Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Endless Legend - poradnik do gry

Endless Legend - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Targowisko | Zarządzanie imperium w Endless Legend poradnik Endless Legend

Ostatnia aktualizacja: 3 września 2019

Ekran targowiska. - Targowisko | Zarządzanie imperium w Endless Legend - Endless Legend - poradnik do gry
Ekran targowiska.

Handel na targowisku obarczony jest podobnymi ograniczeniami, co dyplomacja. Tu również musisz posiadać odpowiednie technologie:

  • Rynek Najemników (Mercenary Market) dla jednostek i bohaterów.
  • Monety imperialne (Imperial Coinage) dla zasobów i zapasów.

Wędrowne klany (Roving Clans) posiadają obie na samym starcie, pozostali muszą je wynaleźć. Co ma sens głównie dla Wędrownych klanów, gdyż tylko ich oraz Spaczonych Lordów (Broken Lords) w późniejszej części gry stać będzie na regularne zakupy. Handel wymaga Pyłu (Dust), więc jeśli twoja produkcja stoi nisko, albo nie masz czego sprzedać w zamian za Pył, lepiej się nie zapuszczaj na targowisko.

Istnieją trzy wyjątki od tej reguły.

  • Pierwszy: bohaterowie. Każdej nacji przyda się dowódca albo administrator, więc jeśli możesz, zbierz na nich pieniądze. Koszta są wysokie i rosną wraz z czasem gry, ale postać z odpowiednimi umiejętnościami może znacznie poprawić sytuację w mieście. Do tego niektóre zadania wymagają obecności bohatera, niekiedy spoza twojej nacji.
  • Drugi: sprzedaż. Jeśli posiadasz dostęp do licznych kopalni i nie zużywasz wszystkich zasobów (Resources), możesz używać targowiska do ich sprzedaży. Tyczy się to zwłaszcza zasobów strategicznych (Strategic Resources), z których tylko Podziemni (Vaulters) powinni regularnie korzystać, pozostałym zaś przydawać się będą od czasu do czasu. Ceny nie należą do wysokich, zwłaszcza dla zasobów z wczesnych er, ale powinny być opłacalne. Z kolei zasoby z późniejszych er można sprzedawać za bardzo wysokie stawki.
  • Trzeci: Zapasy. Nekrofagi (Necrophages) oraz Kultyści (Cultists) zdobywają je dzięki walce oraz podbojom. Nie zawsze wykorzystają wszystkie, więc zamiast trzymać je na czarną godzinę, mogą sprzedać je na targowisku. Ceny powinny należeć do zadowalających, zwłaszcza za większe ilości.

Grając Wędrownymi klanami powinieneś zerkać tutaj szczególnie często. Nie dość, że otrzymujesz część sumy z każdej transakcji, to posiadasz dostęp do dodatkowych informacji. Dzięki temu łatwiej będzie ci określić, komu należy odebrać dostęp do targowiska, a kto powinien jak najczęściej na nim kupować i sprzedawać.

Ceny na targowisku zmieniają się wraz z postępami gry oraz działaniami gracza. Wykupienie dużej ilości jakiegoś zasobu znacznie podbije jego cenę, podobnie jak sprzedaż ją obniży. Bohaterowie na pierwszych poziomach kosztujący kilkaset Pyłu na poziomie ósmym warci będą kilka tysięcy. Jeśli więc masz zamiar robić zakupy, kupuj i sprzedawaj duże ilości. Możesz też poczekać kilka tur, ale zmiany cen nigdy nie będą na tyle duże, by opłacało się zbyt długo odkładać zakupy.

Niektórzy bohaterowie pojawiają się na targowisku na zasadzie wyłączności i po określonej liczbie tur przestają być dostępni. Jeśli więc szczególnie zależy ci na którymś, wykup go przed czasem. Podobnie nie żałuj pieniedzy na potrzebne zasoby, dostępne w ograniczonej liczbie. Czasem opłaca się poczekać, aż pojawi się ich więcej, ale lepiej od razu kupić całą dostawę, niż robić to po sztuce, podbijając cenę. Jak pisałem wcześniej, handlować możesz maksymalnie 10 sztukami towaru naraz. Dlatego staraj się kupować lub sprzedawać po 10, inaczej niepotrzebnie zepsujesz cenę.

Na targu można kupić tylko to, co jest dostępne. Innymi słowy jeśli żaden gracz nie sprzeda zapasów, to inny nie będzie mógł ich kupić. Zasoby, najemnicy oraz bohaterowie pojawiają się samodzielnie, lecz ilość tych pierwszych również wzrośnie, jeśli ktoś je wcześniej sprzeda.