Gra sterowana falami mózgowymi – futurystyczna wizja przyszłości staje się faktem.

W chwili obecnej na rynku znajduje się cała gama najróżniejszych kontrolerów do gier, począwszy od joysticków czy kierownic, a skończywszy na specjalnych rękawicach, czy rewolwerach. Nie mniej jednak to nic w porównaniu z tym, co być może już niedługo nadejdzie. Mówię o sterowaniu grami za pomocą fal mózgowych, bez pośrednictwa naszych kończyn. Brzmi to może futurystycznie, ale jak niedawno doniósł serwis BBC, naukowcy dokonali tego wyczynu – sterowali falami mózgowymi żabkopodobną postacią w grze komputerowej.

Przemysław Bartula

1

W chwili obecnej na rynku znajduje się cała gama najróżniejszych kontrolerów do gier, począwszy od joysticków czy kierownic, a skończywszy na specjalnych rękawicach, czy rewolwerach. Nie mniej jednak to nic w porównaniu z tym, co być może już niedługo nadejdzie. Mówię o sterowaniu grami za pomocą fal mózgowych, bez pośrednictwa naszych kończyn. Brzmi to może futurystycznie, ale jak niedawno doniósł serwis BBC, naukowcy dokonali tego wyczynu – sterowali falami mózgowymi żabkopodobną postacią w grze komputerowej.

Co prawda gra nie jest zbyt skomplikowana, tzn. polega na chodzeniu bohaterem po cieniutkiej linie i niedopuszczaniu do tego by spadł, lecz fakt, że kierowano nią dzięki falom mózgowym wart jest odnotowania. Stało się to możliwe dzięki specjalnemu bezprzewodowemu hełmowi wyposażonemu w zestaw elektrod oraz dwóm urządzeniom emitującym błyski (każde emituje błyski o różnych częstotliwościach) umieszczonych po bokach. Cały system działa w sposób następujący: jeżeli bohater traci równowagę i przechyla się w prawo, to wówczas gracz musi skupić się na lewym urządzeniu, by zapobiec upadkowi.

Gra sterowana falami mózgowymi – futurystyczna wizja przyszłości staje się faktem. - ilustracja #1

Zarówno gra jak i system sterowania nie są na sprzedaż i w tej chwili nadal są testowane w laboratoriach. Naukowcy przyznają, iż nowa technologia w przyszłości może znaleźć zastosowanie zarówno do sterowania grami komputerowymi, jak i może pomóc ludziom sparaliżowanym korzystać z dobrodziejstw komputerów.

Przemysław Bartula

Autor: Przemysław Bartula

W 2000 roku dołączył do ekipy tworzącej serwis GRYOnline.pl i realizuje się w nim po dziś dzień. Zaczął od napisania kilku recenzji, a potem płynnie poszły newsy, wpisy encyklopedyczne i cała masa innych aktywności. Na przestrzeni 20 lat uczestniczył w tworzeniu niemal wszystkich działów i projektów firmy; przez lata piastował stanowisko szefa encyklopedii gier i szefa newsroomu, a ostatecznie trafił do zarządu firmy GRY-OnLine S.A. Obecnie jest dużo bardziej zaangażowany w aktywności zarządcze aniżeli redaktorskie. Posiada dyplom technika elektrotechnika i inżyniera budownictwa wodnego.

Scooby Dooby Doo !!

Następny
Scooby Dooby Doo !!

Wynajmij własny serwer do Unreal Tournament 2004!

Poprzedni
Wynajmij własny serwer do Unreal Tournament 2004!

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl