Metro Last Light: Przeszukaj Wymarłe Miasto i odszukaj drogę na Plac Czerwony
Aktualizacja:
Explore the Dead City and find a way into Red Square (Przeszukaj Wymarłe Miasto i odszukaj drogę na Plac Czerwony)

Wyrusz prosto. W trakcie eksploracji Martwego Miasta nie jest wskazany pośpiech, albowiem mijane po drodze boczne budynki bardzo często będą skrywały cenne skarby czy oferowały możliwość obejrzenia ciekawych wizji. Nie ignoruj też towarzyszącego ci Cienia. Warto przede wszystkim odpowiadać na wszystkie propozycje przekazywania Artemowi zapasów, podchodząc każdorazowo do Cienia i je odbierając (będą to m.in. filtry, amunicja i naboje wojskowe).

Rozpocznij właśnie od zbadania bocznego budynku znajdującego się po prawej stronie. Zajmij się przede wszystkim zbadaniem pierwszego piętra tego budynku (wskocz na zniszczoną część schodów i następnie doskocz do półpiętra). Uważaj na rozstawioną w okolicy pułapkę liniową, odnajdując na piętrze dwie skrzynki z zapasami oraz magnetofon. Po wyjściu z budynku przejdź dodatkowo po gruzach, docierając do jeszcze jednej skrzynki ze skarbami.

Wybierz się teraz w stronę budynku zlokalizowanego po lewej stronie. Nie wchodź do lewej piwnicy, gdyż jest ona silnie napromieniowana. Zamiast tego od razu wybierz główne wejście do budynku. Docelowo musisz dotrzeć do znajdujących się na piętrze niebieskich drzwi, które prowadzą do kolejnego obszaru Wymarłego Miasta.

Zatrzymaj się niedługo po otwarciu drzwi, a konkretnie po znalezieniu się w niewielkim pomieszczeniu ze stołem przykrytym czerwonym obrusem. Na pokazanej na screenie półce leży ukryta strona dziennika Artema. Możesz już wyruszyć w stronę wyjścia z tego budynku, odnajdując po drodze pojedynczy filtr.

Po znalezieniu się na zniszczonym placu zabaw doświadczysz pierwszej z kilku wizji. Jako że w najbliższej okolicy nie odnajdziesz żadnych przedmiotów ani dodatkowych przejść od razu zajmij się zlokalizowaniem dziury w ziemi, do której należy wskoczyć.

Tuż po dotarciu do tuneli dobrze byłoby na początek zbadać wąskie lewe przejście, które prowadzi do pomieszczenia z pułapką z linką. W pomieszczeniu tym odnajdziesz skrzynkę z zapasami. Powróć do miejsca startu i udaj się prosto. Polecam przeszukać również kolejne opcjonalne pomieszczenie zlokalizowane na końcu korytarza, w którym ukryto zapasy oraz nową broń.

Powróć do głównej części tuneli i zlokalizuj wyjście, dzięki któremu powrócisz na powierzchnię. Tu warto najpierw zajrzeć do lewego budynku. Dotrzyj do pomieszczenia na piętrze, w którym do obejrzenia jest kolejna wizja oraz do odnalezienia nowe pianino. Możesz już powrócić na dół i wybrać pokazany na screenie niewielki tunel prowadzący na znacznie większy dziedziniec.

Otwórz pobliską skrzynkę z zapasami, zeskocz na niższy poziom i zbliż się do głównej części dziedzińca. Zachowaj czujność, bo tuż po obejrzeniu wizji z udziałem nadjeżdżającego samochodu zostaniesz zaatakowany przez pojedynczego mutanta. Co więcej, w trakcie eksploracji dalszej części dziedzińca bądź gotowy do pozbycia się kilku dodatkowych potworów (możesz przygotować się do ich ataku rozstawiając odpowiednio wcześniej miny).

Tradycyjnie już dobrze byłoby poświęcić trochę czasu na dokładne zbadanie okolicy. Zwróć przede wszystkim uwagę na schody zlokalizowane po prawej stronie, które prowadzą do piwnicy jednego z tutejszych budynków. Załącz światło w piwnicy i dokładnie ją zbadaj, natrafiając na zapasy oraz kolejny magnetofon.

W lewej części dziedzińca znajduje się kolejne opcjonalne wejście do budynku nadające się do bliższego zbadania. Po dotarciu do pomieszczenia na piętrze obejrzyj nową wizję i podnieś filtr. W łazience odnajdziesz ponadto zwłoki z karabinem.

Na sam koniec wybierz pokazane na dołączonym screenie wejście do bardziej oddalonego budynku. Także i w tym przypadku musisz dotrzeć na piętro oraz obejrzeć wizję. Zabierz nowy filtr, wysłuchaj przemówienia Cienia i przejdź przez lewe okno, tak by przedostać się do kolejnej dużej lokacji Martwego Miasta.

Ruszaj prosto, przy czym rozważ dokładniejsze zbadanie lewego budynku, do którego wkrótce się zbliżysz. Jedno z pomieszczeń na piętrze tego budynku skrywa magnetofon, aczkolwiek zanim do niego dotrzesz do rozbrojenia jest nowa pułapka z linką.

Wyjdź z budynku i wznów przemarsz. Polecam zajrzeć do mijanej ciężarówki, odnajdując w niej kolejną skrzynkę z amunicją. Po dostatecznym zbadaniu okolicy skorzystaj z pokazanej na powyższym screenie drabinki, dzięki której dotrzesz na dach.

Ostrożnie zbliż się do gniazda demona, co będzie równoznaczne z rozpoczęciem ataków ze strony latającej bestii. Cień zasugeruje tu, że nie musisz zabijać demona broniącego jedynie swojego gniazda, ale nie jest wymagane podzielenie tej opinii i równie dobrze możesz rozprawić się z potworem. Jeżeli wybierasz taki właśnie wariant zachowania to polecam ustawić się przy wejściu do klatki schodowej, dzięki czemu nie będziesz musiał obawiać się schwytania przez demona. Prowadź ostrzał z dobrej broni do walki na większym dystansie.

Niezależnie od tego czy zdecydowałeś się na zamordowanie demona czy też nie zbliż się do pokazanego na powyższym screenie gniazda. Zignoruj mniejszego demona i przeszukaj gniazdo, odnajdując między innymi filtr, amunicję, karabin szturmowy oraz ukrytą stronę dziennika Artema (splądrowanie gniazda będzie oczywiście prostsze jeśli nie musisz obawiać się ataków "dorosłego" demona).

Po dostatecznym zbadaniu dachu zlokalizuj przejście prowadzące do klatki schodowej. Przejdź przez kilka nowych pomieszczeń, doświadczając kolejnej wizji. Po tym jak wizja dobiegnie końca wznów przemarsz ku niższym piętrom, wskakując do napotykanych dziur i docierając docelowo do kanałów.

Rozpocznij eksplorację kanałów, oglądając po drodze ostatnią i nieco bardziej interaktywną wizję. Nie zapominaj oczywiście dużo się rozglądać, bo do odnalezienia są między innymi nowa maska przeciwgazowa oraz skrzynka z zapasami.

Nie przejmuj się chwilową blokadą latarki i noktowizora, bo w tej części kanałów nie spotkasz żadnych potworów. Po dotarciu do końcowej części korytarza wskocz do dziury i skręć w prawo, docierając do miejsca zakończenia rozdziału.
Komentarze czytelników
Jeśli ktoś tu jeszcze bywa proszę o infor.qcję jak się rozstawia miny claymore na konsoli ps4/ps5?
Chodzi o to, że musisz się im pokazywać to oni będą się pojawiać na dziedzińcu, wybijesz wszystkich to ci się otworzy przejście do Pawła, ta brama, wcześniej w Pawła nie wal niczym bo i tak go chyba nie widać z tego co pamiętam, jedynie go słychać. Za Pawła się weźmiesz dopiero jak wybijesz całą resztę żołnierzy, będziesz po schodach za nim gonił, i wtedy przy każdym winklu rzucaj granata i po sprawie.
czyli dopoki nie rozwala bramy mam sie ciagle przemieszczac az sie beda pojawiac i brame rozwala? A zanim to nastapi w Pawla tylko granatami walic?
Musisz się przemieszczać, to cię zauważą i będą się pojawiać, wybij wszystkich aż w końcu otworzy się brama i zostanie ci sam Paweł, a w niego ładuj granatami i po sprawie.
A ja mam takie pytanie... bo chyba z 10 min pakowalem w tego Pawla cala amunicje zuzylem a on dalej siedzi na tym balkoniku,podchodzilem do tej bramy i nic wszystkich zolnierzy wybilem tez nic.Ze 3x na nowo zaczynalem i dalej to samo.. Jakies sugestie?
Kurde, właśnie skonczylem gre i miałem zle zakończenie. Czuje pewien niesmak, gdyż ksiazki obie przeczytałem i tam artem zyje, hajtnal się z Anną i nie było wybuchu :/
Jeśli komyuś walka z mamuśką sie nie rozpoczynie niech nie bierze nic ze zwlok przed mostkiem (1 spotkanie z nią).
U mnie pomgło
Gra ogólnie zje....dwabista:)
Szkoda że krótka:(
Zależy jaki wybierzesz poziom trudności i czy będziesz chciał się skradać bez zabijania innych osób. Jeśli się nie będziesz śpieszył to imo spokojnie wystarczy na 8-10 godzin.
Z dzisiejszego pktu widzenia -ta gra była tak krótka ,ze już ją dawno zapomniałem
Rammi --> Musiało ci jakąś nie zaliczyć (może bug?), bo na pewno wymaganych jest tylko siedem wizji.
@Stranger -> A czy te "czarno-białe" wizje nie zaliczają się na osiągnięcie łącznie z "kolorowymi"? Te 7 przedstawionych przez ciebie zaliczyłem a i tak osiągnięcia nie dostałem.
shadowwolfys --> Najwięcej filtrów odnajduje się przy ciałach i w sumie jeśli spełnisz wszystkie pozostałe wymagania (o nich będzie w ostatniej części) to ograbiając zwłoki nie powinieneś sobie zablokować dostępu do "dobrego" zakończenia. Ewentualnie możesz też obrać taką taktykę żeby zapoznać się wstępnie z okolicą, a następnie załadować ostatni punkt kontrolny i szybciej przejść przez daną lokację. :)
Stranger... no niestety wiem... ale za poradnik do Metro 2033 należą się brawa :) Do tego zaglądam żeby sprawdzić czy może jest już opis do momentu w którym ja już jestem i czy może dowiem się czy przegapiłem gdzieś okazje by dorwać filtry do maski :/
Soplic --> Dzięki za spostrzegawczość. Naniesiemy poprawki przed "zamknięciem" poradnika. :)
shadowwolfys --> No niestety nigdy nie jest tak, że poradnik powstaje w tyle godzin, ile zajmuje przejście gry. ;) Kolejna część będzie jutro, a z ostatnią będziemy celować w pierwszą połowę przyszłego tygodnia.
@Sir Xan
Do zlokalizowania przedmiotów i dokumentów, jesli komuś by to było potrzebne, wystarczyłyby mapki, czyli parę plików jpg. Po co komuś informacja, że ma się czołgać przed siebie, wysłuchać dialogu, a potem czołgać dalej, skoro generalnie czołgać się może tylko przed siebie, a słuchać dialogu naprawdę nie musi? W tej grze nie można się zgubić, a jak ktoś ma problem z jej przejściem, to poradnik mu i tak nie pomoże, tylko ćwiczenia z koordynacji ręka-oko :)
Jak dla mnie kompletna strata czasu.
Hehehe... widze że poradnik dalej w tyle za mną :D a ostatnio zbyt zmęczony jestem żeby grać cay wieczór XD
http://www.gg.pl/dysk/XipZOZ7OygsvXypZOZ7O-Xo/MetroLL_2013_05_21_20_47_42_904.jpg bę♥dzie kolejna część ;d? książki?
@bullgod Owszem, solucja przejścia gry nie jest potrzebna, ale lokalizacje dokumentów i przedmioty z pewnością się przydały. Bo przecież z taka grafika w Metro oraz ciemności w tunele sprawią, że niektóre przedmioty są dobrze zamaskowane i mogą zostać ominięte, że gracz nie będzie miał pewności, czy zbierał wszystkie dokumentów. Grafika w Metro jest po prostu cudnie!
No tak, poradnik przejścia najbardziej liniowej gry na świecie... gratuluję.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
