Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

The Division - poradnik do gry

The Division - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Support (postać wspomagająca) | Role i buildy postaci poradnik The Division

Support (postać wspomagająca)

Ogólne informacje

Postać wspomagająca jest trochę podobna do medyka - twoim głównym celem jest wszak wspomaganie drużyny. Różnica jest taka, iż medyk trzyma przy życiu sojuszników, a twoim celem będzie po prostu przeszkadzanie wrogom w zadawaniu wam obrażeń.

Twoim głównym celem budując tą postać będzie uzyskanie możliwie najwyższej Mocy Umiejętności. Dzięki temu twoje zdolności będą zadawać olbrzymie obrażenia, ich czas działania się wydłuży, a odnowienia skróci, a tworzone obiekty (jak Wieżyczka) będą skuteczniejsze i wytrzymalsze niż normalnie.

Ważną cechą tego builda są spore możliwości dostosowania go - z uwagi na olbrzymią ilość Mocy Umiejętność możesz także korzystać ze zdolności defensywnych i uzdrawiających, jeśli zajdzie taka potrzeba (a w szczególnej sytuacji robić także za drużynowego tanka). W idealnych warunkach (w takich, w których w drużynie jest wolne miejsce na postać leczącą) lepiej jednak skupić się właśnie na wspomaganiu i korzystaniu ze zdolności ofensywnych.

Kluczowe atrybuty

Rzeczy, które będą potrzebne, by ten build zadziałał to:

  1. Wysoka Moc Umiejętności - 40,000 - 45,000. Pozwoli to na częste korzystanie ze zdolności, a twoje zdolności ofensywne będą zadawać absurdalne ilości obrażeń. Moc Umiejętności wpływa także na skuteczność Wieżyczek.
  2. W miarę możliwości - Broń Palna. Nie będziesz skupiał się na zadawaniu obrażeń, jednak pomiędzy wspomaganiem drużyny warto jest choć trochę uszkodzić wroga.
  3. Przyspieszenie - czyli redukcja czasu odnowienia zdolności. Im krócej będą odnawiać się zdolności, tym częściej będziesz w stanie z nich korzystać.
  4. Premia do zdolności (jako atrybut dodatkowy w sprzęcie): Wieżyczka i tych, które zamierzasz używać (opisane w dalszej części)
  5. Pancerz. Potrzebny dla każdego, nie inaczej jest z postacią wspomagającą. Zmniejszy to obrażenia otrzymywane od wrogich pocisków. Pamiętaj jednak, iż obrażenia pochodzące od innych źródeł nie będą zmniejszane (do tego potrzebna jest ochrona na obrażenia egzotyczne). Minimum to ok 4,500 - 5,000 pancerza, jednak nie warto jest iść w absurdalne ilości, gdyż premia z pancerza szybko zaczyna maleć wraz z przebiciem progu 5,000.
  6. Ochrona przed przeciwnikami elitarnymi. Większość wrogów wysokopoziomowych jest klasyfikowana jako elitarni, przez co każdy 1% ochrony przed nimi to 1% mniej obrażeń od ich wszelkich ataków (kul, granatów, itp.). Im więcej ochrony przed elitami uda ci się zmagazynować, tym lepiej.
  7. Zdrowie na poziomie 50,000 - 60,000. Ta ilość to absolutne minimum by nie paść od jednego strzału wrogiego snajpera.

Oczywiście da się obejść z wartościami znaczniej mniejszymi, szczególnie z uwagi na fakt, iż skompletowanie ich trochę potrwa, jednak te podane wyżej powinny być twoim celem - jeśli uda ci się je osiągnąć / zebrać, gra jako postać wspomagająca będzie znacznie ułatwiona.

Zdolności i talenty

Twoją podstawową zdolnością będzie Wieżyczka, z modyfikacją Smoczy Oddech. Nie służy ona do zadawania olbrzymich obrażeń (choć te i tak nie będą takie złe), a do podpalania wrogów, przez co nie będą oni w stanie przez kilka sekund nic robić.

Jako drugą umiejętność wziąć możesz:

  1. Ładunek Przylepny z modyfikacją ŁUP. Zdolność ta, zważywszy na twoją Moc Umiejętności, zadawać będzie gigantyczne obrażenia - spokojnie dobijesz do progu 250,000 punktów obrażeń. Dodatkowo, ma ona szansę na wywołanie efektu krwawienia u trafionych wrogów, przez co każdy z nich otrzyma obrażenia zbliżone do 400,000 - 500,000! Jeśli nie potrzebujesz obrażeń, zmień modyfikacje na Granat Błyskowy, który ogłuszał będzie wrogów.
  2. Mina Poszukująca z modyfikacją Ładunek Kasetowy. Zadaje mniejsze obrażenia niż Ładunek Przylepny, jednak nie musisz martwić się o to, by trafić wroga, gdyż sama się ona naprowadzi. Doskonale nadaje się do wykurzania wroga zza osłony. Modyfikacje można zamienić na Ładunek Gazowy, który będzie dezorientował wrogów.
  3. Ulepszona Osłona z modyfikacją Doładowanie. Dzięki temu będziesz w stanie zapewnić swoim sojusznikom absurdalną premię do ochrony (bliską 70%!) i obrażeń. Dodatkowo, osłona będzie przywracać ich punkty zdrowia i skróci czas odnowienia zdolności.
  4. Impuls, by zwiększyć znacząco zadawane przez resztę drużyny obrażenia (przy tej mocy umiejętności premia jest gigantyczna). Najlepsza modyfikacją będzie tutaj Skaner Taktyczny, który da jeszcze większy wzrost obrażeń.
  5. Mobilna osłona z modyfikacją Rozwinięcie. Wytworzona przy jej pomocy osłona będzie w stanie pochłonąć blisko milion punktów obrażeń, zwiększając znacząco ochronę osób znajdujących się za nią. Doskonale nadaje się także do blokowania przejść, gdyż wrogowie nie będą w stanie przez nią przejść - mogą ją tylko ominąć.

Jeśli chodzi o postać wspierającą, dobór drugiej zdolności uzależniony jest od twoich preferencji i od tego, jakich zdolności używają sojusznicy.

Jeśli chodzi o zdolność kluczową, bezapelacyjnie jest to Ogniwo ratunkowe. Moc Umiejętności nie ma niestety wpływu na jej skuteczność, lecz skróci czas odnowienia. Dodatkowo, zdolność ta jest najlepsza z dostępnych w tym momencie kluczowych - 80% redukcja obrażeń sprawi, że twoi sojusznicy będą praktycznie nieśmiertelni. Jeśli potrzebujesz dodatkowych obrażeń dla drużyny, weź Ogniwo taktyczne.

Talenty, które warto wybrać, to:

  1. Podpalacz - 30% szansy na to, iż jeden podpalony wróg sprawi, że pobliscy także zajmą się ogniem. Doskonale współgra z Wieżyczką ze Smoczym Oddechem.
  2. Podpalacz - podobnie jak wyżej, tyle że nakładany jest efekt krwawienia. Doskonale współgra to z Ładunkiem Przylepnym, wyposażonym w modyfikację ŁUP.
  3. Powiew śmierci - zakłócenie wrogiej zdolności zwiększy Moc Umiejętności twojej postaci o 20% na 30 sekund. By zakłócić wrogą zdolność, wystarczy wytrącić go z równowagi (trafiając krytycznie w głowę, bądź przy pomocy, na przykład, Ładunku Przylepnego z Granatem Błyskowym).
  4. Kontra - gdy twoje zdrowie spadnie do ostatniego segmentu, otrzymasz skrócenie czasu odnowienia zdolności o 20%.

Ekwipunek

W przypadku broni dla postaci wspierających warto skupić się na korzystaniu z Karabinu Szturmowego, bądź ze Snajperki. Obie bronie pozwolą ci walczyć na średnim / dalekim dystansie, na którym warto przebywać cały czas - im mniejsza szansa na to, że wrogowie cię zaatakują (i zabiją), tym większa skuteczność jako medyk. Dobierając ulepszenia do broni masz pełną dowolność, warto jednak założyć tłumik, który zmniejszy zagrożenie (Reduced Threat), przez co wrogowie mniej chętnie będą cię atakować.

Reszta ekwipunku powinna posiadać statystyki opisane we wstępie tego rozdziału, a jeśli chodzi o talenty, to:

  1. Pancerz Kuloodporny (Body Armor) - talent Robust. Talent w przypadku Pancerza Kuloodpornego nie ma większego znaczenia dla tej postaci, a dodatkowy pancerz zawsze się przyda.
  2. Maska (Mask) - Rejuvenated. Sprawi on, że użycie apteczki usunie efekty ograniczające kontrolę (które uniemożliwiają korzystanie ze zdolności).
  3. Plecak (Backpack) - talent Inventive, który zwiększy twoją Moc Umiejętności gdy będziesz w pełni zdrowia.
  4. Rękawice (Gloves) - talent Savage, który da premię do atakowania celów po za osłoną. Od talentu Reckless trzymaj się możliwie najdalej jak się da.
  5. Nakolanniki (Knee Pads) - dowolny talent dla tego przedmiotu.
  6. Kabura (Holster) - talent w przypadku tego przedmiotu jest dość dowolny, gdyż powinien być dobrany w zależności od twojego stylu gry. Jeśli często przemieszczasz się pomiędzy osłonami, weź Nimble lub Recovered, jeśli raczej siedzisz za jedną osłoną to lepszy będzie Sturdy.

Sposób gry

Jak zostało wspomniane we wstępie, twoim celem jest wspomaganie reszty drużyny i trzymanie wrogów z daleka, bądź pod wpływem efektu ograniczającego kontrolę, oraz atakowanie wrogów podczas gdy zdolności się odnawiają, bądź nie są potrzebne. By to osiągnąć:

  1. Jeśli nie grasz ze zgraną paczką, zasygnalizuj sojusznikom że grasz jako postać wspomagająca i powiedz im, jakich zdolności będziesz używać. Dzięki temu będą w stanie dobrać zdolności tak, by nie dublowały się z twoimi.
  2. Nie odłączaj się od drużyny. Twoim celem jest wspieranie sojuszników, a nie walka z wrogiem oddalonym o 50 metrów, podczas gdy twoja drużyna wdeptywana jest przez resztę przeciwników w ziemię. Stój w odległości kilkunastu metrów od reszty drużyny, by być w stanie im pomagać.
  3. Jeśli w drużynie jest inna postać wspierająca, możesz swobodnie "przerobić się" na inny build - by grać jako postać lecząca, czy nawet jako tank, gdyż obie te role wymagają dużej ilości Mocy Umiejętności. Pamiętaj też, iż w drużynie może być więcej niż jedna postać wspierająca - wystarczy odpowiednio dobrać zdolności, tak by się nie dublowały.
  4. Zdolność Impuls, dzięki twojej olbrzymiej Mocy Umiejętności będzie w stanie znacząco zwiększać obrażenia twoich sojuszników. Jeśli ją posiadasz, pamiętaj by regularnie z niej korzystać, tym bardziej, że czas jej działania powinien być teraz zbliżony do czasu odnowienia.
  5. Umieszczaj Wieżyczkę z modyfikacją Smoczy Oddech w wąskich przejściach, tak, by przechodzący tamtędy wrogowie mogli na nią wpaść. Gdy wróg zostanie podpalony, skupcie na nim swoją uwagę, by szybko się go pozbyć.
  6. Jeśli korzystasz z Ładunku Przylepnego, postaraj się trafić nim jak największą ilość wrogów - zwiększysz tym samym zadawane przez nią obrażenia.
  7. Korzystaj z Miny Poszukującej by wykurzać wrogów zza osłony.