Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 10 stycznia 2007, 13:06

Gears of War na PC – teoretycznie mamy, ale nie damy...

Być może powyższy tytuł to nadinterpretacja, ale nie mogę oprzeć się takim wnioskom po przeczytaniu wypowiedzi pana Marka Reina, która docelowo miała dementować pogłoski o pecetowym wydaniu gry. Pojawiła się ona wkrótce po wydaniu najnowszych sterowników graficznych nVidii, gdyż w ich opisie znalazły się odniesienia właśnie do GoW.

Być może powyższy tytuł to nadinterpretacja, ale nie mogę oprzeć się takim wnioskom po przeczytaniu wypowiedzi pana Marka Reina, która docelowo miała dementować pogłoski o pecetowym wydaniu gry. Pojawiła się ona wkrótce po wydaniu najnowszych sterowników graficznych nVidii, gdyż w ich opisie znalazły się odniesienia właśnie do GoW.

Zatem, Rein twierdzi, iż nie ma żadnych nowych informacji w odniesieniu do Gears of War w wersji na PC. Mówi, że owszem, gra podobnie jak większość dedykowanych konsolom opracowywana jest na komputerach PC, co oznacza, iż istnieje jej wersja developerska działająca na popularnych blaszakach. Co więcej, nawet dwa lata temu na E3 prezentowane było właśnie pecetowe demo GoW. Dwie wówczas sprzężone karty graficzne miały symulować moc Xboxa 360.

Powodem, dla którego przypis o GoW pojawił się w opisie nowych sterowników jest ciągła kooperacja firmy Epic i nVidia, mająca na celu polepszenie silnika Unreal Engine 3. Epic przesłał nVidii kopię pliku wargame.exe wraz z fragmentem gry, po to aby dokonała stosownych zmian w sterownikach do swoich kart, bo te używane są w komputerach na jakich opracowywany jest Unreal Engine 3, a także GoW, czy inne gry na nim oparte, w tym Roboblitz, Rainbow Six Vegas i Unreal Tournament 2007.

Ot i całe wytłumaczenie zamieszania z driverami. Nie zmienia to jednak faktu, iż na komputerach twórców istnieje Gears of War działający na komputerze PC. Co uniemożliwia wydanie go na tej platformie? Jak zwykle pieniądze i zapewne stojący za nimi Xbox 360 i Microsoft.

Przemysław Bartula

Przemysław Bartula

W 2000 roku dołączył do ekipy tworzącej serwis GRYOnline.pl i realizuje się w nim po dziś dzień. Zaczął od napisania kilku recenzji, a potem płynnie poszły newsy, wpisy encyklopedyczne i cała masa innych aktywności. Na przestrzeni 20 lat uczestniczył w tworzeniu niemal wszystkich działów i projektów firmy; przez lata piastował stanowisko szefa encyklopedii gier i szefa newsroomu, a ostatecznie trafił do zarządu firmy GRY-OnLine S.A. Obecnie jest dużo bardziej zaangażowany w aktywności zarządcze aniżeli redaktorskie. Posiada dyplom technika elektrotechnika i inżyniera budownictwa wodnego.

więcej