Opakowania gier konsolowych projektowane są według określonego standardu, natomiast wygląd pudełek pecetowych zależał jak dotąd od widzimisię wydawców. Uporządkowania tego komputerowego nieładu podjęła się właśnie korporacja Microsoft w ramach kampanii Games for Windows, mającej promować okienkowy system operacyjny w świecie elektronicznej rozrywki.
Radosław Grabowski
5Opakowania gier konsolowych projektowane są według określonego standardu, natomiast wygląd pudełek pecetowych zależał jak dotąd od widzimisię wydawców. Uporządkowania tego komputerowego nieładu podjęła się właśnie korporacja Microsoft w ramach kampanii Games for Windows, mającej promować okienkowy system operacyjny w świecie elektronicznej rozrywki.

Dwoma pierwszymi przykładami standaryzowanych pudełek pecetowych są opakowania LEGO Star Wars II: The Original Trilogy oraz Company of Heroes. Jednakże pod pojęciem Games for Windows kryje się dużo więcej, gdyż każda gra spod tego znaku musi przystawać do odgórnie określonych norm – tj. cechować się prostym systemem instalacji, wykazywać pełną kompatybilność z Windows Vista i posiadać oznaczenie kategorii wiekowej według ESRB.
Ponadto zarówno obecne, jak i przyszłe gry z omawianej linii mają bezproblemowo obsługiwać kontroler konsoli Xbox 360 (oczywiście jeśli dany program pozwala na wykorzystanie pada). Nie będzie również kłopotów z zabawą w trybie szerokoekranowym i kompatybilnością z 64-bitowymi wersjami "Okienek". Zatem jeśli konkretna gra nie spełni powyższych wymagań, nie ma szans na dołączenie do rodziny Games for Windows.
Więcej:Fani LEGO mogą teraz kupić sobie klockowego Brada Pitta. Do sklepu trafił zestaw z F1 The Movie
GRYOnline
Gracze
Steam