Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 20 września 2008, 13:05

autor: Piotr Doroń

CryEngine 3 powstaje już głównie z myślą o konsolach

Cevat Yerli, prezes studia Crytek (autorów Crysis i Crysis: Warhead), oznajmił w trakcie swojego wystąpienia przeprowadzonego w ramach Games Convention Asia, że kolejna wersja technologii CryEngine powstanie w największej mierze pod kątem konsol następnej generacji. Jej finalny kształt zostanie zaprezentowany w 2011 lub 2012 roku.

Cevat Yerli, prezes studia Crytek (autorów Crysis i Crysis: Warhead), oznajmił w trakcie swojego wystąpienia przeprowadzonego w ramach Games Convention Asia, że kolejna wersja technologii CryEngine powstanie w największej mierze pod kątem konsol następnej generacji. Jej finalny kształt zostanie zaprezentowany w 2011 lub 2012 roku.

Docelowymi platformami, mającymi wykorzystywać możliwości CryEngine 3 w największym stopniu, będą PlayStation 4 oraz kolejna, po Xbox 360, platforma koncernu Microsoft. Mogłoby się wydawać, że wybieganie w tak odległą przyszłość nie ma większego sensu, jednakże, jak zapewnia nas Yerli, jest to konieczne. Powoduje to budowa konsol jako platform do gier. Jak dobrze wiemy, konsole to zamknięta architektura, która wymaga programów i technologii doskonale dostosowanych do ich możliwości. By spełnić wszystkie wymagane ku temu warunki, trzeba poświęcić naprawdę dużo czasu na dopracowanie najważniejszych elementów.

Dlaczego wybór Cryteka padł na 2011 i 2012 rok? Yerli tłumaczy to analizami przeprowadzonymi przez jego zespół. Dotyczyły one oczywiście przewidywalnych dat premier konsol następnej generacji. Sony wie, kiedy dostarczy na rynek następcę PlayStation 3, jednak nie powie nam tego. Z naszych analiz wynika, że dojdzie do tego w 2011 lub 2012 roku , powiedział Cevat. Dodał również, że spadkobierca schedy po konsoli Xbox 360 powinien pojawić się mniej więcej na rok przed debiutem PS4.

Rozpoczęcie prac nad przyszłościową technologią wiąże się także z koniecznością przewidzenia kierunku rozwoju sprzętu i podzespołów, takich jak procesory, czy też chipy graficzne. Yerli zdaje sobie sprawę z trudności, jakie z tego wynikają. Niemniej jednak uważa, że Crytek jest w stanie określić najbardziej prawdopodobne scenariusze rozwoju. Miejmy nadzieję, że ma racje i będzie w stanie, wspólnie ze swoim zespołem, dostarczać nam coraz lepsze gry.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej