Metro Last Light: Znajdź przycisk wyłączający wentylator i przeciśnij się przez niego
Aktualizacja:
Find the switch to stop the fan blade and crawl through (Znajdź przycisk wyłączający wentylator i przeciśnij się przez niego)

Zadanie to nie pojawi się od razu w Twoim dzienniku, ale warto już teraz o nim wiedzieć. Plan zakłada mianowicie dotarcie do północnej części obszaru A2, gdyż to właśnie tam znajdują się ogromny wentylator oddzielający dwa sąsiednie obszary zbrojowni (A2 i A1) oraz panel sterujący jego pracą. Zabierz odnaleziony po drodze filtr, po czym ostrożnie zbliż się do sali okupowanej przez siły wroga.

Proponuję rozpocząć od podejścia do zlokalizowanej po prawej stronie skrzynki z przełącznikami. Wyłącz z jej pomocą kilka okolicznych lamp. Niestety, przyczepione do sufitu oświetlenie halogenowe podobnie jak w poprzedniej lokacji nie będzie mogło zostać wyłączone ani zniszczone.

Na przeciwległy koniec dużej sali możesz dotrzeć na kilka sposobów. Najbardziej ryzykownym rozwiązaniem jest podążanie śladami osoby dokonującej inspekcji tutejszych instalacji. Jeżeli wybierasz właśnie ten wariant to licz się z koniecznością "balansowania" na granicy ukrycia oraz regularnego likwidowania odłączających się od głównej grupy pojedynczych żołnierzy, dokonując tego oczywiście w momentach gdy znajdą się w nieoświetlonych miejscach.

Lepszym w mojej ocenie pomysłem jest zlokalizowanie pokazanej na powyższym screenie drabinki, która prowadzi na niepilnowane przez nikogo górne balkoniki. Zbadaj skrzynkę z zapasami i przejdź po wąskich rurach, wyraźnie zbliżając się do pomieszczenia kontrolnego z głównym przełącznikiem.

Oba opisane powyżej warianty zachowania pozwolą ci zmniejszyć dystans oddzielający Artema od aktualnego celu misji. Główna ścieżka prowadząca w okolice pomieszczenia kontrolnego jest dobrze oświetlona, ale to żaden problem gdyż możesz zbadać lewą (zachodnią) część obszaru A2, odnajdując pokazane na powyższym screenie zejście do kanałów.

Przystąp do eksploracji kanałów, odnajdując kilka skrzynek z zapasami. Nie sugeruj się pozornią nieliniowością, albowiem tylko jedna ścieżka nie kończy się ślepym zaułkiem i prowadzi ona do prawej (wschodniej) części obszaru A2. Ostrożnie zbliż się do wyjścia z kanałów i zniszcz znajdującą się nad Tobą lampę. Zaczekaj aż sytuacja się uspokoi, przedostań się na górę i zlikwiduj pojedynczego wartownika, który powinien przebywać w okolicy.

Zauważ, że dzięki skorzystaniu z kanałów możesz dotrzeć do najbardziej wysuniętej na północ części obszaru A2, czyli tej zlokalizowanej już za górnym pomieszczeniem kontrolnym. Lokacja ta jest patrolowana przez co najmniej dwóch przeciwników, ale ich pola widzenia nie pokrywają się, w rezultacie czego będziesz ich mógł łatwo wyeliminować.


Możesz już wybrać jedną z dwóch drabin prowadzących na metalowe balkoniki otaczające pomieszczenie kontrolne. Ostrożnie zbliż się do tego pomieszczenia i rozpraw się z przebywającym tu wartownikiem. Poświęć teraz kilka chwil na zlokalizowanie filtra oraz pokazanej na screenie 2 ukrytej strony dziennika Artema.

Jeżeli w okolicy nie ma już żadnych przeciwników to dobrze byłoby teraz na spokojnie zbadać cały obszar A2, odnajdując liczne skrzynki z zapasami i zmodyfikowanymi modelami broni (nie zapomnij przeszukać ciał wrogów!). W przeciwnym wypadku pozostań w pomieszczeniu kontrolnym i od razu wejdź w interakcję z przełącznikiem.

Opuść pomieszczenie kontrolne i podejdź do wyłączonego przed chwilą wentylatora, który znajduje się w północno-zachodniej części obszaru A2. Wskocz do dziury, która powstała pomiędzy jego wolnymi łopatkami, pozwalając Artemowi na przedostanie się do obszaru A1.
Komentarze czytelników
Jeśli ktoś tu jeszcze bywa proszę o infor.qcję jak się rozstawia miny claymore na konsoli ps4/ps5?
Chodzi o to, że musisz się im pokazywać to oni będą się pojawiać na dziedzińcu, wybijesz wszystkich to ci się otworzy przejście do Pawła, ta brama, wcześniej w Pawła nie wal niczym bo i tak go chyba nie widać z tego co pamiętam, jedynie go słychać. Za Pawła się weźmiesz dopiero jak wybijesz całą resztę żołnierzy, będziesz po schodach za nim gonił, i wtedy przy każdym winklu rzucaj granata i po sprawie.
czyli dopoki nie rozwala bramy mam sie ciagle przemieszczac az sie beda pojawiac i brame rozwala? A zanim to nastapi w Pawla tylko granatami walic?
Musisz się przemieszczać, to cię zauważą i będą się pojawiać, wybij wszystkich aż w końcu otworzy się brama i zostanie ci sam Paweł, a w niego ładuj granatami i po sprawie.
A ja mam takie pytanie... bo chyba z 10 min pakowalem w tego Pawla cala amunicje zuzylem a on dalej siedzi na tym balkoniku,podchodzilem do tej bramy i nic wszystkich zolnierzy wybilem tez nic.Ze 3x na nowo zaczynalem i dalej to samo.. Jakies sugestie?
Kurde, właśnie skonczylem gre i miałem zle zakończenie. Czuje pewien niesmak, gdyż ksiazki obie przeczytałem i tam artem zyje, hajtnal się z Anną i nie było wybuchu :/
Jeśli komyuś walka z mamuśką sie nie rozpoczynie niech nie bierze nic ze zwlok przed mostkiem (1 spotkanie z nią).
U mnie pomgło
Gra ogólnie zje....dwabista:)
Szkoda że krótka:(
Zależy jaki wybierzesz poziom trudności i czy będziesz chciał się skradać bez zabijania innych osób. Jeśli się nie będziesz śpieszył to imo spokojnie wystarczy na 8-10 godzin.
Z dzisiejszego pktu widzenia -ta gra była tak krótka ,ze już ją dawno zapomniałem
Rammi --> Musiało ci jakąś nie zaliczyć (może bug?), bo na pewno wymaganych jest tylko siedem wizji.
@Stranger -> A czy te "czarno-białe" wizje nie zaliczają się na osiągnięcie łącznie z "kolorowymi"? Te 7 przedstawionych przez ciebie zaliczyłem a i tak osiągnięcia nie dostałem.
shadowwolfys --> Najwięcej filtrów odnajduje się przy ciałach i w sumie jeśli spełnisz wszystkie pozostałe wymagania (o nich będzie w ostatniej części) to ograbiając zwłoki nie powinieneś sobie zablokować dostępu do "dobrego" zakończenia. Ewentualnie możesz też obrać taką taktykę żeby zapoznać się wstępnie z okolicą, a następnie załadować ostatni punkt kontrolny i szybciej przejść przez daną lokację. :)
Stranger... no niestety wiem... ale za poradnik do Metro 2033 należą się brawa :) Do tego zaglądam żeby sprawdzić czy może jest już opis do momentu w którym ja już jestem i czy może dowiem się czy przegapiłem gdzieś okazje by dorwać filtry do maski :/
Soplic --> Dzięki za spostrzegawczość. Naniesiemy poprawki przed "zamknięciem" poradnika. :)
shadowwolfys --> No niestety nigdy nie jest tak, że poradnik powstaje w tyle godzin, ile zajmuje przejście gry. ;) Kolejna część będzie jutro, a z ostatnią będziemy celować w pierwszą połowę przyszłego tygodnia.
@Sir Xan
Do zlokalizowania przedmiotów i dokumentów, jesli komuś by to było potrzebne, wystarczyłyby mapki, czyli parę plików jpg. Po co komuś informacja, że ma się czołgać przed siebie, wysłuchać dialogu, a potem czołgać dalej, skoro generalnie czołgać się może tylko przed siebie, a słuchać dialogu naprawdę nie musi? W tej grze nie można się zgubić, a jak ktoś ma problem z jej przejściem, to poradnik mu i tak nie pomoże, tylko ćwiczenia z koordynacji ręka-oko :)
Jak dla mnie kompletna strata czasu.
Hehehe... widze że poradnik dalej w tyle za mną :D a ostatnio zbyt zmęczony jestem żeby grać cay wieczór XD
http://www.gg.pl/dysk/XipZOZ7OygsvXypZOZ7O-Xo/MetroLL_2013_05_21_20_47_42_904.jpg bę♥dzie kolejna część ;d? książki?
@bullgod Owszem, solucja przejścia gry nie jest potrzebna, ale lokalizacje dokumentów i przedmioty z pewnością się przydały. Bo przecież z taka grafika w Metro oraz ciemności w tunele sprawią, że niektóre przedmioty są dobrze zamaskowane i mogą zostać ominięte, że gracz nie będzie miał pewności, czy zbierał wszystkie dokumentów. Grafika w Metro jest po prostu cudnie!
No tak, poradnik przejścia najbardziej liniowej gry na świecie... gratuluję.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
