Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

The Division - poradnik do gry

The Division - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Tank | Role i buildy postaci w The Division poradnik The Division

Ostatnia aktualizacja: 31 lipca 2019

Tank

Ogólne informacje

Główną rolą tanka w Tom Clancy's The Division jest ściąganie na siebie uwagi przeciwników, tak by ci nie nękali twoich sojuszników i pozwolili im robić swoje - zadawać obrażenia. Budowa tej postaci jednak różni się od pozostałych gier - nie będziesz w tym przypadku akumulować absurdalnych ilości punktów zdrowia by przetrzymać natarcie wrogów. Zamiast tego, skupić należy się na zwiększaniu Mocy Umiejętności.

Spowodowane jest to tym, iż nawet posiadając 150,000 punktów zdrowia, wrogowie na poziomie trudności Ambitny (Challenge) i spora część wrogów ze Strefy Mroku będzie w stanie zabić cię na kilka strzałów. Tyczy się to szczególnie wrogów wyposażonych w strzelby, którzy zadają ogromne obrażenia - normalna postać pada praktycznie od jednego ich ataku.

Posiadanie dużej ilości Mocy Umiejętności pozwoli ci temu przeciwdziałać przy pomocy Tarczy Balistycznej, która będzie twoim głównym narzędziem walki. Po jej aktywacji postać "wyciągnie" tarcze, która będzie pochłaniać otrzymywane obrażenia. Jest to o tyle ważne, iż posiadając dużą Moc Umiejętności tarcza będzie w stanie pochłonąć nawet ponad 500,000 punktów obrażeń, kilkakrotnie przebijając ilość dostępną przy pomocy punktów zdrowia. Dodatkowo, rozbitą tarczę można potem aktywować ponownie i zacząć wszystko od nowa.

Kluczowe atrybuty

Rzeczy, które będą potrzebne, by ten build zadziałał to:

  1. Wysoka Moc Umiejętności - 40,000 - 45,000 pozwoli ci na korzystanie z tarczy posiadającej ponad pół miliona punktów zdrowia. Dodatkowo, reszta zdolności będzie także skuteczniejsza, a czas ich odnowienia znacznie się skróci.
  2. Przyspieszenie - czyli redukcja czasu odnowienia zdolności. Im krócej będą odnawiać się zdolności, tym częściej będziesz w stanie z nich korzystać.
  3. Pancerz. Zmniejszy to obrażenia otrzymywane od wrogich pocisków. Pamiętaj jednak, iż obrażenia pochodzące od innych źródeł nie będą zmniejszane (do tego potrzebna jest ochrona na obrażenia egzotyczne). Minimum to ok 4,500 - 5,000 pancerza, jednak nie warto jest iść w absurdalne ilości, gdyż premia z pancerza szybko zaczyna maleć wraz z przebiciem progu 5,000.
  4. Ochrona przed przeciwnikami elitarnymi. Większość wrogów wysokopoziomowych jest klasyfikowana jako elitarni, przez co każdy 1% ochrony przed nimi to 1% mniej obrażeń od ich wszelkich ataków (kul, granatów, itp.)
  5. Premia do zdolności (jako atrybut dodatkowy w sprzęcie): Tarczy Balistycznej i tych, które zamierzasz używać (opisane w dalszej części)
  6. Zdrowie na poziomie 50,000 - 60,000. Nie będziesz przyjmować na siebie obrażeń bez użycia tarczy, jednak odpowiednia ilość punktów przyda się, gdy wróg zajdzie cię od tyłu, bądź gdy trzeba będzie aktywować ponownie tarczę.

Oczywiście da się obejść z wartościami znaczniej mniejszymi, szczególnie z uwagi na fakt, iż skompletowanie ich trochę potrwa, jednak te podane wyżej powinny być twoim celem - jeśli uda ci się je osiągnąć / zebrać, gra jako tank będzie znacznie ułatwiona.

Zdolności i talenty

Dobór zdolności jest w pewnym stopniu dowolny - twoim jedynym wymogiem będzie rzecz jasna Tarcza Balistyczna. Jeśli chodzi o modyfikacje, najlepszym wyborem będzie Aktywna Osłona - tarcza będzie trwalsza, a wrogowie będą oznaczani Impulsem (przez co będą otrzymywać dodatkowe obrażenia), gdy będą w ciebie strzelać. Dobrym wyborem jest też rzecz jasna Tarcza Szturmowa - sprawi, że twoje ataki będą odrzucać wrogów, co przyda się do rozpędzania upierdliwych przeciwników wyposażonych w strzelby.

Jako drugą umiejętność wziąć możesz:

  1. Impuls, by zwiększyć znacząco zadawane przez resztę drużyny obrażenia (przy tej mocy umiejętności premia jest gigantyczna). Najlepsza modyfikacją będzie tutaj Skaner Taktyczny, który da jeszcze większy wzrost obrażeń.
  2. Pierwsza Pomoc, wraz z modyfikacją Dopalacz. Przydaje się wtedy, gdy masz problem z utrzymaniem tarczy - możesz ją po prostu "wyleczyć" (do czego jednak będzie potrzebny Plecak z talentem "Resourceful").
  3. Ulepszona Osłona z modyfikacją Doładowanie. Dzięki temu będziesz w stanie zapewnić swoim sojusznikom absurdalną premię do ochrony (bliską 70%!) i obrażeń. Dodatkowo, osłona będzie przywracać ich punkty zdrowia i skróci czas odnowienia zdolności.
  4. Mobilna osłona z modyfikacją Rozwinięcie. Wytworzona przy jej pomocy osłona będzie w stanie pochłonąć blisko milion punktów obrażeń, zwiększając znacząco ochronę osób znajdujących się za nią. Doskonale nadaje się także do blokowania przejść, gdyż wrogowie nie będą w stanie przez nią przejść - mogą ją tylko ominąć.

Dobór drugiej zdolności uzależniony jest w głównej mierze od tego, czy w drużynie masz już kogoś z tymi umiejętnościami. Jeśli w twojej ekipie jest ktoś odpowiedzialny za leczenie, a także osoba od wspomagania (przez co Pierwsza Pomoc i Ulepszona Osłona nie są potrzebne), weź Impuls, by zwiększyć obrażenia sojuszników.

Jeśli chodzi o zdolność kluczową, bezapelacyjnie jest to Ogniwo ratunkowe. Moc Umiejętności nie ma niestety wpływu na jej skuteczność, lecz skróci czas odnowienia. Dodatkowo, zdolność ta jest najlepsza z dostępnych w tym momencie kluczowych - 80% redukcja obrażeń sprawi, że twoi sojusznicy będą praktycznie nieśmiertelni.

Talenty, które warto wybrać, to:

  1. Stan Krytyczny - zmniejszenie obrażeń o 40% po użyciu apteczki pozwoli ci przyjąć na siebie znacznie więcej obrażen.
  2. Oszczędność - 50% szansa na zwrócenie pocisku po trafieniu w głowę. Im rzadziej będziesz musieć przeładować broń, tym mniejsza szansa, że wrogowie stracą tobą zainteresowanie i polecą atakować sojuszników.
  3. W ruchu - zabicie wroga podczas poruszania się da ci 30% redukcję obrażeń na 10 sekund. Jako iż nie będziesz raczej siedzieć za osłoną będzie to idealny wybór.
  4. Celność - trafienia w głowę oznaczać będą wrogów Impulsem. Pozwoli to skupić uwagę twoich sojuszników na wrogu, którego aktualnie atakujesz.

Ekwipunek

Jeśli chodzi o broń, korzystając z tarczy balistycznej ograniczony będziesz jedynie do broni podręcznej - pistoletów i obrzynów. Warto jest tutaj znaleźć pistolet o dobrej celności, z dużą ilością pocisków w magazynku i talentem "Coolheaded". Talent sprawi, że trafienia w głowę będą zmniejszać czas odnowienia zdolności. Kluczowym jest też modyfikacja do pistoletu - należy założyć tłumik, który w maksymalnym stopniu zwiększa zagrożenie (Increased Threat). Dzięki temu wrogowie będą przykuwać do ciebie znacznie większą uwagę.

Reszta ekwipunku powinna posiadać statystyki opisane we wstępie tego rozdziału, a jeśli chodzi o talenty, to:

  1. Pancerz Kuloodporny (Body Armor)- w tym przypadku wybór jest dowolny, jednak najlepiej wybrać Rapid albo Vigorous.
  2. Maska (Mask) - Rehabilitated. Często będziesz przebywać między wrogami, którzy nakładać będą liczne efekty ograniczające kontrolę. Dzięki temu będziesz regenerować zdrowie (które będzie regenerować tarcze - pod warunkiem posiadania plecaka z talentem "Resourceful"), jeśli znajdzie taka potrzeba.
  3. Plecak (Backpack) - bezapelacyjnie talent Resourceful. Dzięki niemu wszystkie twoje uzdrowienia będą w stanie zregenerować Tarczę Balistyczną.
  4. Rękawice (Gloves) - talent Decisive. Będziesz korzystać wyłączenie z pistoletu, a dodatkowe obrażenia do tej broni nie zaskodzą.
  5. Nakolanniki (Knee Pads) - dowolny talent dla tego przedmiotu.
  6. Kabura (Holster) - podobnie jak wyżej. Talenty dla tego przedmiotu skupiają się wokół osłon, z których ty nie będziesz korzystać.

Sposób gry

Jak zostało wspomniane we wstępie, twoim celem jest skupianie na sobie uwagi wrogów, atakowanie ich z niewielkiej odległości i nie pozwalanie na to, by dobiegli do twoich sojuszników. By to osiągnąć:

  1. Zawsze stój przodem do wroga. Tarcza Balistyczna pochłania jedynie obrażenia które nadchodzą od frontu, przez co wrogowie strzelający w plecy będą ranić twoja postać, a nie tarczę.
  2. Nie pchaj się w zbyt dużą grupę wrogów - będą oni w stanie szybko cię otoczyć i nie będzie możliwości zasłonienia się tarczą.
  3. Jeśli do pomieszczenia nadciągają upierdliwi wrogowie (jak ci wyposażeni w strzelby), pamiętaj, że możesz zablokować dojście do swoich sojuszników stając w przejściu. Niestety, sojusznicy też nie będą w stanie prowadzić ognia, gdyż pociski będą się na tobie zatrzymywać, jednak da wam to chwilę wytchnienia i czas na wymyślenie planu działania.
  4. Nie odłączaj się od drużyny. Twoim celem jest ochrona sojuszników, a nie walka z wrogiem oddalonym o 50 metrów, podczas gdy twoja drużyna wdeptywana jest przez resztę przeciwników w ziemię. Stój w odległości kilkunastu metrów od reszty drużyny.
  5. Jeśli zauważysz, że tarcza nie będzie w stanie wytrzymać ataków wrogów, schowaj się za osłoną, odrzuć ją (wybierając broń główną) i aktywuj zdolność ponownie, by otrzymać nową, świeżą tarczę.
  6. Jeśli w drużynie jest gracz, który jest medykiem i posiada plecak z talentem "Resourceful", poproś by korzystał z leczenia na tobie (gdy nie ma konieczności wykorzystania go gdzie indziej). W ten sposób twoja tarcza będzie w stanie wytrzymać znacznie więcej.
  7. W miarę możliwości postaraj się korzystać z pistoletu z talentem "Coolheaded". Każde trafienie w głowę przy jego pomocy skróci o kilka procent czas odnowienia twoich zdolności, przez co będą dostępne cały czas.
  8. Zdolność Impuls, dzięki twojej olbrzymiej Mocy Umiejętności będzie w stanie znacząco zwiększać obrażenia twoich sojuszników. Pamiętaj by regularnie z niej korzystać, tym bardziej, że czas jej działania powinien być teraz zbliżony do czasu odnowienia.