Data wydania: 8 czerwca 2021
Trzecioosobowe jRPG akcji, łączące najważniejsze cechy japońskich gier fabularnych z klimatem średniowieczno-steampunkowym. Edge of Eternity jest dziełem niezależnego francuskiego studia Midgar, tworzącego głównie aplikacje na urządzenia mobilne. Gra została osadzona w fantastycznym świecie Heryon, któremu grozi zagłada ze strony obcej cywilizacji, zdolnej zamieniać ludzi i zwierzęta w metalowe potwory.
Gracze
Steam
OpenCritic
Edge of Eternity to zrealizowana w perspektywie trzecioosobowej gra RPG akcji z turowym systemem walki. Tytuł łączy najlepsze cechy japońskich gier fabularnych z elementami stylistyki średniowiecznej i nurtu steampunk. Za powstanie gry odpowiada niezależne francuskie studio Midgar, zajmujące się wcześniej głównie tworzeniem aplikacji na urządzenia mobilne.
Fabuła skupia się na losach świata Heryon, który po latach pokoju stanął na krawędzi zagłady za sprawą ataku obcej cywilizacji. Najeźdźcy szerzą chaos i śmierć za pomocą tajemniczego wirusa, zamieniającego ludzi i zwierzęta w metalowe potwory. Tylko jeden bohater, młody rolnik imieniem Daryon, postanawia przeciwstawić się śmiertelnemu wrogowi. Zdany tylko na siebie, wyrusza na samotną krucjatę, próbując ocalić świat i odkryć swe prawdziwe przeznaczenie. Podczas wędrówki jego losy skrzyżują się z losami Salvii – córki przywódcy nomadów ze zniszczonej w wyniku inwazji stolicy krainy Heryon.
Akcja gry toczy się w trzech głównych lokacjach: kupieckim mieście Astrya, cytadeli zajmowanej przez władze krainy (tzw. Konsorcjum) oraz w ruinach dawnej stolicy Junor. Eksploracja odbywa się w typowej dla gatunku perspektywie trzecioosobowej z dynamicznie zmieniającą się kamerą. Od czasu do czasu na naszej drodze stają losowo generowane potwory i mutanty, a sama walka z nimi toczy się w oldskulowym systemie turowym. Autorzy postarali się jednak o garść innowacji, takich jak możliwość podejrzenia który z przeciwników wykona następny ruch czy umiejętność łączenia czarów, pozwalająca wyprowadzać o wiele silniejsze rodzaje ataków. Dodano także mapę świata, po której możemy się poruszać na wzór tej z szóstej odsłony Final Fantasy.
Stworzona na silniku Unity oprawa gry stoi na przeciętnym poziomie, porównywalnym do powstałych kilka lat wcześniej produkcji jRPG typu Lost Odyssey, Star Ocean czy Phantasy Star Universe. Autorzy położyli jednak spory nacisk na warstwę dźwiękową oraz muzykę autorstwa Cedrica Menendeza, w której usłyszeć można inspiracje twórczością Nobuo Uematsu, Jeremy'ego Soula czy Hansa Zimmera. Warto też zwrócić uwagę na możliwość zapisu stanu gry w chmurze, dzięki czemu rozgrywkę zaczętą na jednej platformie możemy kontynuować na dowolnym innym urządzeniu.
Autor opisu gry: Krzysztof Brandys
Platformy:
PlayStation 4 10 lutego 2022
PC Windows 8 czerwca 2021
Nintendo Switch 23 lutego 2022
Xbox Series X/S 10 lutego 2022
Xbox One 10 lutego 2022
PlayStation 5 10 lutego 2022
Wczesny dostęp:5 grudnia 2018
Producent: Midgar Studio
Gry podobne:
Popularne pliki do pobrania do gry Edge of Eternity.
trainer Edge of Eternity - v1.52 +20 Trainer - 30 sierpnia 2020
demo Edge of Eternity - - 19 lutego 2015
trainer Edge of Eternity - 08-27-2021 +20 Trainer - 28 sierpnia 2021
trainer Edge of Eternity - v1.225 +6 Trainer (promo) - 30 grudnia 2018
trainer Edge of Eternity - v1.30 +5 Trainer - 1 września 2020
trainer Edge of Eternity - v1.23 +20 Trainer (promo) - 17 sierpnia 2020
Wymagania sprzętowe gry Edge of Eternity:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i5-7500 3.2 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 4 GB GeForce GTX 970 lub lepsza, 20 GB HDD, Windows 10 64-bit.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i7-8600 3.1 GHz, 12 GB RAM, karta grafiki 8 GB GeForce GTX 1070 lub lepsza, 20 GB HDD, Windows 10 64-bit.
Średnie Oceny:
Średnia z 100 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"W większości pozytywne"
Średnia z 3236 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Ocena OpenCritic
23% rekomendacji (59)
TechRaptor
Will Quick
ZTGD
Terrence Johnson
GameSpace
Chris Bowman
Screen Rant
Scott Baird
PC Invasion
Jason Rodriguez
Święty Pretorianin
Pograłem tylko 3 godziny, ale ładna i grywalna jest. 8.5/10.
kojirohyuga Konsul
Gierke polecam :D czekalem na nia troche czasu i nie zawiodla moich oczekiwac :D oczywiscie nie jest to poziom tales of arise oraz sa to bardzo rozne gry ale jest dobra :)
Jesli ta gra bedzie poczatkiem serii to ma potencjal :)
zanonimizowany1359977 Senator
Fajna gra.
O ile wybrzydzam w jrpg, tak tu mi się spodobała (pewnie dlatego, że ją robili Europejczycy i mało w grze yataa absurdów), polecam, jest w gamepass!
Ergo Generał
Pograłem ostatnio w tę grę z game pass i muszę to wyrzucić z siebie xD
Nie powiem, że gra jest zła, ale...
Plusy:
+ Duży, ładny, półotwarty świat choć trochę pusty.
+ Zadowalająca ilość przedmiotów, zawsze coś tam ciekawego nam wypadanie z przeciwnika czy to ze skrzynki.
+ Crafting, może nie jakiś rozbudowany, ale wciąga i daje frajdę z tworzenia nowych broni czy pancerzy.
+ System broni i kryształów. Każda broń ma drzewko podobne do drzewka umiejętności z FF. Aby podnieść statystyki broni i odblokować skille musimy wkładać kryształy (które mają różne kolory) w odpowiednie miejsca na drzewku. Pozniej dochodzi jeszcze ulepszanie kryształów dzieki któremu możemy pozyskać skille które nas interesują oraz podnieść statystyki danego kryształu, a co za tym idzie także broni.
Gra wciąga, bardzo przyjemnie się w nią gra jednak ma jedną poważna wadę która skłoniła mnie do napisania tej mini-recenzji.
Minusy:
- System walki. W pierwszych godzinach gry tego nie odczujemy, ale po przegraniu 10h+ zaczynamy to zauważać.
Walka wygląda podobnie jak w FFXIII z tym, że pole walki jest podzielone na hexy dzięki którym rzekomo gra jest bardziej taktyczna.
Niestety całą tę taktykę i jej głębię możemy sobie wsadzić w cztery litery bo w ostatecznym rozrachunku wszystko sprowadza się do naszego lvlu i sprzętu. Masz za niski lvl lub zbyt niskie staty, a trafiłeś na grupkę przeciwników na swoim poziomie lub 1 lvl wyższym? Niestety, choćbyś był najlepszym strategiem na świecie to z lepszymi statystykami przeciwników nie wygrasz.
A co jeśli spelniasz wymagania? Gra jest prosta jak budowa cepa, nie musisz się nawet ruszać z miejsca. Spamujesz jednym lub dwoma skillami których element jest słabością przeciwnika, i to tyle.
Grałem na najwyższym poziomie trudności.Gra była banalnie prosta, o ile oczywiście spełniało się wymagania dotyczące lvlu i statystyk, bo inaczej wygrana była niemożliwa z więcej niż jednym przeciwnikiem.
Także taktyka tutaj leży i kwiczy, a w zasadzie to nie istnieje. Pomimo tego gra wciąga, choć walki potrafią strasznie zmęczyć.
Na koniec napiszę jeszcze tak dosadnie. Cały sytem który dotyczy taktyki w walce jest do przeprojektowania. Tak naprawdę to gra mogłaby nie mieć turowego systemu walki i być zwykłym actionRPG polegającym na grindzie lvlu. I jak tak teraz patrzę z dalszej perspektywy to wyszłoby to grze na dobre. Nie ma nic gorszego od turowego systemu walki który nie posiada żadnej głębi taktycznej, a jedynie co robi to sztucznie wydłuża grę.