Technologie Tanie i polecane Porady PC Windows Konsole Telefony Technika
Wiadomość sprzęt i soft 31 stycznia 2007, 13:22

autor: Jiker

Firma SplitFish pragnie przywrócić wibracje padom Six Axis

Firma SplitFish, znana nam z projektu GameWare DualFX (kontrolera przeznaczonego dla konsoli PS2, przypominającego Wiimote’a), twierdzi, że rozwiązała problem braku wibracji w padzie Six Axis, następcy Dual Shocka wyposażonego w sensor ruchu, będącego głównym kontrolerem konsoli PlayStation 3.

Firma SplitFish, znana nam z projektu GameWare DualFX (kontrolera przeznaczonego dla konsoli PS2, przypominającego Wiimote’a), twierdzi, że rozwiązała problem braku wibracji w padzie Six Axis, następcy Dual Shocka wyposażonego w sensor ruchu, będącego głównym kontrolerem konsoli PlayStation 3.

Przedstawiciele SplitFish oznajmili bowiem, że ich dynamiczny system force feedback, noszący nazwę SensorFX, jest w stanie generować odpowiednie wibracje przy braku problemów związanych z równoczesnym funkcjonowaniem sensora ruchu. Projekt może zostać na trwale zainstalowany w padach, jak i być sprzedawany jako oddzielny dodatek podłączany do portu USB, w który wyposażony jest Six Axis.

SensorFX może działać na dwa sposoby. Jednym z nich jest współpraca z grami wspierającymi w system force feedback. Drugi natomiast polega na współpracy z graczem, który korzystając z sensora ruchu oraz odpowiednich przycisków determinuje odpowiednie wibracje.

Szefostwo SplitFish poinformowało, że rozpocznie niebawem rozmowy z producentami gier, jak i samym Sony, w celu wykorzystania ich technologii.