Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 13 czerwca 2003, 09:56

Dalekosiężna wizja Epica związana z rozwojem cyklu Unreal Tournament

Ostatnie posunięcia firmy Epic, tj. zapowiedzenie kolejnego Tournamenta w niespełna rok po wydaniu poprzedniego oraz zorganizowanie konkursu na najlepsze mody do tejże serii z nagrodami sięgającymi łącznie jednego miliona dolarów wzbudziły niemałe zainteresowanie fanów tego tytułu. Pojawiły się pytania, co też Epic zamierza dalej robić z tym cyklem i czy dożyjemy wydania Unreal Tournament 2009? Odpowiedź na to pytanie znajdujemy w wywiadzie z Timem Sweeney’em zamieszczonym na serwisie 4unrealers.

Ostatnie posunięcia firmy Epic, tj. zapowiedzenie kolejnego Tournamenta w niespełna rok po wydaniu poprzedniego oraz zorganizowanie konkursu na najlepsze mody do tejże serii z nagrodami sięgającymi łącznie jednego miliona dolarów wzbudziły niemałe zainteresowanie fanów tego tytułu. Pojawiły się pytania, co też Epic zamierza dalej robić z tym cyklem i czy dożyjemy wydania Unreal Tournament 2009? Odpowiedź na to pytanie znajdujemy w wywiadzie z Timem Sweeney’em zamieszczonym na serwisie 4unrealers.

Otóż według informacji przekazanych przez Sweeney’a, Epic dąży do uczynienia z serii Unreal Tournament czegoś na kształt serii sportowych z Electronic Arts, tzn. corocznego wydania nowej edycji gry, która będzie tak na prawdę nie w pełni nowym, pełnoprawnym tytułem, a rozszerzeniem i udoskonaleniem. Ma to już miejsce w przypadku Unreal Tournament 2004, który jak wiemy będzie oparty o ten sam silnik graficzny, co wersja 2003 oraz zawierał będzie wszystko to, co wersja 2003, plus szereg dodatków, jak nowe tryby rozgrywki, pojazdy, system głosowania czy komunikowania się za pośrednictwem głosu. Coroczne wydawanie kolejnych gier cyklu ma służyć rozrastaniu się i rozwojowi społeczności graczy związanych z „Nierealnym Turniejem”, podobnie zresztą jak organizowanie imprez typu „$1.000.000 Make Something Unreal Contest” oraz częste wypuszczanie darmowych dodatków i uaktualnień. Grunt to ciągły ruch w „interesie”.

Jeżeli chodzi o cenę nowych wersji gry, to by nie wzbudzać opinii, że firma pragnie, co rok ściągać kasę od graczy, za, co by nie mówić niezbyt rewolucyjne zmiany, to Sweeney zaznacza, iż cena będzie niższa (specjalne rabaty) dla posiadaczy starszych wersji gry. Na razie mowa jest o cenie wersji 2004 w stosunku do wersji 2003, ponieważ Sweeney powstrzymał się od zdradzenia czegokolwiek dotyczącego UT 2005 czy kolejnych edycji serii mówiąc, że w chwili obecnej jego firma skupia się na UT 2004 i dopiero, gdy ta zostanie ukończona zobaczymy, co dalej... Oczywiście w świetle wizji, którą zakreślił wcześniej możemy być niemal 100% pewni, iż w 2004 roku zobaczymy kolejnego Unreal Tournamenta...

Przemysław Bartula

Przemysław Bartula

W 2000 roku dołączył do ekipy tworzącej serwis GRYOnline.pl i realizuje się w nim po dziś dzień. Zaczął od napisania kilku recenzji, a potem płynnie poszły newsy, wpisy encyklopedyczne i cała masa innych aktywności. Na przestrzeni 20 lat uczestniczył w tworzeniu niemal wszystkich działów i projektów firmy; przez lata piastował stanowisko szefa encyklopedii gier i szefa newsroomu, a ostatecznie trafił do zarządu firmy GRY-OnLine S.A. Obecnie jest dużo bardziej zaangażowany w aktywności zarządcze aniżeli redaktorskie. Posiada dyplom technika elektrotechnika i inżyniera budownictwa wodnego.

więcej