Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 17 lipca 2008, 12:44

autor: Filip Grabski

E3 2008: Szczegóły na temat Duke Nukem Trilogy

W poniedziałek Apogee Software obudziło się z letargu i ujawniło, że prócz Duke Nukem Forever, świat może oczekiwać kolejnej gry o przygodach „Atomowego Księcia”. Projekt ten nosi nazwę Duke Nukem Trilogy i jest skierowany do posiadaczy konsol przenośnych – PlayStation Portable oraz Nintendo DS.

W poniedziałek Apogee Software obudziło się z letargu i ujawniło, że prócz Duke Nukem Forever, świat może oczekiwać kolejnej gry o przygodach „Atomowego Księcia”. Projekt ten nosi nazwę Duke Nukem Trilogy i jest skierowany do posiadaczy konsol przenośnych – PlayStation Portable oraz Nintendo DS.

E3 2008: Szczegóły na temat Duke Nukem Trilogy - ilustracja #1

Dzisiaj prezentujemy garść dodatkowych faktów na ten temat. Po pierwsze przedstawiony przy okazji E3 2008 zwiastun został uznany przez wielu Internautów za najgorszy trailer tych targów. Zobaczcie sami – tylu dużych napisów i zbliżeń na logo przez prawie cztery minuty nie uświadczycie nigdzie indziej!

Ponadto nadchodząca gra ma wyjaśnić, dlaczego Duke nazywa się tak, a nie inaczej oraz rzucić „Księcia” w sam środek piekła II Wojny Światowej. Terry Nagy, szef Apogee Software, powiedział: „To tak naprawdę Duke zatopił Bismarcka, a nie Brytyjczycy.” . Bitwę o Iwo Jimę również wygrał Duke. Ale po kolei.

Pierwsza częśc trylogii – Critical Mass pokaże nam Duke’a w przyszłości. Następnie w ramach Chain Reaction pan Nukem odwiedzi czasy współczesne, by zakończyć rozróbę w latach 1939-1945 w części zatytułowanej Proving Grounds.

Nadchodząca produkcja ma być wierna stylowi poprzednich gier, a więc dużo ciętych ripost i striptizerek, co może spowodować pewne problemy z wersją na DS. Nie od dziś wiadomo, że Nintendo raczej stroni od kontrowersyjności. Z tego też powodu zostaną zastosowane „inne rozwiązania graficzne” dla pewnych elementów wersji na dwuekranowa konsolę.

To nie jedyne różnice między wersjami na PSP i DS. Historia będzie taka sama, ale inaczej wykorzystane zostaną moce przerobowe każdej z konsol. PlayStation Portable dostanie m.in. widok FPP i TPP oraz poziomy, w których polatamy przy pomocy plecaka odrzutowego. Z kolei DS będzie mieć np. etapy przedstawione z boku lub w rzucie izometrycznym oraz strzelanie z karabinu snajperskiego w trybie widoku pierwszoosobowego.

Przy okazji szef Apogee Software zapytany o wersję PC stwierdził, że nie wyklucza takiej możliwości, ale póki co firma koncentruje się na PSP i DS. Gra ma pojawić się w przyszłym roku – każdy z tytułów trylogii będzie wydany osobno, a Critical Mass jako pierwszy ujrzy światło dzienne latem 2009.

Filip Grabski

Filip Grabski

Z GRYOnline.pl współpracuje od marca 2008 roku. Zaczynał od pisania newsów, potem przeszedł do publicystyki i przy okazji tworzył treści dla serwisu Gameplay.pl. Obecnie przede wszystkim projektuje grafiki widoczne na stronie głównej (i nie tylko) oraz opiekuje się ciekawostkami filmowymi dla Filmomaniaka. Od 1994 roku z pełną świadomością zaczął użytkować pecety, czemu pozostaje wierny do dzisiaj. Prywatnie ojciec, mąż, podcaster (od 8 lat współtworzy Podcast Hammerzeit) i miłośnik konsumowania popkultury, zarówno tej wizualnej (na dobry film i serial zawsze znajdzie czas), jak i dźwiękowej (szczególnie, gdy brzmi ona jak gitara elektryczna).

więcej