Parametry broni w The Division | Wyposażenie

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Parametry broni

Pierwszą rzeczą, na którą większość graczy zwróci uwagę patrząc na broń będzie bez wątpienia parametr "ONS", czyli po prostu obrażenia na sekundę (damage per second). Jest to teoretyczna wartość obrażeń, jaką jesteś w stanie zadań przy pomocy danego oręża w ciągu jednej sekundy ognia - teoretyczna, gdyż w praktyce znacznie ilość możliwych do zadania obrażeń znacznie od niej odbiega.

Dzieje się tak dlatego, iż na ONS wpływ ma masę czynników, które w żaden sposób nie oddziałują na zadawane obrażenia. Są to, między innymi: celność, szybkość przeładowania, ilość pocisków w magazynku, czy stabilność broni. Z drugiej strony rzeczy, które dają sporego kopa do obrażeń (jak, na przykład, szansa na trafienie krytyczne) nie zwiększają obrażeń na sekundę prawię w ogóle.

Na skuteczność broni wpływ ma więc znacznie więcej czynników, niż suche "obrażenia na sekundę". Broń opisana jest szeregiem parametrów, które na potrzeby tego poradnika podzielić możemy na podstawowe i dodatkowe.

Parametry podstawowe

Parametry podstawowe broni to tylko część z możliwości broni. - Parametry broni w The Division | Wyposażenie - The Division - poradnik do gry
Parametry podstawowe broni to tylko część z możliwości broni.

Każda broń charakteryzowana jest przez następujące parametry podstawowe:

  • SNM, czyli Strzały Na Minutę (Rounds Per Minute - RPM). Ilość pocisków wystrzeliwanych na minutę. Przydatne przede wszystkim przy lekkich karabinach maszynowych i strzelbach. Minusem jest jednak to, iż można bardzo szybko "wystrzelić się" z pocisków.
  • MAG, czyli pojemność magazynka. Jedna z ważniejszych statystyk, gdyż pozwala na oddanie większej ilości strzałów, zanim konieczne będzie przeładowanie.
  • Celność (Accuracy). Statystyka, która wpływa na to, czy twój pocisk dosięgnie celu. Niska celność może skutkować pudłem nawet wtedy, gdy wróg znajduje się w centrum twojego celownika - przy strzale celownik zostanie dosłownie rozrzucony na boki, a pocisk poleci "w pole".
  • Szybkość przeładowania (Reload Speed). Ilość czasu, jaką potrzeba, by zmienić magazynek - im wartość większa, tym szybciej broń zostanie przeładowana. Statystyka bardzo przydatna, gdyż każda sekunda zmarnowana na przeładowanie broni to ryzyko śmierci ze strony twojego przeciwnika.
  • Zasięg (Range). Zasięg, na jakim broń utrzymuje swoją skuteczność (a więc swoje obrażenia). Gdy zasięg jest niski (na przykład w przypadku karabinów maszynowych, czy strzelb), wrogowie znajdujący się po za nim będą otrzymywać zmniejszone obrażenia. Nie ma sensu zwiększać tego na siłę kosztem innych statystyk - ze strzelby nie zrobisz snajperki.
  • Stabilność (Stability). Statystyka, która wpływa na to, jak zachowuje się celownik podczas ciągłego ognia. Im wyższa stabilność, tym łatwiej będzie ci utrzymać celownik na wrogu - im mniejsza, tym bardziej będzie ciągło go do góry podczas ciągłego ognia.

Parametry dodatkowe

Są jeszcze rzecz jasna parametry dodatkowe, oferowane przez liczne modyfikacje. - Parametry broni w The Division | Wyposażenie - The Division - poradnik do gry
Są jeszcze rzecz jasna parametry dodatkowe, oferowane przez liczne modyfikacje.

Oprócz wymienionych wyżej, broń może być opisana także przez dodatkowe parametry, pochodzące od rozmaitych modyfikacji - lufy, magazynki, celowniki i uchwyty. Mogą to być:

  • Optymalny Zasięg (Optimal Range) - zwiększa po prostu zasięg broni o podaną wartość procentową.
  • Obrażenia przy trafieniu w głowę (Headshot Damage) - zwiększone obrażenia w momencie trafienia wroga w główę.
  • Szansa na trafienie krytyczne (Critical Chance) - szansa na zadanie powiększonych obrażeń (domyślnie 150% obrażeń).
  • Obrażenia przy trafieniu krytycznym (Critical Damage) - zwiększenie obrażeń w momencie trafienia krytycznego. Zwiększenie obrażeń krytycznych o 20% skutkować będzie 170% obrażeń podczas trafienia krytycznego (150% bazowe + 20% z premii).
  • Czas przeładowania (Reload Time) - procentowa premia do czasu przeładowania, która skraca ten proces.
  • Zwiększone zagrożenie (Increased Threat) - wpływa na to, jak postrzegają cię wrogowie. Im większe zagrożenie stanowisz, tym większa szansa, że skupią na tobie ogień. Doskonały wybór dla kogoś, kto buduje swoją postać jako tanka, który ma na sobie skupiać całą uwagę wrogów.
  • Zmniejszone zagrożenie (Reduced Threat) - sytuacja odwrotna do opisanej powyżej. Im większa wartość zmniejszonego zagrożenia, tym mniejsza szansa na to, że wróg cię zaatakuje. Przydatne przede wszystkim dla snajperów i postaci wspierających.
  • Celność strzału z biodra (Hip Fire Accuracy) - procentowy wzrost celności podczas prowadzenia ognia z biodra, czyli po prostu bez przybliżenia. Przydatne podczas ostrzału wroga "na ślepo", nie wychylając się zza osłony.
  • Szybkostrzelność (Rate of Fire) - statystyka zwiększająca ilość strzałów na minutę.
  • Pojemność magazynka (Magazine Size) - procentowy wzrost ilości pocisków w magazynku (czyli statystyki podstawowej MAG).
  • Stabilność (Stability) - zwiększa stabilność broni o wartość procentową, pozwalając na prowadzenie celniejszego ognia ciągłego.
  • Stabilność pozioma (Horizontal Stability) - wartość procentowa, która zmniejsza rozrzut broni na lewo i prawo. Przydatna przede wszystkim podczas ciągłego ognia przy pomocy karabinów szturmowych i lekkich karabinów maszynowych.
  • Stabilność początkowa (Initial Bullet Stability) - zmniejsza rozrzut broni po oddaniu pierwszego strzału, przez co łatwiej jest prowadzić ciągły ogień.
  • PD za śmiertelne strzały w głowę (Headshot Kill XP) - zwiększenie punktów doświadczenia otrzymywanych za zabijanie wrogów przy pomocy strzałów w głowę. Przydatne jedynie przez pierwsze kilka poziomów, później jedna z najbardziej bezużytecznych statystyk w grze.

Na co zwracać uwagę?

Na początku tego rozdziału wspomniane zostało, iż parametr "ONS" nie jest doskonałym odzwierciedleniem ilości obrażeń, które jest w stanie zadać broń, jednak w teorii można się nią sugerować - na ogół większa wartość tego parametru to też przyrost obrażeń dla postaci. Warto jednak przy tym zwrócić uwagę na resztę rzeczy opisujących broń.

Jeśli znajdziesz potężną strzelbę, która jednak będzie posiadała ekstremalnie długi czas przeładowania i tylko dwa naboje w magazynku, nie przyda ci się ona do niczego, gdyż więcej czasu spędzisz na jej przeładowywaniu niż prowadzeniu ognia. Podobnie sytuacja wygląda w przypadku lekkich karabinów maszynowych - wystrzelenie nawet 300 pocisków na minutę będzie niewiele warte, jeśli każdy z nich chybi przez bardzo słabą celność i duży rozrzut.

Wybór broni jest rzecz jasna dowolny, jednak warto trzymać się kilku zasad i zwracać uwagę na kilka parametrów z każdej broni:

  • Strzelby (Shotgun) - najbardziej liczy się tutaj ilość obrażeń zadawanych przez pojedynczy strzał (czyli statystyka OBR a nie ONS), pojemność magazynka, szybkość przeładowania i szybkostrzelność. Możesz za to kompletnie zignorować celność, zasięg i stabilność - broń ta skierowana jest przecież do walki na bardzo bliskim dystansie.
  • Lekkie Karabiny Maszynowe (Light Machine Gun) - głównym celem tej broni nie są mordercze obrażenia, a ogień zaporowy i przygwożdżenie wroga za osłoną, przez co twoi sojusznicy będą mogli go oflankować. Nie oznacza to, że nie warto zwracać uwagi na obrażenia. Ważne są więc zadawane obrażenia, stabilność, pojemność magazynka, a także czas przeładowania (który bywa okropnie długi w przypadku tych broni). Ilość pocisków wystrzeliwanych na minutę można kompletnie zignorować.
  • Snajperki (Sniper Rifle) - tutaj liczą się wyłącznie obrażenia i celność, dlatego warto w pierwszej kolejności zwracać uwagę na te dwie statystyki. Jeśli chodzi o modyfikacje broni, bierz te, które dają wzrost obrażeń, szansy na trafienie krytyczne i obrażeń od trafień krytycznych. Nie zapomnij także dodać lunety x12 / x15, by móc prowadzić ogień z dużej odległości.
  • Karabiny Szturmowe (Assault Rifle) i Pistolety Maszynowe (SMG) - rola tych broni to zadawanie obrażeń na niskim i średnim dystansie. Przydadzą się więc same obrażenia, celność i stabilność - ilość wystrzeliwanych na minutę pocisków możesz zignorować, a czas przeładowania bronie te mają dość niski.
  • Pistolety (Pistol) - czyli de facto jedyna broń podręczna (oprócz rzecz jasna dwustrzałowych strzelb). Broń ta nie ma wielkiego znaczenia w walce, jednak warto się tutaj skupić w głównej mierze na obrażeniach i celności.
Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2016-03-29
20:30

wonderfulhack Junior

Jak wam ciężko przejść to tutaj jest trainer do gry :P [link]

Komentarz: wonderfulhack
2016-04-02
19:21

mlokos79 Legionista

Z tym opisem Divison Tech troche troche niescislosci zawarliscie - zielone i niebieskie Div. Tech nie nadaja sie do niczego innego jak do zamiany na zwykle surowce. Natomiast zolte Div. Tech trzeba kolekcjonowac - one sa bardzo przydatne do craftowania "high end" przedmiotow i broni.

Komentarz: mlokos79
2016-05-04
14:29

Ziggy_GG Legionista

Ziggy_GG
😡

Nie ma WSZYSTKICH znajdziek w tym poradniku :/

Komentarz: Ziggy_GG
2017-12-13
14:50

Zmroku Konsul

Zmroku

Cześć, czołem,
rozpoczęliśmy aktualizację poradnika do najnowszej wersji gry - patcha 1.8 Resistance (Opór).
Dodaliśmy m.in. strony poświęcone zagadnieniom:
- Opór - Resistance - czyli porady dotyczącego nowego trybu gry;
- Podziemia - nowy tryb gry w The Division.
- Jak szybko zdobyć najlepszy ekwipunek?
- Jak dostać się do West Side Pier?
- Łowcy - czyli jak walczyć z hunterami? - nowi przeciwnicy w grze.

Komentarz: Zmroku
2017-12-13
23:28

Colidace Pretorianin

Rozwój The Division jest niesamowity. Ostatnia aktualizacja to coś pięknego, jest za darmo mimo że każdy poprzedni dodatek jest warty wydania każdych pieniędzy.

Komentarz: Colidace
2018-01-30
12:23

zanonimizowany1216563 Pretorianin

Chyba 3 razy podchodziłem do ostatniej misji głównego wątku fabularnego.
Zanim doszedłem do tego śmigłowca z Billsem to musiałem przebijać się przez szwadron żołnieży i chyba
2 bosów. Ta ostatnia misja to prawie w godziny z życia :-)
Jedyny sposób na śmigłowiec to broń maszynowa z dużym magazynkiem (tak 100 naboji) i walenie do oporu,
na szczęście można uzupełniać amunicje bo jest w budynku waliza.
Ale oczyszczenie nieba bezcenne :-)

Komentarz: zanonimizowany1216563
2018-02-15
03:27

vegetta18 Junior

Cześć, czy wie ktoś jak aktywować misje poboczną z Alexis Kwan?Zbieram te wszystkie echa,telefony itd. ale na mapie w Gramercy w miejscu gdzie powinno znajdować sie Echo z Alexis nie mam nic, ani nie wyskakuje Misja poboczna.

Komentarz: vegetta18
2018-02-20
16:21

PEELE Chorąży

Hej, dlaczego na stronie, poradnik ma więcej zawartości niż po pobraniu? Kiedy otwieram plik w adobe brakuje kilku działów jak np. "tryby gry"

Komentarz: PEELE
2021-03-09
10:55

zbigstar Junior

Grałem z tarczą i pistoletem maszynowym, a więc nie tylko broń boczna wchodzi w rachubę.

Komentarz: zbigstar
2022-01-23
10:14

Codename 23 Chorąży

Codename 23

Witam. Mam problem z grą. Nie wiem jak odblokować ostatni dowód (dostarcz dane na temat oporu). Wiem, że rozpocząłem tą misję na nabrzeżu, wziąłem również udział we wszystkich misjach oporu, ale nie pojawił mi się żaden znacznik kontynuacji misji, a dowód jest zablokowany. Potrzebuję go do odblokowania osiągnięcia. Ktoś miał podobny problem? Coś przegapiłem?

Komentarz: Codename 23

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl