Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Warhammer: Mark of Chaos - poradnik do gry

Warhammer: Mark of Chaos - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Jednostki | Warhammer Mark of Chaos poradnik Warhammer: Mark of Chaos

Ostatnia aktualizacja: 3 października 2019

W tym fragmencie poradnika postaram się wam przybliżyć rodzaje wojsk dostępne w grze oraz zaproponować garść uniwersalnych porad dotyczących ich wykorzystania w bitwie. Nie będę omawiał wszystkich poszczególnych jednostek, a co najwyżej pewne bardzo charakterystyczne dla danej armii.

Piechota - pod tą nazwą kryją się wszelkie jednostki piesze walczące wręcz. Jest podstawą każdej armii (zwłaszcza u Skawenów). Spełnia dwojaką rolę - przede wszystkim stanowi mur odgradzający strzelców od przeciwnika. Po drugie służy jako bagno, w którym mają utknąć siły wroga, aby kawaleria mogła spokojnie zaatakować go z boku. Wszystkie armie dysponują interesującymi jednostkami tego typu, które świetnie spełniają wymienione wyżej role.

Strzelcy - wszelkiego rodzaju jednostki piesze zdolne razić przeciwnika na odległość. Nie licząc armii Chaosu, stanowi główną siłę mającą na celu zniechęcić wroga do walki, albo przynajmniej nieźle go przetrzebić. Dobrze rozstawione i odpowiednio osłaniane potrafią bardzo znacząco wpłynąć na przebieg bitwy. Najlepiej stawiać je na jakimś wzniesieniu w towarzystwie artylerii i magów, żeby zwiększyć im pole rażenia. Dodatkowo dobrze jest u podstawy takiego wzgórza ustawić piechotę blokującą do niego dostęp.

A tu mała sprzeczka pomiędzy Skawenami a Imperium. - Jednostki | Warhammer Mark of Chaos - Warhammer: Mark of Chaos - poradnik do gry
A tu mała sprzeczka pomiędzy Skawenami a Imperium.

Kawaleria - główna siła uderzeniowa każdej armii (jedynie Skaweny jej nie posiadają). Potrafi niezwykle skutecznie uderzyć na wroga, ale jest bardzo narażona na utknięcie. Należy nią tak manewrować, żeby jak najszybciej przepędzić przeciwnika. Ogólnie zasada jest taka - samotnym oddziałem kawalerii można zaatakować jedynie przetrzebiony oddział wroga lub jego strzelców (ewentualnie machiny bojowe). W celu zniszczenia regimentu piechoty dobrze jest użyć dwóch oddziałów jeźdźców, najlepiej atakujących z różnych stron, lub najpierw związać go własną piechotą, a następnie zaszarżować z boku. Podobnie jest z niszczeniem wrogiej jazdy, choć jest większa szansa, że skuteczny atak szybciej złamie kawalerię niż piechotę.

Potwory - wszelkiego rodzaju przerośnięte stwory o stosunkowo dużej wytrzymałości i liczbie punktów życia. Generalnie zawsze wolałem brać ze sobą dodatkowy regiment zamiast takiej bestii. Jedynie wyrdspawn'y wydawały się sensowne ze względu na zasięgowy atak i możliwość ich tworzenia przy pomocy pierścienia.

Machiny - zalicza się do niej zarówno tarany, wieże oblężnicze, jak i miotacze wszelakich pocisków. Osobiście nie używałem pierwszych dwóch, mury wolałem zniszczyć przy pomocy dział. A skoro już o nich mowa - skutecznie zastosowane potrafią bardzo mocno wpłynąć na chęć przeciwnika do walki. Ja polecam używać ich jako jeden oddział i wszystkimi atakować pojedynczy cel. Uwaga - są bardzo powolne, mało mobilne i stosunkowo rzadko strzelają. Do tego jak już w coś trafią to ranią zarówno swoich jak i wrogów. Dlatego też należy uważać, żeby nie strzelać zbyt blisko własnych wojsk.

Co się zaś tyczy najbardziej charakterystycznych jednostek i ich wykorzystania, to pogrupuję je armiami:

Imperium - jest to bardzo zrównoważona armia - nie ma w miej jakiś regimentów szczególnie się wyróżniających, ale za to wszystkie dobrze ze sobą współpracują. Wystarczy osłonić armaty i strzelców swoją piechotą, wspomóc ją kawalerią i powinno być dobrze :)

Proces projektowania bohatera Nurgla. - Jednostki | Warhammer Mark of Chaos - Warhammer: Mark of Chaos - poradnik do gry
Proces projektowania bohatera Nurgla.

Wysokie Elfy - ich podstawową siłą są niesamowici strzelcy. Jeśli walczymy z przeważającymi siłami przeciwnika warto zmienić im tryb strzelania na płonące strzały - dzięki temu wróg będzie szybciej tracił chęć do bójki. Dodatkowo włócznicy świetnie nadają się do osłony łuczników, a balisty są najbardziej mobilną artylerią w całej grze.

Skaweny - moja taktyka w ich przypadku jest następująca - zmiękczyć przeciwnika salwami z dział, potem rozpocząć ostrzał strzelcami, zaszarżować piechotą na wroga i dobić go kulami spaczenia. Nie korzystałem z ogrów, ze względu na ich nieprzewidywalność po zabiciu ich "obsługi, ani z miotaczy spaczenia, gdyż te mogły bardzo skutecznie przetrzebić również moje szeregi.

Chaos - zdecydowanie ofensywna armia, choć mając od dyspozycji odpowiednie wzgórze, ze dwie armatki i miotaczy toporków - można się skutecznie bronić. Wojownicy Chaosu, zarówno piesi jak i na koniach, są najtwardszym regularny wojskiem w grze - bardzo ciężko ich złamać i sporo się trzeba namęczyć, żeby ich pozabijać. Do tego demony (zwłaszcza Khorne'a) stanowią świetne uzupełnienie tej armii. Jako jedyna dysponuje regularnym latającym oddziałem - dobry do niszczenia wrogich strzelców, choć jednocześnie tylko oni są w stanie trafić furie Chaosu. Odpowiednio użyte mogą być bardo pomocne. Ponadto dobrze jest przed szarżą ostrzelać z armat wrogich strzelców.

To w sumie na tyle informacji ogólnych. Niestety ja grałem w wersję angielską, dlatego też wszelkie tłumaczenia nazw umiejętności i oddziałów są mojego autorstwa. Mam nadzieję, że będą one przynajmniej podobne, do tych w polskiej edycji.