60% posiadaczy X360 korzysta już z Xbox Live

Według najnowszych danych z usługi Xbox Live korzysta już 60% użytkowników Xboxa 360. Dla porównania tylko 10% posiadaczy starej konsoli Microsoftu użyło jej do połączenia z XBL.

Artur Falkowski

13

Według najnowszych danych z usługi Xbox Live korzysta już 60% użytkowników Xboxa 360. Dla porównania tylko 10% posiadaczy starej konsoli Microsoftu użyło jej do połączenia z XBL.

Podczas odbywającej się w Brighton (Anglia) konferencji, reprezentujący giganta z Redmond Jeff Sullivan przedstawił raport dotyczący rozwoju i wykorzystania usługi Xbox Live. Jak sam przyznał, dane ulegają ciągłym zmianom i przed każdym odczytaniem statystyk sam musi zasięgać informacji.

Do tej pory zarejestrowano w XBL ponad dwa miliardy godzin gry, w tym przeszło pięćset milionów rozgrywek w Halo 2. Dziennie odnotowuje się ponad dziewięćset tysięcy wiadomości tekstowych i głosowych przekazywanych sobie przez użytkowników.

Przypominamy, że jednym z celów stawianych sobie przez Microsoft jest osiągnięcie 6 milionów kont Xbox Live w 2007 roku. W związku z tym wykorzystanie tej usługi będzie ciągle wzrastać.

Poza umożliwianiem rozgrywek online Microsoft wprowadził dwie nowe usługi: Xbox Live Marketplace i Xbox Live Arcade. Obie w znacznym stopniu wpływają na rosnącą popularność XBL.

Pierwsza z wymienionych usług umożliwia wykupywanie za pośrednictwem internetu dodatków do posiadanych gier. Mogą to być na przykład nowe samochody, bronie, zbroje, wyposażenie, a nawet całe poziomy. Popularność XBL Marketplace zwiększyła się ostatnio wraz z aktualizacją oprogramowania Xboxa 360. Dzięki niej można ustawiać kolejki ściąganych rzeczy, a samo pobieranie przebiega w tle. W ten sposób nowa zawartość może być ściągana podczas grania. W przyszłości będziemy mogli pobierać dodatki korzystając z menu gier (bez potrzeby wychodzenia do dashboardu). Z usługi tej korzysta przeszło 75% użytkowników Xbox Live. W sumie za jej pośrednictwem dokonano ponad 30 milionów pobrań.

Druga z szybko rozwijających się usług pozwala ściągnąć napisane specjalnie pod X360 konwersje hitów sprzed lat. Z możliwości tej korzysta powyżej 65% użytkowników. Do tej pory pobrano ponad pięć milionów gier. Coraz więcej firm pragnie dołączyć swoje produkty do wciąż rosnącej oferty, w związku z czym Microsoft zmuszony został do podniesienia swoich oczekiwań dotyczących produktów powstających dla XBL Arcade.

Zapowiedziana na tegorocznych E3 inicjatywa Live Anywhere jeszcze bardziej zwiększy popularność XBL. Będzie się ona opierać na połączeniu usług online świadczonych dla użytkowników X360, komputerów PC (z systemem Vista) oraz telefonów komórkowych (z Mobile Windows). Jedną z możliwości tego rozwiązania będzie uczestniczenie w tej samej rozgrywce graczy korzystających z tej samej gry na różnych platformach sprzętowych (np. X360 i PC).

Halo 2

Halo 2

PC Xbox
Data wydania: 8 listopada 2004
Halo 2 - Encyklopedia Gier
7.7

GRYOnline

7.8

Gracze

Wszystkie Oceny
Oceń

Kłopoty Sony z Blu-ray

Następny
Kłopoty Sony z Blu-ray

LEGO Star Wars II: The Original Trilogy - szczegóły dotyczące wydania PL

Poprzedni
LEGO Star Wars II: The Original Trilogy - szczegóły dotyczące wydania PL

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl