Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 22 lipca 2005, 15:09

Czy World of WarCraft podbije Singapur?

World of WarCraft to aktualnie najpopularniejsza gra MMORPG na świecie – bawi się nią 3.5 miliona aktywnych (czyt. opłacających abonament) użytkowników. Już wkrótce liczba ta może drastycznie wzrosnąć, gdyż Blizzard Entertainment szykuje się do podbicia kolejnych części Azji.

World of WarCraft to aktualnie najpopularniejsza gra MMORPG na świecie – bawi się nią 3.5 miliona aktywnych (czyt. opłacających abonament) użytkowników. Już wkrótce liczba ta może drastycznie wzrosnąć, gdyż Blizzard Entertainment szykuje się do podbicia kolejnych części Azji.

Aktualnym celem firmy jest Singapur. Przygotowano już odpowiednią ilość kopii gry oraz specjalne karty pre-paid, pozwalające użytkować program przez sześćdziesiąt dni. W przedsięwzięciu partneruje koncern iGames Asia, który został specjalnie wybrany do rozpropagowania World of WarCraft na terenie Singapuru. Autorzy gry podejrzewają, że World of Warcraft osiągnie tam bardzo dobry wynik, choć z pewnością daleko będzie mu do liczby 1.5 miliona chińskich użytkowników. Programy z serii WarCraft cieszą się w Singapurze olbrzymią popularnością i są jedną z najlepiej sprzedających się marek spośród wszystkich gier video tam wydawanych.

World of WarCraft to pozycja, która należy do gatunku cRPG. Przygotowana została specjalnie z myślą o rozgrywce w trybie massive online multiplayer, gdzie w szranki stanąć może tysiące graczy z całego świata. Gra przenosi nas do starganego różnymi wojnami i zniszczeniem fantastycznego świata Azeroth - znanego z serii WarCraft.

Minęły zaledwie dwa lata od wydarzeń znanych z WarCraft III: The Frozen Throne. Pomimo zażegnania minionych konfliktów świat Azeroth nie zaznał spokoju. Na przekór staraniom zmęczonych już nieustanną walką i pragnących spokoju mieszkańców, na horyzoncie pojawiły się nowe zagrożenia. W Azeroth uformowały się dwie zwalczające się grupy: Sojusz, w skład którego wchodzą przedstawiciele ras: Ludzi, Krasnoludów, Nocnych Elfów oraz Gnomów. Na przeciwko nim stanęła zaś Horda skupiająca Orków, Taurenów, Nieumarłych oraz Trolli.

Więcej informacji na temat World of WarCraft uzyskasz z naszej Encyklopedii Gier.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej