Metro Last Light: Idź katakumbami do Oktiabrskiej cz.1
Aktualizacja:
Follow the catacombs towards Oktyabrskaya (Idź katakumbami do Oktiabrskiej)

Wybierz jedyne dostępne przejście i rozpocznij przemarsz bardzo liniową ścieżką. W jednym z kolejnych pomieszczeń dobrze byłoby wejść w interakcję z magnetofonem, doprowadzając do odtworzenia nagrania dotyczącego niedawnego ataku. W tym samym pomieszczeniu odnajdziesz też dwururkę oraz dwa różne pistolety maszynowe.

Wznów przemarsz. Od momentu, w którym doświadczysz zniekształceń obrazu nie będziesz mógł (na szczęście tylko przez pewien czas) używać latarki ani noktowizora. Możesz oczywiście przemieszczać się bez dodatkowego oświetlenia, aczkolwiek warto wiedzieć, że gra nie blokuje dostępu do zapalniczki.

Podążaj liniowymi korytarzami, natrafiając po drodze na miny Claymore, noże do rzucania, skrzynkę z licznymi zapasami oraz szkielet nadający się do przeszukania. Docelowo musisz dotrzeć do pokazanej na dołączonym screenie niewielkiej windy i naturalnie zająć miejsce na jej pokładzie.

Przygotuj się, bo w trakcie przejażdżki windą zaatakuje Cię kilka grup mutantów. Najlepiej jest tu używać dwururki, oddając strzały w stronę potworów tuż po tym jak przyczepią się do windy, czyli mając pewność, że się nie spudłuje. Pojedynczy atak z użyciem dwururki (lub dobrej strzelby) powinien być wystarczający do zabicia danego potwora.

W końcowej fazie przejażdżki windą bądź gotowy do przystąpienia do rytmicznego wciskania wskazanego przez grę klawisza/przycisku, dzięki czemu ujdziesz z życiem, rozprawiając się przy okazji z ostatnim z mutantów.

Odwróć się i rozpocznij kolejny liniowy przemarsz (możesz już na szczęście używać latarki i noktowizora). Spodziewaj się nowego ataku mutantów w jednym z kolejnych korytarzy. Najpierw ostrzelaj potwory z większej odległości i następnie rozpraw się z nimi na krótkim dystansie. Nie zapominaj oczywiście o badaniu wszystkich odnajdywanych po drodze ciał, zbierając dzięki temu bardzo potrzebne w tym etapie zapasy (i przy okazji też nowe bronie).

Po kilku chwilach dotrzesz do rozgałęzienia. Zbadanie prawego obszaru jest opcjonalne i musiałbyś się tam liczyć z koniecznością ponownego używania zapalniczki w zastępstwie za latarkę i noktowizor, docierając do trzech nadających się do zapalenia ołtarzy.

Niezależnie od tego czy zdecydowałeś się na zbadanie wspomnianego wyżej opcjonalnego obszaru czy też nie podążaj kolejnymi korytarzami, uważając na pojedyncze mutanty. Bądź ostrożny, gdyż zbadanie jednego z leżących na prawych skałach ciał zaowocuje niespodziewanym atakiem potwora, z którym należy się błyskawicznie rozprawić.

Po dotarciu do pokazanego na dołączonym screenie mostu rozważ rozstawienie na nim kilku min Claymore, bo już wkrótce w okolicy tej pojawi się liczna grupa potworów. Wkrocz teraz do większej pieczary i zbliż się do zablokowanego przejścia.

Odwróć się i przygotuj do odparcia ataku bardzo licznej grupy mutantów. Jeżeli zgodnie z moją sugestią rozstawiłeś miny, to część potworów od razu zginie. Niezależnie od tego ile mutantów jest do zlikwidowania pamiętaj o pozostawaniu w ciągłym ruchu, tak by nie dać się potworom otoczyć ani zapędzić w róg. Staraj się używać strzelby lub dwururki i dbaj o poziom zdrowia Artema, używając medykamentów gdy tylko odniesie poważniejsze obrażenia.

Po zakończonych walkach rozejrzyj się za zwłokami skrywającymi zapasy i ponownie podejdź do zablokowanego przejścia. Musisz wejść w interakcję z pokazanym na screenie mechanizmem obrotowym, przy czym nie mogłeś tego uczynić jeszcze przed atakiem mutantów, gdyż należy przytrzymać na dłużej wskazany przez grę klawisz/przycisk. Nie puszczaj klawisza aż brama całkowicie się nie podniesie.

Rozpocznij eksplorację nowej części katakumb. Po dotarciu do przepaści skręć w lewo, ustaw się na niewielkiej drewnianej platformie i pociągnij za rączkę żeby wprawić ją w ruch. Zaczekaj aż przetransportowany zostaniesz w nowe miejsce, zejdź po schodach na dół i zbadaj najbliższą okolicę w poszukiwaniu min Claymore oraz skrzynki z zapasami.

Ostrożnie wkrocz do nowej jaskini, doprowadzając do rozpoczęcia kolejnej bitwy. W nowych walkach oprócz dobrze znanych ci już mutantów wezmą także udział pokazane na screenie potwory, które będą przyklejały się do ścian i atakowały Artema z odległości. W miarę możliwości staraj się szybko dobiegać do tych stworów i eliminować je strzelbą lub inną dobrą bronią na krótkim dystansie, gdyż są one mało wytrzymałe.

Po odniesieniu zwycięstwa tradycyjnie już zbadaj okolicę, natrafiając między innymi na dwururkę z czterema lufami zamiast standardowych dwóch (podobne ulepszenie można też nabyć u handlarzy, tak więc nie jest to absolutna nowość). Odszukaj miejsce, w którym można zeskoczyć na niższy poziom i pozbądź się jeszcze jednej grupy potworów. Dobrze jest bronić się w miejscu zeskoku i pomagać sobie w razie potrzeby granatami, a to dlatego, że do miejsca pobytu Artema prowadzi tylko jedna wąska ścieżka.
Komentarze czytelników
Jeśli ktoś tu jeszcze bywa proszę o infor.qcję jak się rozstawia miny claymore na konsoli ps4/ps5?
Chodzi o to, że musisz się im pokazywać to oni będą się pojawiać na dziedzińcu, wybijesz wszystkich to ci się otworzy przejście do Pawła, ta brama, wcześniej w Pawła nie wal niczym bo i tak go chyba nie widać z tego co pamiętam, jedynie go słychać. Za Pawła się weźmiesz dopiero jak wybijesz całą resztę żołnierzy, będziesz po schodach za nim gonił, i wtedy przy każdym winklu rzucaj granata i po sprawie.
czyli dopoki nie rozwala bramy mam sie ciagle przemieszczac az sie beda pojawiac i brame rozwala? A zanim to nastapi w Pawla tylko granatami walic?
Musisz się przemieszczać, to cię zauważą i będą się pojawiać, wybij wszystkich aż w końcu otworzy się brama i zostanie ci sam Paweł, a w niego ładuj granatami i po sprawie.
A ja mam takie pytanie... bo chyba z 10 min pakowalem w tego Pawla cala amunicje zuzylem a on dalej siedzi na tym balkoniku,podchodzilem do tej bramy i nic wszystkich zolnierzy wybilem tez nic.Ze 3x na nowo zaczynalem i dalej to samo.. Jakies sugestie?
Kurde, właśnie skonczylem gre i miałem zle zakończenie. Czuje pewien niesmak, gdyż ksiazki obie przeczytałem i tam artem zyje, hajtnal się z Anną i nie było wybuchu :/
Jeśli komyuś walka z mamuśką sie nie rozpoczynie niech nie bierze nic ze zwlok przed mostkiem (1 spotkanie z nią).
U mnie pomgło
Gra ogólnie zje....dwabista:)
Szkoda że krótka:(
Zależy jaki wybierzesz poziom trudności i czy będziesz chciał się skradać bez zabijania innych osób. Jeśli się nie będziesz śpieszył to imo spokojnie wystarczy na 8-10 godzin.
Z dzisiejszego pktu widzenia -ta gra była tak krótka ,ze już ją dawno zapomniałem
Rammi --> Musiało ci jakąś nie zaliczyć (może bug?), bo na pewno wymaganych jest tylko siedem wizji.
@Stranger -> A czy te "czarno-białe" wizje nie zaliczają się na osiągnięcie łącznie z "kolorowymi"? Te 7 przedstawionych przez ciebie zaliczyłem a i tak osiągnięcia nie dostałem.
shadowwolfys --> Najwięcej filtrów odnajduje się przy ciałach i w sumie jeśli spełnisz wszystkie pozostałe wymagania (o nich będzie w ostatniej części) to ograbiając zwłoki nie powinieneś sobie zablokować dostępu do "dobrego" zakończenia. Ewentualnie możesz też obrać taką taktykę żeby zapoznać się wstępnie z okolicą, a następnie załadować ostatni punkt kontrolny i szybciej przejść przez daną lokację. :)
Stranger... no niestety wiem... ale za poradnik do Metro 2033 należą się brawa :) Do tego zaglądam żeby sprawdzić czy może jest już opis do momentu w którym ja już jestem i czy może dowiem się czy przegapiłem gdzieś okazje by dorwać filtry do maski :/
Soplic --> Dzięki za spostrzegawczość. Naniesiemy poprawki przed "zamknięciem" poradnika. :)
shadowwolfys --> No niestety nigdy nie jest tak, że poradnik powstaje w tyle godzin, ile zajmuje przejście gry. ;) Kolejna część będzie jutro, a z ostatnią będziemy celować w pierwszą połowę przyszłego tygodnia.
@Sir Xan
Do zlokalizowania przedmiotów i dokumentów, jesli komuś by to było potrzebne, wystarczyłyby mapki, czyli parę plików jpg. Po co komuś informacja, że ma się czołgać przed siebie, wysłuchać dialogu, a potem czołgać dalej, skoro generalnie czołgać się może tylko przed siebie, a słuchać dialogu naprawdę nie musi? W tej grze nie można się zgubić, a jak ktoś ma problem z jej przejściem, to poradnik mu i tak nie pomoże, tylko ćwiczenia z koordynacji ręka-oko :)
Jak dla mnie kompletna strata czasu.
Hehehe... widze że poradnik dalej w tyle za mną :D a ostatnio zbyt zmęczony jestem żeby grać cay wieczór XD
http://www.gg.pl/dysk/XipZOZ7OygsvXypZOZ7O-Xo/MetroLL_2013_05_21_20_47_42_904.jpg bę♥dzie kolejna część ;d? książki?
@bullgod Owszem, solucja przejścia gry nie jest potrzebna, ale lokalizacje dokumentów i przedmioty z pewnością się przydały. Bo przecież z taka grafika w Metro oraz ciemności w tunele sprawią, że niektóre przedmioty są dobrze zamaskowane i mogą zostać ominięte, że gracz nie będzie miał pewności, czy zbierał wszystkie dokumentów. Grafika w Metro jest po prostu cudnie!
No tak, poradnik przejścia najbardziej liniowej gry na świecie... gratuluję.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
