W ciągu ostatnich kilku lat byliśmy świadkami kilku świetnie przeprowadzonych internetowych gier (ARG - alternate reality game) będących częścią kampanii marketingowej jakiegoś produktu – The Lost Experience (serial Zagubieni), I Love Bees (gra Halo 2) czy Year Zero (album grupy Nine Inch Nails). Czyżby właśnie zaczynała się kolejna warta uwagi kampania?
W ciągu ostatnich kilku lat byliśmy świadkami kilku świetnie przeprowadzonych internetowych gier (ARG - alternate reality game) będących częścią kampanii marketingowej jakiegoś produktu – The Lost Experience (serial Zagubieni), I Love Bees (gra Halo 2) czy Year Zero (album grupy Nine Inch Nails). Czyżby właśnie zaczynała się kolejna warta uwagi kampania?

Traktujmy wszystko to w kategoriach domysłów, ale informacji o kolejnych grach z uniwersum Half-Life jest na tyle mało, że warto pochylić się nad tymi ciekawszymi. Oto na serwisie YouTube pojawił się testowy, niespełna dziewięciominutowy filmik zatytułowany What’s in the box – podobno niedługo zniknie, więc spieszcie się. W tym profesjonalnie zrobionym filmie widzimy tajemniczą postać z jeszcze bardziej tajemniczym pudełkiem, o którego niezwykłości przekonujemy się już na samym początku. Postać wychodzi na opustoszałe ulice, na horyzoncie majaczy charakterystyczna chmura-portal, ścigający naszego bohatera ludzie (?) w uniformach mówią niczym kombinat z HL2, słychać też inne charakterystyczne dla HL odgłosy, a na ekranie pojawia się przez chwilę odniesienie do wydarzeń w Black Mesa. Co jest w pudełku?

Całości towarzyszy oczywiście enigmatyczna strona internetowa oraz obrazek z dziwnym równaniem ukryty tamże. Pora przystąpić do rozwiązywania zagadki? Internet lubi takie gry, mam nadzieję, że wy również. Oczywiście to wszystko może równie dobrze nie mieć nic wspólnego z grą lub być bardzo sprawnie przygotowanym primaaprilisowym żartem. A może to nasz żart? Tak czy siak, warto zerknąć i poczekać na rozwój wydarzeń.

GRYOnline
Gracze
Steam
1

Autor: Filip Grabski
Z GRYOnline.pl współpracuje od marca 2008 roku. Zaczynał od pisania newsów, potem przeszedł do publicystyki i przy okazji tworzył treści dla serwisu Gameplay.pl. Obecnie przede wszystkim projektuje grafiki widoczne na stronie głównej (i nie tylko), choć nie stroni od pisania tekstów. W 1994 roku z pełną świadomością zaczął użytkować pecety, czemu pozostaje wierny do dzisiaj, choć w międzyczasie polubił Switcha. Prywatnie ojciec, podcaster (od 2014 roku współtworzy Podcast Hammerzeit) i miłośnik konsumowania popkultury, zarówno tej wizualnej (na dobry film i serial zawsze znajdzie czas), jak i dźwiękowej (szczególnie, gdy brzmi ona jak gitara elektryczna).