Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Andro iOS

Turowe - Gry PC Windows

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Gry o tematyce turowe na platformę PC Windows ułożone według popularności.

Phantom Doctrine
Phantom Doctrine

Strategiczne 14 sierpnia 2018

Phantom Doctrine to strategia szpiegowska autorstwa polskiego zespołu CreativeForge Games. Akcja toczy się w latach 80. ubiegłego wieku, prezentując alternatywną wersję zimnej wojny. Gracz staje na czele tajnej organizacji wywiadowczej, której celem jest powstrzymanie globalnego spisku mającego na celu przejęcie władzy nad światem. Musimy werbować agentów, szkolić ich, wyposażać oraz zapewniać im fałszywe tożsamości. Konieczne jest przeprowadzanie zwiadów, handlowanie informacjami, przesłuchiwanie jeńców oraz sprawne zarządzanie budżetem operacyjnym. Kluczową rolę odgrywają same misje, podczas których dowodzimy kilkuosobowym oddziałem w trybie turowym. Gra pozwala zarówno na frontalne ataki z użyciem ciężkiego uzbrojenia, jak i bezszelestne realizowanie zadań. Produkcję opracowano tak, aby można ją było przechodzić wielokrotnie. Sytuacja w wirtualnym świecie zmienia się dynamicznie, wiele elementów ustalanych jest losowo, a do tego autorzy przygotowali trzech bohaterów dla gracza - każdy z nich ma odmienną biografię, co wpływa na przebieg rozgrywki.

This is the Police 2
This is the Police 2

Strategiczne 31 lipca 2018

Kontynuacja gry This is the Police, opracowana przez autorów oryginału, czyli zespół Weappy Studio. Podobnie jak pierwsza część serii, produkcja w ciekawy sposób łączy elementy gier przygodowych i strategicznych. W This is the Police 2 gracze wcielają się w Lilly Reed – panią szeryf próbującą zaprowadzić porządek w niewielkim miasteczku Sharpwood.

Total War: Rome II
Total War: Rome II

Strategiczne 3 września 2013

Widowiskowa gra strategiczna, wyprodukowana przez brytyjskie studio deweloperskie Creative Assembly. Total War: Rome II pozwala graczom wcielić się w role przywódców państw z okresu starożytnego Rzymu i stanąć do walki o władzę oraz terytoria. Wzorem wcześniejszych gier z serii Total War (np. Total War: Shogun 2 oraz Empire: Total War) rozgrywka łączy elementy strategii turowej oraz czasu rzeczywistego (RTS). Do zadań graczy należy zarządzanie państwem i podległymi prowincjami, a także dowodzenie armiami. Atutem gry są spektakularne bitwy z udziałem tysięcy jednostek. Twórcy Total War: Rome II dołożyli starań o zachowanie historycznych realiów związanych m.in. z formacjami wojskowymi, ich uzbrojeniem oraz taktyką walki. Wysokiej jakości oprawa wizualna w grze jest zasługą zmodyfikowanego silnika Warscape Engine.

Total War: Rome II - Rise of the Republic
Total War: Rome II - Rise of the Republic

Strategiczne 9 sierpnia 2018

Piąty duży dodatek do gry Total War: Rome II. Akcja przenosi się do IV wieku przed naszą erą, kiedy to Rzym był jeszcze stosunkowo młodą republiką. Rise of the Republic to przede wszystkim nowa kampania, w trakcie której możemy przejąć kontrolę nad jedną z dziewięciu nacji. Autorzy wprowadzają nowe opcje akcji rządowych, zastępujące znany z wcześniejszych kampanii system zmian rządu.

Darkest Dungeon
Darkest Dungeon

RPG 19 stycznia 2016

Opracowana przez debiutujące studio Red Hook gra cRPG utrzymana w stylistyce dark fantasy. Jej akcja przenosi nas do mrocznego świata wzorowanego na epoce średniowiecza. Eksplorując ruiny starego zamku oraz ukryty pod nim system lochów, stawimy czoła siłom ciemności, które opanowały te ziemie w wyniku lekkomyślności ich ostatniego władcy. Zagłębiając się w przygodzie, odkryjemy ponurą przeszłość całego rodu, który sprowadził na ten świat zło. Rozgrywka sprowadza się do eksploracji wypełnionych pułapkami i potworami podziemi, zaś sama walka zrealizowana została w systemie turowym. Oryginalnym rozwiązaniem twórców jest specjalny system odpowiadający za stan psychiczny bohaterów. Każdy z członków drużyny posiada odmienną osobowość, a płynące z rozgrywki doświadczenia, wpływają na niego w nieco inny sposób. Podczas zabawy musimy więc cały czas monitorować samopoczucie, poziom strachu i stresu bohaterów, aby w razie potrzeby rozładowywać napięcie poprzez picie alkoholu bądź udział w bójkach.

Sid Meier's Civilization VI
Sid Meier's Civilization VI

Strategiczne 21 października 2016

Szósta odsłona legendarnego cyklu turowych strategii, pozwalających na pokierowanie wybraną cywilizacją na przestrzeni kilku tysięcy lat jej rozwoju. Za powstanie gry odpowiada tradycyjnie studio Firaxis Games, a patronat nad produkcją objął sam twórca serii, Sid Meier. Pod względem mechaniki, Civilization VI łączy sprawdzone rozwiązania poprzednich części cyklu, jednak w grze pojawiło się także kilka rewolucyjnych zmian. Najważniejszą z nich stanowi nowy sposób rozwijania miast, które teraz zajmować mogą więcej niż jedno pole i składać się z czterech rodzajów dzielnic: przemysłowej, naukowej, handlowej oraz wojskowej. Modyfikacji uległ system rozwoju technologii, w którym do każdego wynalazku przypisany został dodatkowy miniquest, zapewniający przydatną premię. Istotne zmiany dotknęły także system dyplomacji oraz mechanikę walki, łagodzącą nieco obostrzenia wprowadzone w piątej części serii. Całość uzupełnia tradycyjnie rozbudowany i w pełni konfigurowalny tryb wieloosobowy.

Divinity: Grzech Pierworodny
Divinity: Grzech Pierworodny

RPG 30 czerwca 2014

Divinity: Original Sin to wyprodukowana przez belgijskie studio Larian gra cRPG, stanowiąca kolejną odsłonę marki Divinity. Akcja osadzona została przed wydarzeniami przedstawionymi w Divine Divinity (2002). Fabuła ukazuje perypetie pary młodych Łowców Źródła, którzy muszą zgłębić arkana zakazanej magii i przeciwdziałać jej skutkom. Rozgrywka bazuje na klasycznych mechanizmach cRPG. Gracz kieruje poczynaniami drużyny złożonej z maksymalnie czterech herosów, z którymi wykonuje zlecane misje, eksploruje lokacje i walczy z wrogami. Wraz z nabywanym doświadczeniem, postaci mogą zwiększać posiadane atrybuty psycho-fizyczne i opanowywać nowe umiejętności. Poza trybem jednoosobowym Divinity: Original Sin oferuje również możliwość zabawy w kooperacji z drugim graczem za pośrednictwem sieci LAN lub Internet.

Might & Magic: Heroes VII
Might & Magic: Heroes VII

Strategiczne 29 września 2015

Siódma odsłona jednej z najpopularniejszych turowych strategii fantasy, zapoczątkowanej w 1995 roku. Za powstanie gry odpowiada niemieckie studio Limbic Entertainment, które ma na swoim koncie dodatki do poprzedniej części serii oraz RPG-owy Might & Magic X: Legacy. Akcja gry przenosi nas do targanego wojną domową Imperium, w którym młody książę Ivan utworzył Radę Cieni, złożoną z przedstawicieli sześciu różnych frakcji. Mechanika zabawy nawiązuje do wcześniejszych odsłon cyklu i wykorzystuje wiele rozwiązań, nieobecnych w szóstej części gry. Wzbogacono m.in. okrojony uprzednio model ekonomiczny i przywrócono ekran miasta, z wszystkimi charakterystycznymi cechami poszczególnych frakcji. Mapy są znacznie większe i kładą większy nacisk na eksplorację, a typowy dla serii turowy model walki został nieco zmodyfikowany. Podczas bitwy korzystamy m.in. z katapult, wyrzutni i namiotów medyków, a areny bitew wypełnione są większą ilością rozmaitych obiektów i przeszkód.

Total War Saga: Thrones of Britannia
Total War Saga: Thrones of Britannia

Strategiczne 3 maja 2018

Spin-off cyklu Total War, w którym studio Creative Assembly zabiera graczy na Wyspy Brytyjskie z IX wieku naszej ery. Naszym zadaniem jest opowiedzenie się po jednej ze stron w walce o dominację nad Wyspami i poprowadzenie jej do zwycięstwa. Produkcja czerpie garściami z dorobku dotychczasowych części serii, więc podobnie jak one stanowi połączenie strategii turowej i klasycznego RTS-a.

Total War: Warhammer
Total War: Warhammer

Strategiczne 24 maja 2016

Kolejna odsłona cyklu epickich gier strategicznych, zapoczątkowanego przez studio Creative Assembly w 2000 roku. Po serii tytułów osadzonych w różnych okresach historycznych, twórcy zabierają nas do jednego z najpopularniejszych światów fantasy, wykreowanego przez firmę Games Workshop. W znanym uniwersum Warhammera różne rasy toczą ze sobą ustawiczną walkę o władzę i panowanie nad światem, jednocześnie są one nieświadome faktu, że prawdziwe zagrożenie stanowi nadciągająca z północy potężna siła. W Total War: Warhammer możemy stanąć po stronie jednej z ras, takich jak ludzie, orki, gobliny, krasnoludy czy wampiry. Poza wprowadzeniem do zabawy elementów fantastycznych, rozgrywka nie odbiega w znaczącym stopniu od rozwiązań znanych z poprzednich części serii, a jej sednem są w dalszym ciągu epickie potyczki, rozgrywane w czasie rzeczywistym. W przerwie pomiędzy bitwami zajmujemy się prowadzoną w trybie turowym rozbudową państwa, rozwijaniem ekonomii i nawiązywaniem stosunków dyplomatycznych.

Total War: Warhammer II
Total War: Warhammer II

Strategiczne 28 września 2017

Kolejna odsłona popularnego cyklu gier strategicznych tworzonych przez studio Creative Assembly. W przeciwieństwie do pierwszej części serii, tym razem gracze nie trafiają do Starego Świata, lecz udają się w podróż na zachód, by rozegrać wojnę na czterech kontynentach zwanych Ulthuan, Naggaroth, Południowe Ziemie oraz Lustria. W konflikcie biorą udział cztery rasy, czyli elfy wysokiego rodu, mroczne elfy, jaszczuroludzie oraz skaveni. Poszczególne frakcje walczą o kontrolę nad Wielkim Wirem, który mogą wzmacniać lub rozpraszać przy pomocy rozmaitych rytuałów. Rozgrywka w Total War: Warhammer II ponownie wspiera się na dwóch filarach. Podczas gdy na mapie strategicznej przemieszczamy armie, zarządzamy gospodarką i rozbudowujemy miasta (wszystko to w trybie turowym), bitwy toczone są w czasie rzeczywistym na oddzielnym ekranie. Każde z ugrupowań ma unikalne mechaniki, jednostki i bohaterów. Ponadto posiadacze pierwszej i drugiej części serii mogą pobrać olbrzymią mapę będącą połączeniem terenów dostępnych w obu grach. W ten sposób otrzymują możliwość rozegrania kampanii w epickiej skali, kontrolując dowolną frakcję z jedynki lub dwójki.

Sid Meier's Civilization V
Sid Meier's Civilization V

Strategiczne 21 września 2010

Rozbudowana strategia turowa, stanowiąca piątą odsłonę sygnowanego nazwiskiem Sida Meiera cyklu Civilization. Produkcją Sid Meier's Civilization V zajęło się studio Firaxis Games przy wsparciu wydawniczym koncernu Take Two Interactive. Zgodnie ze schematem serii, gracze ponownie mają okazję wcielić się w role przywódców i pokierować rozwojem wybranych nacji na przestrzeni kilku tysięcy lat. Mechanika rozgrywki nie ulegała radykalnym modyfikacjom, a wprowadzone nowe rozwiązania (np. neutralne państwa-miasta, siatka heksagonalna na mapie świata oraz ograniczenie do jednego oddziału na polu) są w większości efektem ewolucji wcześniejszych pomysłów. Widocznych zmian doczekała się natomiast oprawa wizualna Sid Meier's Civilization V, generowana przez zupełnie nowy silnik graficzny.

Fallout 2
Fallout 2

RPG 31 października 1998

Utrzymana w klimacie postapo gra cRPG, stanowiąca kontynuację przeboju wydanego w 1997 roku. Dewelopingiem Fallout 2 ponownie zajęło się studio Black Isle we współpracy z firmą Interplay. Akcja gry osadzona została w roku 2241 (80 lat po wydarzeniach przedstawionych w Fallout). Gracz wciela się w rolę wybrańca, któremu starszyzna wioski zleciła zadanie odnalezienia G.E.C.K. – urządzenia do naprawy świata po zagładzie nuklearnej. Twórcy sięgnęli po wiele rozwiązań z pierwowzoru, w tym system kreacji postaci SPECIAL oraz taktyczną, turową mechanikę walki. Zwiększono liczbę umiejętności i perków oraz rozbudowano asortyment broni i dodatkowego wyposażenia. Warstwa wizualna gry cechuje się typową dla produkcji cRPG z końca lat 90. grafiką 2D z rzutem izometrycznym.

Jagged Alliance: Rage!
Jagged Alliance: Rage!

Strategiczne 2019

Nowa odsłona legendarnego cyklu turowych gier taktycznych. Gracze dowodzą grupką najemników, których zadaniem jest eliminacja handlującego narkotykami watażki trzymającego w żelaznym uścisku tropikalną wyspę. Poza możliwością samotnej rozgrywki, tytuł oferuje również opcję kooperacyjnej zabawy dla dwóch osób.

Total War: Attila
Total War: Attila

Strategiczne 17 lutego 2015

Kolejny rozdział epickiej serii strategicznej Total War, zapoczątkowanej i rozwijanej przez studio Creative Assembly. Po kilku sequelach (jak Medieval, Shogun czy Rome) autorzy postanowili skupić się na zupełnie nowym bohaterze oraz właściwym mu okresie historycznym. Akcja gry toczy się na przełomie IV i V wieku n.e., a my śledzimy losy chylącego się ku upadkowi Cesarstwa Rzymskiego, pochłoniętego walką z barbarzyńskimi plemionami Hunów i Wizygotów. Podczas zabawy kontrolujemy osłabioną licznymi potyczkami armię rzymską, co przekłada się na znacznie wyższy poziom trudności, stanowiący wyzwanie nawet dla weteranów cyklu. Gra w sposób realistyczny odtwarza szereg militarnych, społecznych i religijnych aspektów tamtych czasów. Zmagamy się m.in. z chorobami i zarazami oraz zmianami klimatycznymi, wpływającymi na funkcjonowanie rolnictwa i gospodarki. Autorzy usprawnili interfejs użytkownika, a dzięki nowemu ulepszonemu silnikowi, wyraźnej poprawie uległa też oprawa graficzna gry.

Endless Legend
Endless Legend

Strategiczne 18 września 2014

Osadzona w realiach fantasy turowa gra strategiczna z gatunku 4X, za której powstanie odpowiada niezależne studio Amplitude, znane z kosmicznej strategii Endless Space. Akcja gry przenosi nas do fantastycznej krainy Auria, którą w odległej przeszłości nawiedził potężny kataklizm, doprowadzając do zagłady żyjących ówcześnie cywilizacji. W obliczu wydarzeń, mogących wskazywać na powtórną apokalipsę, obejmujemy dowództwo nad niewielką osadą z zadaniem przekształcenia jej w imperium. Do naszych obowiązków należy rozwijanie osady, dbanie o gospodarkę i rozwój technologii, a także prowadzenie działań dyplomatycznych oraz militarnych w stosunku do sąsiadujących nacji. Walka odbywa się w systemie turowym i mimo prostej mechaniki, kładzie duży nacisk na taktykę oraz wykorzystanie rzeźby terenu. Całości dopełniają elementy RPG, przejawiające się w licznych questach, a także możliwości rozwoju umiejętności bohaterów, w zamian za zdobyte punkty doświadczenia.

Might & Magic: Heroes VI
Might & Magic: Heroes VI

Strategiczne 13 października 2011

Szósta pełnoprawna odsłona jednej z najpopularniejszych turowych strategii fantasy, zapoczątkowanej przez legendarne New World Computing w 1995 roku. Celem odświeżenia serii, produkcję tytułu powierzono zupełnie nowej ekipie studia Black Hole Games, mającej na swoim koncie cenione RTS-y Armies of Exigo i Warhammer: Mark of Chaos. Akcja gry toczy się 400 lat przed wydarzeniami ukazanymi w poprzedniczce i koncentruje na spisku Aniołów, mającym na celu rozniecenie na nowo zapomnianej wojny. Jej wybuch powstrzymać mogą jedynie członkowie dynastii Gryfów, których drogi rozeszły się dawno temu, a każde z nich stanęło na czele odrębnej frakcji. Rozgrywka stanowi tradycyjne połączenie strategii turowej z elementami RPG, wzbogacone szeregiem nowych rozwiązań, takich jak system reputacji, rezygnacja z osobnych ekranów miast czy możliwość przekształcenia twierdzy wroga we własną. Zgodnie z najnowszymi trendami gra oferuje spektakularną, trójwymiarową oprawę graficzną oraz opcje społecznościowe.

XCOM 2
XCOM 2

Strategiczne 5 lutego 2016

Turowa strategia taktyczna w realiach science-fiction, stanowiąca bezpośrednią kontynuację gry XCOM: Enemy Unknown z 2012 roku. Za oba tytuły odpowiada doświadczone studio deweloperskie Firaxis Games, założone przez legendarnego Sida Meiera. Akcja gry toczy się 20 lat po wydarzeniach ukazanych w pierwowzorze. Mimo bohaterskiej walki z najeźdźcami z kosmosu, siły Ziemian okazały się bezsilne, wskutek czego Niebieska Planeta ostatecznie wpadła w ręce wrogich ras. Resztki paramilitarnej organizacji XCOM działają jednak nadal i z ukrycia, za pomocą działań partyzanckich, starają się odzyskać kontrolę nad planetą. Mechanika rozgrywki kontynuuje rozwiązania znane z poprzedniczki, dzieląc się na warstwę strategiczną, w której zarządzamy naszą mobilną bazą i wynajdujemy nowe technologie, oraz taktyczną – polegającą na rozgrywanych w systemie turowym potyczkach z obcymi. Nowością w grze są losowo generowane mapy oraz wyraźnie usprawniony model walki i wydawania rozkazów.

Endless Space 2
Endless Space 2

Strategiczne 19 maja 2017

Kontynuacja wysoko ocenianej, turowej strategii kosmicznej 4X studia Amplitude z 2012 roku. Akcja Endless Space 2 przenosi nas ponownie w odległą przyszłość, pozwalając wziąć udział w galaktycznym konflikcie kilku potężnych ras, walczących ze sobą o kontrolę nad fragmentem kosmosu. Zarówno podczas zarządzania własnym imperium, jak i podczas bitew rozgrywka toczy się w systemie turowym, a do obowiązków gracza należy eksploracja wszechświata, przejmowanie kontroli nad poszczególnymi planetami, stworzenie sprawnie funkcjonującej ekonomii, prowadzenie badań nad nowymi technologiami oraz nawiązywanie stosunków handlowych i dyplomatycznych. Kluczową rolę w grze odgrywa także aspekt militarny, wsparty zaawansowanym modułem konstruowania statków, pozwalającym na samodzielne dobieranie poszczególnych jego modułów. Wirtualne uniwersum gry jest przy tym generowane losowo, co zapewnia unikalne przygody i wyzwania podczas każdej kolejnej rozgrywki.

Heroes of Might and Magic V
Heroes of Might and Magic V

Strategiczne 16 maja 2006

Piąta odsłona popularnej serii strategii turowych, osadzonych w stylistyce fantasy. Celem odświeżenia cyklu, przygotowanie jego kolejnej części powierzono doświadczonej rosyjskiej ekipie Nival Interactive, mającej na swoim koncie m.in. serie Rage of Mages, Etherlords, Silent Storm oraz Blitzkrieg. Akcja gry toczy się w krainie Ashan i koncentruje na walce z zastępami demonów, które po zgładzeniu króla pustoszą tereny królestwa. Los Ashan zależy od bohaterów, którzy w obronie swych macierzystych frakcji ruszają do walki z siłami zła. Nowy deweloper starał się nie dokonywać rewolucyjnych zmian w sposobie rozgrywki, skupiając się na podkreśleniu aspektów strategicznych oraz pomniejszych modyfikacjach w mechanice gry. Wśród nich wymienić należy wyłączenie bohaterów z regularnej bitwy, rezygnację z osobnych ekranów miast, limity czasowe w trakcie walki oraz nowe opcje dyplomatyczne. Po raz pierwszy w historii serii, środowisko gry przedstawione zostało w pełnym trójwymiarze.

Total War: Three Kingdoms
Total War: Three Kingdoms

Strategiczne 2019

Dwunasta główna odsłona strategicznego cyklu Total War. Produkcja po raz pierwszy w historii serii zabiera graczy do starożytnych Chin, w czasy, gdy Państwo Środka było podzielone na trzy rywalizujące ze sobą królestwa. Produkcja łączy w sobie cechy klasycznego RTS-a oraz strategi turowej.

Medieval II: Total War
Medieval II: Total War

Strategiczne 10 listopada 2006

Kolejna odsłona cyklu strategii studia Creative Assembly, nawiązująca do drugiej części serii i przenosząca graczy ponownie w realia mrocznego średniowiecza. Akcja gry toczy się w latach 1080-1503, a twórcy skupili się na możliwie wiernym odtworzeniu realiów tego okresu, wliczając w to ekonomię, gospodarkę, handel i stosunki polityczne. Do dyspozycji graczy oddano aż 21 grywalnych nacji (m.in. Polskę) różniących się od siebie nie tylko wyglądem, ale i stosowaną taktyką bojową. Kolejne scenariusze rozgrywają się na Starym Kontynencie, jak również w Ameryce Środkowej i Południowej oraz na Bliskim Wschodzie. Rozgrywka podzielona została tradycyjnie na część turową, w trakcie której zarządzamy swoim królestwem oraz toczone w czasie rzeczywistym bitwy. W stosunku do poprzednich części cyklu, w grze znacznie rozbudowano możliwości taktyczne, wprowadzając m.in. nowe machiny oblężnicze i ciężką artylerię. Znacznie poprawiono też szatę graficzną, animacje oraz system zniszczeń.

Empire: Total War
Empire: Total War

Strategiczne 3 marca 2009

Piąta część popularnej serii strategicznej, zapoczątkowanej przez firmę Creative Assembly w 2000 roku. Akcja kolejnej odsłony toczy się w XVIII wieku i koncentruje na najważniejszych wydarzeniach tego okresu, jak wojna secesyjna, rewolucja przemysłowa czy rywalizacja o wschodnie szlaki handlowe. Mimo, iż ogólne założenia rozgrywki pozostały niezmienione, mechanika zabawy uległa sporym przeobrażeniom, głównie za sprawą wprowadzenia potyczek na pełnym morzu. W grze możemy dowodzić zarówno całymi flotami, jak i pojedynczymi statkami, a wpływ na przebieg walki wywrzeć mogą np. zmieniające się warunki pogodowe. W grze poprawiono zachowanie doradców i dodano nowe opcje dotyczące handlu, dyplomacji oraz szpiegostwa. Dzięki powszechnemu wykorzystaniu broni palnej, rozgrywka wymusza także konieczność zastosowania nowych rozwiązań taktycznych. Niezmienne zostały za to charakterystyczne cechy serii, jak turowa warstwa strategiczna oraz epickie bitwy, zrealizowane na modłę gier RTS.

Total War: Warhammer II - Mortal Empires
Total War: Warhammer II - Mortal Empires

Strategiczne 26 października 2017

Darmowe rozszerzenie do gry Total War: Warhammer II, za którego opracowaniem stoją autorzy oryginału, czyli studio Creative Assembly. Dodatek jest przeznaczony wyłącznie dla osób posiadających obie części serii, a wprowadzoną w nim nowością jest trzeci tryb rozgrywki: łączona kampania. Pomimo że add-on scala ze sobą kampanie z pierwszego i drugiego Total War: Warhammer, nie łączy w sposób dosłowny map z obu gier – zabawa toczy się w Starym Świecie z dodanymi najbardziej istotnymi terytoriami, czyli Ulthuanem, Naggaroth, Południowymi Ziemiami oraz Lustrią; łącznie zawarty w nim teren obejmuje 295 osad będących pod kontrolą 117 grywalnych i niegrywalnych frakcji. Warto również odnotować, że Total War: Warhammer II - Mortal Empires nie wnosi istotnych zmian do mechaniki rozgrywki. Zabawa w dalszym ciągu dzieli się więc na dwa etapy – w pierwszym operujemy na strategicznej mapie całego państwa, z kolei kiedy dochodzi do potyczki, uczestniczymy w widowiskowych bitwach z udziałem tysięcy jednostek, rozgrywanych w czasie rzeczywistym. Niemniej w rozszerzeniu zawarto wszystkie nowości i usprawnienia znane z Total War: Warhammer II, a ponadto każde DLC i darmowy dodatek do tej produkcji będzie dostępny również w trybie Mortal Empires – dzięki temu skala łączonej kampanii będzie stale rosnąć.