Metro Last Light: Znajdź przełącznik otwierający podwójne drzwi
Aktualizacja:
Find the switch to open the double doors (Znajdź przełącznik otwierający podwójne drzwi)

Poszukiwany przełącznik znajduje się na drugim końcu ogromnej sali, w której przebywa kolejna liczna grupa przeciwników. Zacznij od skorzystania ze schodów, tak by zbliżyć się do centralnej części tej lokacji (po drodze niszcz oczywiście wszystkie źródła światła, dzięki czemu nie zostaniesz zauważony).

Do wspomnianego przełącznika możesz dotrzeć na kilka różnych sposobów. Najlepszym w mojej ocenie pomysłem jest wybranie wąskiej ścieżki zlokalizowanej po prawej stronie. Rozpocznij od podejścia do skrzynki z przełącznikami, wyłączając dzięki nim część lamp. Uważaj też na śpiącego wartownika i nie próbuj wchodzić w interakcję ze znajdującym się w tym miejscu radiem, tak by go nie zaalarmować.

W trakcie przemarszu po bocznych balkonikach spotkasz najprawdopodobniej dwóch innych strażników. Osoby te możesz próbować omijać lub je likwidować. Regularnie niszcz też kolejne lampy, dzięki czemu będziesz przez cały czas pozostawał w ciemnościach.

Kolejny wariant zachowania to przeprawa przez centralną część sali. W tym przypadku Twoim największym problemem będą większe grupki wrogich żołnierzy. Sporym ułatwieniem jest to, że gra pozwoli ci na niszczenie znajdujących się nad nimi lamp bez poważniejszych konsekwencji, czyli bez alarmowania stojących przy nich osób. Możesz dzięki temu w łatwy sposób atakować z zaskoczenia osoby stojące w ciemnościach lub je po prostu omijać.

Ostatni z godnych rozważenia wariantów zachowania zakłada zdecydowanie się na przeprawę kanałami. Wejście do pierwszej części kanałów znajduje się niedaleko miejsca startu. Zniszcz lampę naftową i uważaj na pojedynczego wartownika patrolującego kanały, którego dobrze byłoby zajść od tyłu i ogłuszyć lub zabić.

Gra nie pozwoli ci niestety od razu dotrzeć na drugi koniec sali. Po opuszczeniu pierwszej części kanałów musisz się w rezultacie rozejrzeć po lewej części przemierzanego oobszaru za drugim zejściem (powyższy screen). W tym przypadku nie spotkasz na szczęście żadnych dodatkowych przeciwników.

WSZYSTKIE opisane powyżej ścieżki pozwolą ci przedostać się na przeciwległy koniec badanego obszaru. Nie śpiesz się z dotarciem do aktualnego celu misji tylko zlokalizuj najpierw pokazaną na powyższym screenie skrzynkę z przełącznikami. Wejście w interakcję z tą skrzynką doprowadzi do wyłączenia lamp w pomieszczeniu znajdującym się nad Tobą.

Zlokalizuj schody prowadzące na górne balkoniki i rozpraw się z patrolującym tę okolicę pojedynczym wartownikiem. Skręć teraz w prawo. Najpierw wejdź w interakcję z przełącznikiem wyłączającym dostawy prądu do całej tej sali (chyba że wyeliminowałeś już wszystkich wartowników), a następnie z przełącznikiem otwierającym podwójne drzwi (powyższy screen).
Komentarze czytelników
Jeśli ktoś tu jeszcze bywa proszę o infor.qcję jak się rozstawia miny claymore na konsoli ps4/ps5?
Chodzi o to, że musisz się im pokazywać to oni będą się pojawiać na dziedzińcu, wybijesz wszystkich to ci się otworzy przejście do Pawła, ta brama, wcześniej w Pawła nie wal niczym bo i tak go chyba nie widać z tego co pamiętam, jedynie go słychać. Za Pawła się weźmiesz dopiero jak wybijesz całą resztę żołnierzy, będziesz po schodach za nim gonił, i wtedy przy każdym winklu rzucaj granata i po sprawie.
czyli dopoki nie rozwala bramy mam sie ciagle przemieszczac az sie beda pojawiac i brame rozwala? A zanim to nastapi w Pawla tylko granatami walic?
Musisz się przemieszczać, to cię zauważą i będą się pojawiać, wybij wszystkich aż w końcu otworzy się brama i zostanie ci sam Paweł, a w niego ładuj granatami i po sprawie.
A ja mam takie pytanie... bo chyba z 10 min pakowalem w tego Pawla cala amunicje zuzylem a on dalej siedzi na tym balkoniku,podchodzilem do tej bramy i nic wszystkich zolnierzy wybilem tez nic.Ze 3x na nowo zaczynalem i dalej to samo.. Jakies sugestie?
Kurde, właśnie skonczylem gre i miałem zle zakończenie. Czuje pewien niesmak, gdyż ksiazki obie przeczytałem i tam artem zyje, hajtnal się z Anną i nie było wybuchu :/
Jeśli komyuś walka z mamuśką sie nie rozpoczynie niech nie bierze nic ze zwlok przed mostkiem (1 spotkanie z nią).
U mnie pomgło
Gra ogólnie zje....dwabista:)
Szkoda że krótka:(
Zależy jaki wybierzesz poziom trudności i czy będziesz chciał się skradać bez zabijania innych osób. Jeśli się nie będziesz śpieszył to imo spokojnie wystarczy na 8-10 godzin.
Z dzisiejszego pktu widzenia -ta gra była tak krótka ,ze już ją dawno zapomniałem
Rammi --> Musiało ci jakąś nie zaliczyć (może bug?), bo na pewno wymaganych jest tylko siedem wizji.
@Stranger -> A czy te "czarno-białe" wizje nie zaliczają się na osiągnięcie łącznie z "kolorowymi"? Te 7 przedstawionych przez ciebie zaliczyłem a i tak osiągnięcia nie dostałem.
shadowwolfys --> Najwięcej filtrów odnajduje się przy ciałach i w sumie jeśli spełnisz wszystkie pozostałe wymagania (o nich będzie w ostatniej części) to ograbiając zwłoki nie powinieneś sobie zablokować dostępu do "dobrego" zakończenia. Ewentualnie możesz też obrać taką taktykę żeby zapoznać się wstępnie z okolicą, a następnie załadować ostatni punkt kontrolny i szybciej przejść przez daną lokację. :)
Stranger... no niestety wiem... ale za poradnik do Metro 2033 należą się brawa :) Do tego zaglądam żeby sprawdzić czy może jest już opis do momentu w którym ja już jestem i czy może dowiem się czy przegapiłem gdzieś okazje by dorwać filtry do maski :/
Soplic --> Dzięki za spostrzegawczość. Naniesiemy poprawki przed "zamknięciem" poradnika. :)
shadowwolfys --> No niestety nigdy nie jest tak, że poradnik powstaje w tyle godzin, ile zajmuje przejście gry. ;) Kolejna część będzie jutro, a z ostatnią będziemy celować w pierwszą połowę przyszłego tygodnia.
@Sir Xan
Do zlokalizowania przedmiotów i dokumentów, jesli komuś by to było potrzebne, wystarczyłyby mapki, czyli parę plików jpg. Po co komuś informacja, że ma się czołgać przed siebie, wysłuchać dialogu, a potem czołgać dalej, skoro generalnie czołgać się może tylko przed siebie, a słuchać dialogu naprawdę nie musi? W tej grze nie można się zgubić, a jak ktoś ma problem z jej przejściem, to poradnik mu i tak nie pomoże, tylko ćwiczenia z koordynacji ręka-oko :)
Jak dla mnie kompletna strata czasu.
Hehehe... widze że poradnik dalej w tyle za mną :D a ostatnio zbyt zmęczony jestem żeby grać cay wieczór XD
http://www.gg.pl/dysk/XipZOZ7OygsvXypZOZ7O-Xo/MetroLL_2013_05_21_20_47_42_904.jpg bę♥dzie kolejna część ;d? książki?
@bullgod Owszem, solucja przejścia gry nie jest potrzebna, ale lokalizacje dokumentów i przedmioty z pewnością się przydały. Bo przecież z taka grafika w Metro oraz ciemności w tunele sprawią, że niektóre przedmioty są dobrze zamaskowane i mogą zostać ominięte, że gracz nie będzie miał pewności, czy zbierał wszystkie dokumentów. Grafika w Metro jest po prostu cudnie!
No tak, poradnik przejścia najbardziej liniowej gry na świecie... gratuluję.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
