Gra sterowana falami mózgowymi – futurystyczna wizja przyszłości staje się faktem.

W chwili obecnej na rynku znajduje się cała gama najróżniejszych kontrolerów do gier, począwszy od joysticków czy kierownic, a skończywszy na specjalnych rękawicach, czy rewolwerach. Nie mniej jednak to nic w porównaniu z tym, co być może już niedługo nadejdzie. Mówię o sterowaniu grami za pomocą fal mózgowych, bez pośrednictwa naszych kończyn. Brzmi to może futurystycznie, ale jak niedawno doniósł serwis BBC, naukowcy dokonali tego wyczynu – sterowali falami mózgowymi żabkopodobną postacią w grze komputerowej.

Przemysław Bartula

W chwili obecnej na rynku znajduje się cała gama najróżniejszych kontrolerów do gier, począwszy od joysticków czy kierownic, a skończywszy na specjalnych rękawicach, czy rewolwerach. Nie mniej jednak to nic w porównaniu z tym, co być może już niedługo nadejdzie. Mówię o sterowaniu grami za pomocą fal mózgowych, bez pośrednictwa naszych kończyn. Brzmi to może futurystycznie, ale jak niedawno doniósł serwis BBC, naukowcy dokonali tego wyczynu – sterowali falami mózgowymi żabkopodobną postacią w grze komputerowej.

Co prawda gra nie jest zbyt skomplikowana, tzn. polega na chodzeniu bohaterem po cieniutkiej linie i niedopuszczaniu do tego by spadł, lecz fakt, że kierowano nią dzięki falom mózgowym wart jest odnotowania. Stało się to możliwe dzięki specjalnemu bezprzewodowemu hełmowi wyposażonemu w zestaw elektrod oraz dwóm urządzeniom emitującym błyski (każde emituje błyski o różnych częstotliwościach) umieszczonych po bokach. Cały system działa w sposób następujący: jeżeli bohater traci równowagę i przechyla się w prawo, to wówczas gracz musi skupić się na lewym urządzeniu, by zapobiec upadkowi.

Gra sterowana falami mózgowymi – futurystyczna wizja przyszłości staje się faktem. - ilustracja #1

Zarówno gra jak i system sterowania nie są na sprzedaż i w tej chwili nadal są testowane w laboratoriach. Naukowcy przyznają, iż nowa technologia w przyszłości może znaleźć zastosowanie zarówno do sterowania grami komputerowymi, jak i może pomóc ludziom sparaliżowanym korzystać z dobrodziejstw komputerów.

Podobało się?

0

Przemysław Bartula

Autor: Przemysław Bartula

W 2000 roku dołączył do ekipy tworzącej serwis GRYOnline.pl i realizuje się w nim po dziś dzień. Zaczął od napisania kilku recenzji, a potem płynnie poszły newsy, wpisy encyklopedyczne i cała masa innych aktywności. Na przestrzeni 20 lat uczestniczył w tworzeniu niemal wszystkich działów i projektów firmy; przez lata piastował stanowisko szefa encyklopedii gier i szefa newsroomu, a ostatecznie trafił do zarządu firmy GRY-OnLine S.A. Obecnie jest dużo bardziej zaangażowany w aktywności zarządcze aniżeli redaktorskie. Posiada dyplom technika elektrotechnika i inżyniera budownictwa wodnego.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2004-03-23
12:22

zanonimizowany36866 Generał

Ejjj, przecież podobno pracują nad tym ludzie bodajże z Politechniki Łódzkiej.. a ja myślałem, że Polacy bylu pierwsi... :)

Komentarz: zanonimizowany36866

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl