Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 24 czerwca 2008, 14:17

autor: Marek Grochowski

Forbes ujawnia europejską listę najpopularniejszych gier 2007 roku

Jak możemy dowiedzieć się z internetowego serwisu miesięcznika Forbes, rynek gier wideo w Europie radzi sobie coraz lepiej – w ubiegłym roku osiągnął wartość 17,9 miliarda dolarów.

Jak możemy dowiedzieć się z internetowego serwisu miesięcznika Forbes, rynek gier wideo w Europie radzi sobie coraz lepiej – w ubiegłym roku osiągnął wartość 17,9 miliarda dolarów. To jednak i tak wciąż mało w porównaniu ze Stanami Zjednoczonymi, gdzie ludzi jest wprawdzie ponad dwa razy mniej, ale przez to, że nie dzielą ich bariery językowe i konieczność lokalizacji gier, elektroniczna rozrywka dobiła już do liczby 18,8 miliarda dolarów.

W dalszym ciągu nie zmienia to jednak faktu, że Stary Kontynent to co raz lepszy rynek zbytu dla nowych tytułów. Szczególne pole do popisu mają tu producenci projektów z segmentu casual, gdyż zdaniem Forbesa Europejczycy znacznie różnią się od amerykańskich graczy - stronią od pozycji epatujących przemocą i, jak można wywnioskować z poniższej listy – nie zawsze gustują w tytułach dla hardkorowców. Zestawienie opracowano na podstawie wyników sprzedaży gier w Niemczech, Francji i Wielkiej Brytanii, a wygląda ono następująco:

  1. Dr Kawashima’s Brain Training (Nintendo)
  2. FIFA 08 (Electronic Arts)
  3. Wii Play (Nintendo)
  4. Pro Evolution Soccer 2008 (Konami)
  5. New Super Mario Bros. (Nintendo)
  6. Need for Speed: ProStreet (Electronic Arts)
  7. Assassin’s Creed (Ubisoft)
  8. Call of Duty 4: Modern Warfare (Activision)
  9. Big Brain Academy (Nintendo)
  10. The Simpsons Game (Electronic Arts)

Nie ujawniono, czy w powyższym Top 10 pod uwagę brano tylko gry konsolowe czy może dane, jakie zebrano, dotyczą też rynku PC. Faktem jest jednak, że nasi koledzy z Zachodu wykazują duże przywiązanie do produktów Nintendo – redaktorzy Forbesa szacują, że stworzony przez japoński koncern handheld Dual Screen kontroluje już 26% europejskiego rynku. Rynku, który według ekonomistów może pochwalić się aktualnie największym potencjałem.

gry