. Wszystkich nas to bardzo cieszy. To znaczy wszystkich poza producentami gier Massive Multiplayer Online. A dlaczego ... ?

Ano średni czas życia gry komputerowej na rynku to około 12 miesięcy, oczywiście zdarzają się wyjątki ale na ogół po roku gra zostaje wyparta całkowicie z półek sklepowych przez swoich konkurentów, którzy mają lepszą grafikę, lepszą fizykę gry itp. Lecz gry typu MMO z założenia mają trwać na rynku przez kilka lat, ogromne nakłady finansowe jakie pochłaniają nie zwracają się w jednorazowym rzucie gier do sklepów, muszą one prosperować dobrze przez co najmniej 2-3 lata aby producenci byli w stanie na nich zarobić. Jak więc uchronić ich grafikę przez „zestarzeniem się” w tym czasie? Można tak jak w przypadku Anarchy Online zrobić grę która w dniu swojej premiery nie była wstanie ruszyć płynnie na większości komputerów i dopiero z nową generacją kart graficznych i procesorów mogliśmy się rozkoszować jej barwną i bogatą grafika. Lub tez można zrobić inaczej tak jak firma Turbine Entertainment zrobiła w wypadku swojego najnowszego engine graficznego, wykorzystanego w grze Asheron’s Call 2, a mianowicie przystosować engine do rosnących możliwości komputerów. Turbine Engine 2 poza wieloma innymi niezwykłymi możliwościami dysponuje bardzo rozbudowanym systemem doboru jakości grafiki do prędkości komputera i karty graficznej. Każdy obiekt w chwili obecnej posiada 6 rodzajów tekstur o zróżnicowanej jakości i ponad 20 parametrów opisujących jego szczegółowość. Można razem z nadejściem nowej generacji kart graficznych „obwlec” krajobraz w nową ładniejszą „skórę” i zawsze mieć najładniejszą z możliwych grafik. Jeszcze bardziej istotnym elementem tego engine jest to że każdy może dobrze dopasować grę do wydajności swojego komputera i u każdego kto ma w miarę sensowną konfigurację gra będzie chodziła płynnie, a u tych co mają najlepsze z możliwych konfiguracje, będzie jeszcze dodatkowo wyglądała bosko.

Udało się w taki sposób pogodzić tych co lubią jak gra chodzi im szybko z tymi co lubią gdy gra wygląda nieziemsko.

Oto przykład skalowania jakości grafiki na trzech podstawowych poziomach. Zdjęcie jest zmontowane z trzech obrazków różnej jakości. Zwróćcie uwagę iż nie jest to tylko sprawa jakości tekstur lecz również tego czy dane obiekty są wyświetlane czy nie, chmur, cieni i odbłysków świtała.

Jak stworzyć grę która nie zestarzeje się technologicznie po roku? - ilustracja #1

Wiem iż w wielu grach lepiej lub gorzej jest ten problem rozwiązany w AC2 jednak został rozwiązany bardzo dobrze, plus powstaje możliwość odpompowania w przyszłości grafiki nowym zestawem tekstur gdy pojawią się karty zdolne je wyświetlić.

Asheron's Call 2: Fallen Kings

Asheron's Call 2: Fallen Kings

PC
Gra przestała działać: 21 listopada 2002
Asheron's Call 2: Fallen Kings - Encyklopedia Gier
6.7

Gracze

Wszystkie Oceny
Oceń

A teraz wiadomości dla statsiarzy ...

Następny
A teraz wiadomości dla statsiarzy ...

Jak zapłacić w Polsce za granie w Ultima Online?

Poprzedni
Jak zapłacić w Polsce za granie w Ultima Online?

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl