Metro Last Light: Idź katakumbami do Oktiabrskiej cz.2
Aktualizacja:
Follow the catacombs towards Oktyabrskaya (Idź katakumbami do Oktiabrskiej)

Ruszaj prosto, odnajdując po drodze nowe zwłoki z zapasami. Po dotarciu do niezbyt stabilnie wyglądającego mostu po raz pierwszy spotkasz potwora zwanego Mamuśką (Big Momma). Cała drewniana konstrukcja zawali się, w rezultacie czego główny bohater wraz z przerośniętą zmutowaną bestią wyląduje na dolnej "arenie".

Najważniejszą informacją związaną z (pierwszym) pojedynkiem z Mamuśką jest to, że nie musisz marnować amunicji ani granatów na atakowanie potwora. Zamiast tego chowaj się po prostu za dużymi podporami, takimi jak ta widoczna na powyższym screenie. Mutant będzie regularnie wykonywał szarże, uderzając w podpory i otrzymując obrażenia przy okazji niszczenia elementów otoczenia.

Kontynuuj proces unikania Mamuśki, pomagając sobie sprintem i ustawiając się przy kolejnych słupach w oczekiwaniu na wykonanie przez potwora szarży. Powtarzaj te czynności do momentu, w którym wszystkie podpory zostaną zniszczone. Wrogo nastawiona bestia powinna wtedy przebić się przez jedną z bocznych ścian i opuścić tę arenę, odblokowując przy okazji dalsze przejście.

Wybierz wydrążony przez potwora tunel, odnajdując po drodze zwłoki, pistolet maszynowy i skrzynkę z zapasami. Po dotarciu do nowej dużej pieczary zostaniesz zmuszony do stoczenia drugiego pojedynku z Mamuśką.

W początkowej części tej bitwy skup się na jak najszybszym wyeliminowaniu kilku mniejszych mutantów, dzięki czemu potwory te nie będą ci już później przeszkadzały.

Dalszy schemat działania jest już bardzo zbliżony do pierwszego pojedynku, tak więc musisz ustawiać się przy podporach i drewnianych barykadach, zachęcając niejako do potwora do wyruszania w Twoją stronę i doprowadzając do odnoszenia przez niego obrażeń w wyniku nieudanych szarż zakończonych zderzaniem się z dużymi przeszkodami.

Biegaj po całej arenie, ustawiając się przy kolejnych podporach i barykadach. Do atakowania potwora przystąp dopiero wtedy gdy Mamuśka zniszczy wszystkie okoliczne przeszkody. Dobrą wiadomością jest to, że potwór powinien być już wtedy bardzo wycieńczony, tak więc kilka strzałów z dobrej broni czy podrzucony granat powinny załatwić sprawę. Do pieczary wkrótce zacznie wdzierać się woda, ale nie musisz tu już nic więcej robić. Obejrzyj scenkę przerywnikową kończącą ten rozdział.
Komentarze czytelników
Jeśli ktoś tu jeszcze bywa proszę o infor.qcję jak się rozstawia miny claymore na konsoli ps4/ps5?
Chodzi o to, że musisz się im pokazywać to oni będą się pojawiać na dziedzińcu, wybijesz wszystkich to ci się otworzy przejście do Pawła, ta brama, wcześniej w Pawła nie wal niczym bo i tak go chyba nie widać z tego co pamiętam, jedynie go słychać. Za Pawła się weźmiesz dopiero jak wybijesz całą resztę żołnierzy, będziesz po schodach za nim gonił, i wtedy przy każdym winklu rzucaj granata i po sprawie.
czyli dopoki nie rozwala bramy mam sie ciagle przemieszczac az sie beda pojawiac i brame rozwala? A zanim to nastapi w Pawla tylko granatami walic?
Musisz się przemieszczać, to cię zauważą i będą się pojawiać, wybij wszystkich aż w końcu otworzy się brama i zostanie ci sam Paweł, a w niego ładuj granatami i po sprawie.
A ja mam takie pytanie... bo chyba z 10 min pakowalem w tego Pawla cala amunicje zuzylem a on dalej siedzi na tym balkoniku,podchodzilem do tej bramy i nic wszystkich zolnierzy wybilem tez nic.Ze 3x na nowo zaczynalem i dalej to samo.. Jakies sugestie?
Kurde, właśnie skonczylem gre i miałem zle zakończenie. Czuje pewien niesmak, gdyż ksiazki obie przeczytałem i tam artem zyje, hajtnal się z Anną i nie było wybuchu :/
Jeśli komyuś walka z mamuśką sie nie rozpoczynie niech nie bierze nic ze zwlok przed mostkiem (1 spotkanie z nią).
U mnie pomgło
Gra ogólnie zje....dwabista:)
Szkoda że krótka:(
Zależy jaki wybierzesz poziom trudności i czy będziesz chciał się skradać bez zabijania innych osób. Jeśli się nie będziesz śpieszył to imo spokojnie wystarczy na 8-10 godzin.
Z dzisiejszego pktu widzenia -ta gra była tak krótka ,ze już ją dawno zapomniałem
Rammi --> Musiało ci jakąś nie zaliczyć (może bug?), bo na pewno wymaganych jest tylko siedem wizji.
@Stranger -> A czy te "czarno-białe" wizje nie zaliczają się na osiągnięcie łącznie z "kolorowymi"? Te 7 przedstawionych przez ciebie zaliczyłem a i tak osiągnięcia nie dostałem.
shadowwolfys --> Najwięcej filtrów odnajduje się przy ciałach i w sumie jeśli spełnisz wszystkie pozostałe wymagania (o nich będzie w ostatniej części) to ograbiając zwłoki nie powinieneś sobie zablokować dostępu do "dobrego" zakończenia. Ewentualnie możesz też obrać taką taktykę żeby zapoznać się wstępnie z okolicą, a następnie załadować ostatni punkt kontrolny i szybciej przejść przez daną lokację. :)
Stranger... no niestety wiem... ale za poradnik do Metro 2033 należą się brawa :) Do tego zaglądam żeby sprawdzić czy może jest już opis do momentu w którym ja już jestem i czy może dowiem się czy przegapiłem gdzieś okazje by dorwać filtry do maski :/
Soplic --> Dzięki za spostrzegawczość. Naniesiemy poprawki przed "zamknięciem" poradnika. :)
shadowwolfys --> No niestety nigdy nie jest tak, że poradnik powstaje w tyle godzin, ile zajmuje przejście gry. ;) Kolejna część będzie jutro, a z ostatnią będziemy celować w pierwszą połowę przyszłego tygodnia.
@Sir Xan
Do zlokalizowania przedmiotów i dokumentów, jesli komuś by to było potrzebne, wystarczyłyby mapki, czyli parę plików jpg. Po co komuś informacja, że ma się czołgać przed siebie, wysłuchać dialogu, a potem czołgać dalej, skoro generalnie czołgać się może tylko przed siebie, a słuchać dialogu naprawdę nie musi? W tej grze nie można się zgubić, a jak ktoś ma problem z jej przejściem, to poradnik mu i tak nie pomoże, tylko ćwiczenia z koordynacji ręka-oko :)
Jak dla mnie kompletna strata czasu.
Hehehe... widze że poradnik dalej w tyle za mną :D a ostatnio zbyt zmęczony jestem żeby grać cay wieczór XD
http://www.gg.pl/dysk/XipZOZ7OygsvXypZOZ7O-Xo/MetroLL_2013_05_21_20_47_42_904.jpg bę♥dzie kolejna część ;d? książki?
@bullgod Owszem, solucja przejścia gry nie jest potrzebna, ale lokalizacje dokumentów i przedmioty z pewnością się przydały. Bo przecież z taka grafika w Metro oraz ciemności w tunele sprawią, że niektóre przedmioty są dobrze zamaskowane i mogą zostać ominięte, że gracz nie będzie miał pewności, czy zbierał wszystkie dokumentów. Grafika w Metro jest po prostu cudnie!
No tak, poradnik przejścia najbardziej liniowej gry na świecie... gratuluję.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
