Firma Ubisoft ogłosiła finansowe wyniki sprzedaży za ostatni kwartał minionego roku fiskalnego (marzec 2006 – marzec 2007). Wygląda na to, że francuski wydawca wciąż rośnie w siłę, a kolejny rok będzie jeszcze bardziej owocny.
Artur Falkowski
Firma Ubisoft ogłosiła finansowe wyniki sprzedaży za ostatni kwartał minionego roku fiskalnego (marzec 2006 – marzec 2007). Wygląda na to, że francuski wydawca wciąż rośnie w siłę, a kolejny rok będzie jeszcze bardziej owocny.
Zyski ze sprzedaży za pierwsze trzy miesiące tego roku przyniosły Ubisoftowi 197 milionów euro, co jest znacznym sukcesem w porównaniu ze 144 milionami uzyskanymi rok temu w analogicznym okresie. Łącząc ten wynik z poprzednimi raportami firmy ustalono, że wydawca zarobił w poprzednim roku fiskalnym 680 milionów euro, czyli o 133 miliony więcej niż poprzednio.
Sprzedaż produktów Ubisoftu w ostatnich miesiącach przerosła plany wydawcy o 45 milionów euro. Przyczyny tego dopatrywać można w sukcesie gier Tom Clancy’s Advanced Warfighter 2 na X360 (milion egzemplarzy sprzedanych od premiery) oraz wydanej na osiem platform sprzętowych produkcji Teenage Mutant Ninja Turtles, która sprzedała się w sumie w 1,1 miliona sztuk. Ponadto dużą popularnością cieszą się w dalszym ciągu gry wydane w poprzednich kwartałach minionego roku fiskalnego, w tym Tom Clancy’s Rainbow Six Vegas (1,7 miliona sprzedanych egzemplarzy), tytuły na Wii, Rayman Raving Rabbids i Red Steel, które znalazły odpowiednio 830 i 950 tysięcy nabywców oraz seria gier traktujących o wirtualnych zwierzakach – Petz, która sprzedała się w 3,5 miliona egzemplarzy.
Świetne wyniki Ubisoftu w ciągu ostatnich trzech miesięcy zapewniły mu pozycję drugiego niezależnego wydawcy w Europie (pierwszego, jeżeli chodzi o produkcje na X360 i Wii) oraz trzeciego w Ameryce. Warto zauważyć, że udział francuskiej firmy w światowym rynku gier wideo wciąż wzrasta.
Przyszłość firmy również rysuje się w różowych barwach. Jak powiedział szef Ubisoftu, Yves Guillemot: „W okresie 2007-2008 nasza firma będzie miała najlepszy line-up w historii dzięki siedmiu kontynuacjom takich serii jak między innymi Brothers In Arms czy Splinter Cell oraz sześciu zupełnie nowym markom, w tym Assasin’s Creed , EndWar i Haze , a także czterem grom na licencji, takim jak Surf’s Up , Lost czy Naruto ”. Guillemot zapowiedział, że w najbliższych miesiącach Ubisoft postara się jeszcze bardziej rozbudować swoją ofertę gier dla tzw. casual players, wydając kolejne produkcje na konsole DS oraz Wii.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google