Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Endless Legend - poradnik do gry

Endless Legend - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Zadania w Endless Legend poradnik Endless Legend

Mnóstwo zadań, mnóstwo nagród. - Zadania w Endless Legend - Endless Legend - poradnik do gry
Mnóstwo zadań, mnóstwo nagród.

Istnieją dwa rodzaje zadań - główne, związane z historią danej nacji oraz poboczne, zdobywane w ruinach oraz neutralnych wioskach. Zadania główne należy wykonać w celu zdobycia Świątyni Jądra Ziemi (Temple of the Earth's Core). Pierwszy gracz, któremu uda się ją zbudować, wygrywa. Poza tym oferują również dodatkowe nagrody, takie jak zasoby (Resources), Pył (Dust) oraz technologie. Zadania dodatkowe oferują tylko nagrody i w przeciwieństwie do głównych są losowane.

Zadania można podzielić na kilka kategorii:

Zbierackie. Musisz zebrać określoną liczbę Pyłu, zasobów albo jednostek. Te ostatnie zazwyczaj trzeba jeszcze gdzieś wysłać. Do tej kategorii pasują również zadania wyszkolenia bohatera na odpowiedni poziom, gdyż sprowadzają się do zebrania odpowiedniej ilości punktów doświadczenia.

Badawcze. Sprawdź wskazane ruiny albo pertraktuj ze wskazaną wioską.

Wojenne. Obroń wskazane miasto albo armię przed atakami wroga. Zniszcz wskazaną wioskę.

Czasowe. Przez określoną liczbę tur dbaj o uznanie (Approval) w wybranym mieście albo wyprodukuj określoną ilość zasobów.

Ekonomiczne. Zbuduj we wskazanym regionie miasto. Zwiększ produkcję nauki do określonego poziomu. Zbuduj określoną liczbę kopalni zasobów luksusowych.

Dyplomatyczne. W określonym czasie przeprowadź wybraną przez grę akcję dyplomatyczną. Na przykład wypowiedz komuś wojnę.

Jednocześnie można mieć dowolnie dużo zadań. Większość nie posiada ograniczeń czasowych, więc nie musisz się spieszyć z ich wykonywaniem. Pozostałe zostaną uznane za niewykonane po upłynięciu określonej liczby tur, aczkolwiek gra zazwyczaj nie informuje, ilu. Dlatego bezpiecznie jest założyć, że każde zadanie jest ograniczone czasowo i wykonać je tak szybko, jak to możliwe. Inaczej przepadnie.

Zlecenia z wiosek możesz przyjąć tylko w liczbie jednego na region. Innymi słowy jeśli w regionie są trzy wioski, to możesz wziąć zadanie z jednej i dopiero po jego wykonaniu sięgnąć po kolejne. Możesz mieć również aktywne cztery różne zadania dla wiosek z czterech różnych regionów i wykonywać je w dowolnej kolejności.

Ilekroć zadanie polega na przeszukaniu ruin, weź poprawkę na teren. Jeśli grasz na wyspach, ruiny mogą zostać wylosowane nie na tej zajętej przez ciebie, a sąsiedniej bądź dalszej. Oznacza to, że do II ery nie będziesz w stanie się na nią dostać i wykonać zadania. Wskazane ruiny mogły zostać już raz przeszukane, grze nie robi to żadnej różnicy. Podobnie sytuacja wygląda z regionami. Gra może nakazać ci zdobycie miasta albo spalenie wioski i poda nazwę regionu, ale nie wskaże jego lokalizacji. W takim wypadku musisz wyruszyć na zwiad albo wymienić się mapami z innymi graczami. To ważne, ponieważ wskazane do podbicia miasto może posiadać liczny garnizon i dobrą obronę, o czym dobrze byłoby się dowiedzieć przed przybyciem na miejsce.

Większość ruin, które gra nakazuje ci przeszukać, będzie zaznaczonych z pomocą promieni światla. Gra rozproszy mgłę wojny w ich pobliżu i pozwoli je odnaleźć z pomocą panelu zadań. Wystarczy nacisnąć pomarańczowy guzik przy grafice zadania. Podobnie wszystkie armie, które w ramach zadania będziesz musiał zniszczyć, oznaczone będą żółtym kolorem. Co ważne, oznaczone tak będą również armie istniejące w ramach zadań innych graczy. Ich pokonanie nie pozwoli ci zaliczyć zadania innego gracza.

Gdy zadanie polega na zbadaniu ruin zwróć uwagę, że osobno liczone jest zbadanie w ramach zadania, a osobno zwykłe badanie. Może się więc zdarzyć, że będziesz mógł przeszukać ruiny dwukrotnie albo nawet trzykrotnie, z czego dopiero za ostatnim razem zdobędziesz to, co zostało w nich pierwotnie ukryte. Przeszukanie ruin również nie oznacza potrzeby wypełnienia ukrytych w nich zadań, tylko samą akcję przeszukania. Grze zazwyczaj nie robi różnicy, co znalazłeś w środku. Zbadałeś ruiny i to jej wystarczy, a znaleziona w środku misja traktowana jest osobno.

Jeśli zadanie nakazuje ci zgromadzić odpowiednią ilość zasobów, odkryć określoną liczbę technologii, przynieść zysk w odpowiednie wysokości albo ustalić plan imperium na odpowiednim poziomie, czasem trzeba poczekać jeszcze jedną turę po spełnieniu warunków, by system uznał je za zaliczone. Zdarza się bowiem, że spełniasz je w tej samej turze, w której otrzymujesz nowe zadanie, a gra nie jest w stanie natychmiast uznać ich za spełnione.

W zadaniach polegających na pokonaniu albo obronie przed armiami wroga, rzeczone armie będą się pojawiać albo w przeszukiwanych ruinach, albo sąsiednich regionach. Nie ma tutaj reguły, podobnie jak nie zawsze wiadomo, czy armia będzie się poruszać, czy stać w miejscu. W takim wypadku musisz je samodzielnie znaleźć, inaczej zadanie nie zostanie ukończone. Jeśli zadanie polega na obronie miasta może się zdarzyć, że armia natrafi na inne miasto po drodze i zacznie je oblegać. W takim wypadku musisz samodzielnie ją zaatakować.

Jeśli masz za zadanie zniszczyć jakąś armię, uważaj na innych graczy. Zdarza się, że kiedy oni pokonają wrogą armię, gra zignoruje ten fakt. Nie stworzy nowej armii, ale też nie zaliczy ci pokonania poprzedniej. Tym sposobem zadanie nie będzie mogło zostać zaliczone. Jest to szczególnie ważne przy głównych zadaniach dla nacji, na przykład siódmym dla Magów Szału (Ardent Mages), które wymaga pokonania trzech armii wroga. Przy odrobinie pecha nie będziesz mógł dotrzeć do zadania ósmego, a tym samym uzyskać dostępu do Świątyni Jądra Ziemi i wygrać gry dzięki jej wybudowaniu.

Część zadań wymaga pokonania ukrywających się w ruinach armii. Armia atakuje tuż po tym, jak przeszukasz ruiny. Dlatego jeśli chcesz się dozbroić albo ściągnąć posiłki, musisz to zrobić wcześniej.

Zadania wymagające zbudowania miasta o odpowiednim poziomie produkcji najlepiej wykonywać latem. Zimą otrzymujesz mnóstwo kar do produkcji i spełnienie warunków zadania może być trudne, a nawet niemożliwe. Dla gry ważny jest sam moment budowy miasta. Nawet jeśli po zmianie pór roku będzie produkować więcej wybranej rzeczy, to gra tego nie uzna. Miasto musi spełniać warunki w tej samej turze, w której zostało zbudowane, inaczej zadanie nie zostanie zaliczone.

Jeśli korzystasz z pomocy AI przy rozbudowie miast, zwracaj na nie uwagę podczas wykonywania zadań. Przykładowo, jeśli twoim zadaniem jest postawienie w wybranym mieście budynku, który można wybudować tylko raz, to AI nie zwróci na to uwagi. Zamiast tego wybuduje je tam, gdzie uważa za stosowne, a zadanie nie zostanie zaliczone. W takim wypadku ręcznie zmień kolejkę budowy. Jeśli jednak nie zdążyłeś, wyburz budynek i nakaż wybudowanie go w odpowiednim mieście.

Jeśli nagrodą za wykonanie zadania jest technologia, to po zaliczeniu misji zostanie automatycznie wynaleziona. Jeśli budynek, będziesz mógł go od razu wybudować.

W ruinach można znaleźć nawet technologie nawet z VI ery, pozwalające na zwiększenie produkcji zasobów luksusowych albo dostęp do bardzo mocnych przedmotów. Większości z nich nie można uzyskać normalną drogą, bądź też stają się dostępne dopiero w ostatnich erach. Dlatego warto się za nimi rozejrzeć.

Za zadania główne nagrodami są technologie, przedmioty, Pył oraz zasoby. Nie licząc pojedynczych przedmiotów oraz technologii, większość nagród jest generowana losowo. Dlatego w poradniku wymieniono tylko te, które są za każdym razem takie same. Dodatkowo za ukończenie każdej ostatniej misji otrzymujesz dostęp do Świątyni Jądra Ziemi. Nie jest to również zawarte w opisach, ale dostępne dzięki głównym zadaniom przedmioty zazwyczaj mogą być używane tylko przez bohaterów albo jednostki danej nacji. Dlatego warto do pierwszego bohatera dokupić jeszcze jednego, z tej samej nacji, którą grasz. Służyłby jedynie wykonywaniu zadań wymagających obecności bohatera oraz przedmiotu, na wypadek, gdyby pierwszy bohater był akurat niedostępny.

Cele zadań, takie jak liczba tur, liczba wymagających przeszukania ruin albo siła wrogich armii, mogą różnić się między grami. Zależą one od stopnia trudności danej gry, jego tempa oraz decyzji komputera. Przykładowo, 2 zadanie w kampanii Wędrownych Klanów (Roving Clans) posiada dwa różne zestawy celów oraz nagrodę, która pojawia się tylko w jednym z nich. Gracz nie ma wpływu na to, jaki zestaw zostanie wybrany przez grę. Istnieje zatem szansa, że trafisz na zadanie, które nie zostało opisane w poradniku. Różnica trudności między zestawami zadań oraz nagrodami jest jednak na tyle niewielka, że nie powinieneś poczuć różnicy.

Jeśli nie rozumiesz celu zadania, najedź na jego opis. Pojawi się okienko z dodatkowymi informacjami.