Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 20 września 2007, 10:36

Halo 3 w sprzedaży przed oficjalną premierą - Microsoft nie będzie karać graczy

Mieszkańcy Wielkiej Brytanii i Irlandii, którzy kupili grę Halo 3 przed premierą w jednym ze sklepów sieci Argos, nie muszą obawiać się interwencji ze strony koncernu Microsoft Game Studios. Plotki o rzekomym banowaniu konsol Xbox 360, które rozpuścił internetowy serwis Pro-G, okazały się nieprawdziwe.

Mieszkańcy Wielkiej Brytanii i Irlandii, którzy kupili grę Halo 3 przed premierą w jednym ze sklepów sieci Argos, nie muszą obawiać się interwencji ze strony koncernu Microsoft Game Studios. Plotki o rzekomym banowaniu konsol Xbox 360, które rozpuścił internetowy serwis Pro-G, okazały się nieprawdziwe.

Halo 3 w sprzedaży przed oficjalną premierą - Microsoft nie będzie karać graczy - ilustracja #1

Niektóre sklepy sieci Argos (w Wielkiej Brytanii i Irlandii jest ich prawie siedemset) rozpoczęły sprzedaż gry na sześć dni przed jej oficjalną, europejską premierą. Trzecia odsłona cyklu Halo trafiła do sprzedaży wskutek pomyłki – gdy handlowcy zorientowali się, że popełnili błąd, produkt zniknął z półek. Wiadomość o możliwości kupienia programu bardzo szybko spopularyzowali internauci, dzięki czemu wielu użytkowników Xboksów zdążyło go nabyć. Refleksem wykazali się również piraci, którzy skorzystali z okazji i tego samego dnia zaczęli rozpowszechniać Halo 3 w sieci.

Koncern Microsoft Game Studios stanowczo zareagował na wieść o przedwczesnym rozpoczęciu sprzedaży gry, strasząc blokadą kont tych użytkowników Xboksów 360, którzy uruchomią produkt przed premierą. Takie informacje podał wczoraj serwis Pro-G, ale okazały się one fałszywe. Gigant z Redmond opublikował oficjalne oświadczenie, w którym zaprzeczył że będzie wyciągać konsekwencje przeciwko szczęśliwcom posiadającym legalna kopię gry. Ci ostatni mogą więc eksploatować produkt bez obaw.

Halo 3 w sprzedaży przed oficjalną premierą - Microsoft nie będzie karać graczy - ilustracja #2
Halo 3 w sprzedaży przed oficjalną premierą - Microsoft nie będzie karać graczy - ilustracja #3

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej