id Software pracuje nad nową grą
Internetowy serwis Kikizo Games przeprowadził wywiad z Johnem Carmackiem, współzałożycielem id Software oraz twórcą wszystkich silników do gier 3D, jakie przez lata wykorzystywane były w produktach firmy. Amerykański programista potwierdził w rozmowie z redaktorami magazynu, że studio prowadzi już intensywne prace nad nową produkcją.
Internetowy serwis Kikizo Games przeprowadził wywiad z Johnem Carmackiem, współzałożycielem id Software oraz twórcą wszystkich silników do gier 3D, jakie przez lata wykorzystywane były w produktach firmy. Amerykański programista potwierdził w rozmowie z redaktorami magazynu, że studio prowadzi już intensywne prace nad nową produkcją.

Tuż po premierze gry Doom 3, przedstawiciele id Software opublikowali oświadczenie, w którym zapowiedzieli, iż nowym produktem firmy będzie gra, nie związana w żaden sposób z popularnymi markami Quake, Doom i Wolfenstein. Mimo, iż od tego czasu minęło szesnaście miesięcy, dotąd nie poznaliśmy żadnego, choćby najmniejszego szczegółu dotyczącego premierowego programu. Wypowiedź na łamach serwisu Kikizo Games jest pierwszą od dłuższego czasu deklaracją członków firmy, że prace nad grą faktycznie trwają.
Nie oznacza to, że członkowie studia nie mają nic do roboty. Od momentu premiery trzeciego Dooma, opublikowano oficjalny dodatek do tej gry (producent: Nerve Software) czwartą odsłonę Quake’a (Raven Software) oraz program Doom RPG (Fountainhead Entertainment), stworzony z myślą o telefonach komórkowych. Aktualnie trwają prace nad nową edycją Wolfensteina (Raven Software) oraz kolejną strzelaniną z cyklu Enemy Territory, nawiązującą do świata Quake’a (Splash Damage). We wszystkich wymienionych wyżej produkcjach, id Software pełniło lub pełni rolę koordynatora, ale nie bierze aktywnego udziału w ich powstaniu.
Komentarze czytelników
zanonimizowany30368 Pretorianin
Moze i mysla schematycznie i klepia sequele, ale gdyby nie ID kto wie jak wygladalby dzis rynek gier FPP.
W koncu duza czesc gier tego gatunku jedzie na ich enginach, ktore nalezaly zawsze do najlepszych na swiecie.
OldDorsaj Senator

zawsze lubiłem ganiać z karabinem w ręce-a szczególnie w grach ID Software(od pierwszego Wolfensteina 3D)
James_007 Generał

@S.c.R.
teraz najlepszy engine to Unreal Engine z numerkiem 3 ;)
zanonimizowany300184 Pretorianin
S.c.R. --->
przypomnij mi prosze, ile gier (i ktore) dzialaja na silnikach Quake3/4/Doom3 a ile na U/UT/2003/2004/UE3.
najlepsze silniki na swiecie? hahaha... bo Johnny tak powiedzial?
OldDorsaj Senator

też wolę gry na silniku Unreala ale nie przeszkadza to faktowi że uważam gry Id za jedne z najlepszych FPS-ów jakie grałem-szczególnie Wolfenstein 3d,wszystkie Doom-y i Q2,Q4 jeszcze nie grałem