Metro Last Light: Znajdź i ocal Annę
Aktualizacja:
Find and save Anna (Znajdź i ocal Annę)

Ruszaj prosto, rozglądając się po drodze za zwłokami, przy których odnajdziesz plecak z zapasami. Skorzystaj z drabiny prowadzącej do szybu wentylacyjnego. W trakcie przeprawy przez szyb warto zatrzymać się w dwóch miejscach i wysłuchać rozmów, dowiadując się między innymi nieco więcej na temat sytuacji w jakiej znalazła się Anna.

Po wyjściu z szybu wentylacyjnego rozpoczniesz w niewielkim pomieszczeniu. Wyłącz przewróconą lampkę i zaczekaj aż pojawi się tu jeden z wartowników. Ogłusz lub zabij tego strażnika, a następnie ostrożnie zbliż się do jego kolegi, ponownie decydując się na atak z zaskoczenia.

Zbadaj oba pomieszczenia w poszukiwaniu zapasów i przeszukaj ciała zneutralizowanych wartowników. Po wykonaniu wszystkich tych czynności wybierz jedyne możliwe przejście, docierając po kilku chwilach do tunelu metra. Odszukaj nowe zwłoki i następnie skieruj się w lewo. Ostrożnie zbliż się do okupowanego przez siły wroga peronu, niszcząc mijane źródła światła.

Jak zapewne zauważyłeś jeden z wartowników ustawił się przy lewych schodach. Nie jest to jednak poważny problem, bo możesz podejść do znajdującej się na torach lokomotywy i z jej pomocą przedostać się na peron. Jeśli chcesz możesz oczywiście powrócić do wspomnianej postaci i dla bezpieczeństwa ją ogłuszyć lub zabić.

W najbliższej okolicy przebywa jeszcze dwóch innych przeciwników. Jeden z wartowników podróżuje pomiędzy lokomotywą i bocznym pomieszczeniem, a drugi siedzi przy lampie naftowej. Przez cały czas pamiętaj oczywiście o gaszeniu lub niszczeniu znajdujących się w okolicy źródeł światła, dzięki czemu nie zostaniesz zauważony. Zbadaj przy okazji peron, odnajdując radiostację, naboje wojskowe oraz filtry.

Peron sąsiaduje z dwoma pomieszczeniami i najpierw dobrze byłoby zbadać to zlokalizowane po lewej stronie. W pomieszczeniu tym przebywa dwóch przeciwników, przy czym ich eliminacja nie powinna ci przysporzyć większych problemów.


Do kolejnego obszaru przemierzanej w tym rozdziale lokacji możesz zbliżyć się na dwa różne sposoby. Pierwszy wariant zakłada skorzystanie z wąskiego wyjścia z lewego pomieszczenia, które prowadzi do niepilnowanego i pokazanego na screenie 1 tunelu metra (uwaga na pułapkę z linką!). Drugi wariant zakłada z kolei przejście przez pokazane na screenie 2 prawe pomieszczenie. Nie będzie to niestety łatwe, bo w okolicy przebywa prawdopodobnie trzech wrogów (zacznij od pozbycia się strażniku stojącego przy przejściu po tym jak odwróci się plecami do peronu).

Oba opisane powyżej warianty pozwolą ci dotrzeć do pokazanego na dołączonym screenie bocznego korytarza.

Zbadaj wspomniany korytarz oraz odwiedzone wcześniej pomieszczenia, starając się przede wszystkim pozyskać jak najwięcej filtrów. Podejdź na koniec do drzwi z wymalowaną czaszką. Zanim otworzysz te drzwi załóż maskę przeciwgazową, bo wkroczysz za chwilę do zadymionych pomieszczeń, w których Artem bez maski bardzo szybko by się udusił.
Zostało jeszcze 67% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla CiebieKomentarze czytelników
Jeśli ktoś tu jeszcze bywa proszę o infor.qcję jak się rozstawia miny claymore na konsoli ps4/ps5?
Chodzi o to, że musisz się im pokazywać to oni będą się pojawiać na dziedzińcu, wybijesz wszystkich to ci się otworzy przejście do Pawła, ta brama, wcześniej w Pawła nie wal niczym bo i tak go chyba nie widać z tego co pamiętam, jedynie go słychać. Za Pawła się weźmiesz dopiero jak wybijesz całą resztę żołnierzy, będziesz po schodach za nim gonił, i wtedy przy każdym winklu rzucaj granata i po sprawie.
czyli dopoki nie rozwala bramy mam sie ciagle przemieszczac az sie beda pojawiac i brame rozwala? A zanim to nastapi w Pawla tylko granatami walic?
Musisz się przemieszczać, to cię zauważą i będą się pojawiać, wybij wszystkich aż w końcu otworzy się brama i zostanie ci sam Paweł, a w niego ładuj granatami i po sprawie.
A ja mam takie pytanie... bo chyba z 10 min pakowalem w tego Pawla cala amunicje zuzylem a on dalej siedzi na tym balkoniku,podchodzilem do tej bramy i nic wszystkich zolnierzy wybilem tez nic.Ze 3x na nowo zaczynalem i dalej to samo.. Jakies sugestie?
Kurde, właśnie skonczylem gre i miałem zle zakończenie. Czuje pewien niesmak, gdyż ksiazki obie przeczytałem i tam artem zyje, hajtnal się z Anną i nie było wybuchu :/
Jeśli komyuś walka z mamuśką sie nie rozpoczynie niech nie bierze nic ze zwlok przed mostkiem (1 spotkanie z nią).
U mnie pomgło
Gra ogólnie zje....dwabista:)
Szkoda że krótka:(
Zależy jaki wybierzesz poziom trudności i czy będziesz chciał się skradać bez zabijania innych osób. Jeśli się nie będziesz śpieszył to imo spokojnie wystarczy na 8-10 godzin.
Z dzisiejszego pktu widzenia -ta gra była tak krótka ,ze już ją dawno zapomniałem
Rammi --> Musiało ci jakąś nie zaliczyć (może bug?), bo na pewno wymaganych jest tylko siedem wizji.
@Stranger -> A czy te "czarno-białe" wizje nie zaliczają się na osiągnięcie łącznie z "kolorowymi"? Te 7 przedstawionych przez ciebie zaliczyłem a i tak osiągnięcia nie dostałem.
shadowwolfys --> Najwięcej filtrów odnajduje się przy ciałach i w sumie jeśli spełnisz wszystkie pozostałe wymagania (o nich będzie w ostatniej części) to ograbiając zwłoki nie powinieneś sobie zablokować dostępu do "dobrego" zakończenia. Ewentualnie możesz też obrać taką taktykę żeby zapoznać się wstępnie z okolicą, a następnie załadować ostatni punkt kontrolny i szybciej przejść przez daną lokację. :)
Stranger... no niestety wiem... ale za poradnik do Metro 2033 należą się brawa :) Do tego zaglądam żeby sprawdzić czy może jest już opis do momentu w którym ja już jestem i czy może dowiem się czy przegapiłem gdzieś okazje by dorwać filtry do maski :/
Soplic --> Dzięki za spostrzegawczość. Naniesiemy poprawki przed "zamknięciem" poradnika. :)
shadowwolfys --> No niestety nigdy nie jest tak, że poradnik powstaje w tyle godzin, ile zajmuje przejście gry. ;) Kolejna część będzie jutro, a z ostatnią będziemy celować w pierwszą połowę przyszłego tygodnia.
@Sir Xan
Do zlokalizowania przedmiotów i dokumentów, jesli komuś by to było potrzebne, wystarczyłyby mapki, czyli parę plików jpg. Po co komuś informacja, że ma się czołgać przed siebie, wysłuchać dialogu, a potem czołgać dalej, skoro generalnie czołgać się może tylko przed siebie, a słuchać dialogu naprawdę nie musi? W tej grze nie można się zgubić, a jak ktoś ma problem z jej przejściem, to poradnik mu i tak nie pomoże, tylko ćwiczenia z koordynacji ręka-oko :)
Jak dla mnie kompletna strata czasu.
Hehehe... widze że poradnik dalej w tyle za mną :D a ostatnio zbyt zmęczony jestem żeby grać cay wieczór XD
http://www.gg.pl/dysk/XipZOZ7OygsvXypZOZ7O-Xo/MetroLL_2013_05_21_20_47_42_904.jpg bę♥dzie kolejna część ;d? książki?
@bullgod Owszem, solucja przejścia gry nie jest potrzebna, ale lokalizacje dokumentów i przedmioty z pewnością się przydały. Bo przecież z taka grafika w Metro oraz ciemności w tunele sprawią, że niektóre przedmioty są dobrze zamaskowane i mogą zostać ominięte, że gracz nie będzie miał pewności, czy zbierał wszystkie dokumentów. Grafika w Metro jest po prostu cudnie!
No tak, poradnik przejścia najbardziej liniowej gry na świecie... gratuluję.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
