Metro Last Light: Spotkaj się ze stalkerami w cerkwi
Aktualizacja:
Meet the rangers in the church (Spotkaj się ze stalkerami w cerkwi)

Rozdział ten jest pod pewnymi względami podobny do poprzedniego, gdyż również oferuje nieco większą swobodę eksploracji otoczenia. Rozpocznij od zbadania obszaru w pobliżu przystani promowej, odnajdując między innymi trzy filtry oraz maski przeciwgazowe (dokonaj podmiany jeśli Twoja aktualna maska jest mocno zniszczona).

W trakcie eksploracji okolicy pamiętaj oczywiście o nie wchodzeniu do wody oraz o rozsądnym zarządzaniu zapasami. Zamiast krewetek czekają Cię tu starcia z napotkanymi już we wcześniejszych rozdziałach mutantami. Gwoli przypomnienia, potyczki z tymi bestiami najlepiej staczać na średnim i krótkim dystansie, używając strzelby lub innej broni cechującej się dużą siłą rażenia.

Dobrym pomysłem jest zbadanie pokazanego na powyższym screenie budynku, który znajduje się tuż przy przystani promowej. Uważaj na licznie porozmieszczane pułapki z linką i zacznij od przeszukania pierwszego pomieszczenia budynku. Oprócz standardowych zapasów pozostawiono tu również noktowizor. Od tego miejsca możesz więc (ale niekoniecznie musisz) zrezygnować z używania standardowej latarki właśnie na rzecz noktowizora.

Kontynuuj eksplorację budynku, docierając do drzwi, do których dostępu broni kolejna pułapka. W nowym pomieszczeniu odnajdziesz standardowe zapasy, magnetofon oraz pokazaną na powyższym screenie i leżącą na ziemi ukrytą stronę dziennika Artema. Na koniec wejdź w interakcję ze skrzynką z przełącznikami, doprowadzając do załączenia reflektorów wokół budynku. Możesz już opuścić to miejsce, najlepiej powracając tą samą drogą (obszar na dole jest silnie napromieniowany).

Kieruj się w stronę cerkwi (nie przejmuj się, że nie widzisz jeszcze celu podróży), pomagając sobie kompasem w sprawnej nawigacji. W trakcie przemarszu rozglądaj się za skrzynkami oraz zwłokami i staraj się ograniczać do minimum starcia z mutantami, tak by nie zużywać zbyt dużych ilości amunicji i medykamentów. Uniknij też krótkiego ataku wielkiego zielonego potwora, uskakując na bok.

Podążaj zgodnie ze wskazaniami kompasu, mijając znajdujący się po prawej strony większy zrujnowany budynek. Rozpraw się z przebywającymi w tej okolicy mutantami, po czym skręć w lewo.

Zachowaj ostrożność, bo już wkrótce na Twojej drodze po raz kolejny stanie wielka zielona bestia (tym razem na dłużej). Nie próbuj walczyć z tym potworem i zacznij używać sprintu do unikania jego ataków. Wyrusz w stronę pokazanego na powyższym screenie budynku, w miarę możliwości nie wykonując po drodze żadnych postojów.

Zbadaj dokładnie parter budynku (warto zbierać wszystkie możliwe zapasy, bo wielkimi krokami zbliża się batalia z bossem), a następnie skorzystaj ze schodów prowadzących na piętro budynku.

W trakcie eksploracji pierwszego piętra nie jest wskazany przesadni pośpiech, a to dlatego, że w okolicy znajduje się mnóstwo pułapek z linką (standardowo pułapki możesz omijać lub rozbrajać). Zbadaj oczywiście całe piętro, odnajdując między innymi filtry i miny Claymore.

Skieruj się w stronę zniszczonej ściany budynku oświetlanej przez reflektor cerkwi. Przejdź po bardzo wąskiej drewnianej kładce, zeskakując na dosyć dużą "arenę". Próba dotarcia do wejścia do cerkwi zakończy się niepowodzeniem, gdyż przed Tobą pojawi się wielokrotnie napotykana już zielona kreatura. Czas na pełnoprawny pojedynek z bossem!

Po rozpoczęciu walk poświęć trochę czasu na zaznajomienie się z głównymi atakami bossa, czyli z uderzeniami jego długimi górnymi kończynami oraz szarżą. W obu przypadkach najlepszym rozwiązaniem jest pozostawanie w ciągłym ruchu połączone z używaniem opcji sprintu i przemykaniem między murkami. Ignoruj jednocześnie pojawiające się w okolicy "zwykłe" krewetki, bo ich eliminacją będą zajmowali się Twoi sojusznicy z Anną na czele.

Do zadawania bossowi obrażeń najlepiej jest używać broni palnej. Celuj w okolice głowy potwora, czyli w świecące się zielone grzybki. Oprócz tego bardzo wskazane jest rozstawienie min Claymore na drodze przemarszu bossa oraz regularne ciskanie w niego posiadanymi granatami, tym bardziej, że w okolicy znajduje się skrzynka z materiałami wybuchowymi.

Nie zapominaj o regularnym leczeniu Artema gdy tylko odniesie poważniejsze obrażenia, bo w przeciwnym wypadku możesz łatwo zginąć i zostać zmuszonym do powtórzenia pojedynku. Walcz do momentu, w którym bestia padnie na ziemię, a Twoi sojusznicy zakomunikują ci o odniesionym zwycięstwie.

Ponownie spróbuj przejść po powalonym drzewie, co tym razem zakończy się sukcesem. Wejście do cerkwi jest równoznaczne z zaliczeniem tego etapu.
Komentarze czytelników
Jeśli ktoś tu jeszcze bywa proszę o infor.qcję jak się rozstawia miny claymore na konsoli ps4/ps5?
Chodzi o to, że musisz się im pokazywać to oni będą się pojawiać na dziedzińcu, wybijesz wszystkich to ci się otworzy przejście do Pawła, ta brama, wcześniej w Pawła nie wal niczym bo i tak go chyba nie widać z tego co pamiętam, jedynie go słychać. Za Pawła się weźmiesz dopiero jak wybijesz całą resztę żołnierzy, będziesz po schodach za nim gonił, i wtedy przy każdym winklu rzucaj granata i po sprawie.
czyli dopoki nie rozwala bramy mam sie ciagle przemieszczac az sie beda pojawiac i brame rozwala? A zanim to nastapi w Pawla tylko granatami walic?
Musisz się przemieszczać, to cię zauważą i będą się pojawiać, wybij wszystkich aż w końcu otworzy się brama i zostanie ci sam Paweł, a w niego ładuj granatami i po sprawie.
A ja mam takie pytanie... bo chyba z 10 min pakowalem w tego Pawla cala amunicje zuzylem a on dalej siedzi na tym balkoniku,podchodzilem do tej bramy i nic wszystkich zolnierzy wybilem tez nic.Ze 3x na nowo zaczynalem i dalej to samo.. Jakies sugestie?
Kurde, właśnie skonczylem gre i miałem zle zakończenie. Czuje pewien niesmak, gdyż ksiazki obie przeczytałem i tam artem zyje, hajtnal się z Anną i nie było wybuchu :/
Jeśli komyuś walka z mamuśką sie nie rozpoczynie niech nie bierze nic ze zwlok przed mostkiem (1 spotkanie z nią).
U mnie pomgło
Gra ogólnie zje....dwabista:)
Szkoda że krótka:(
Zależy jaki wybierzesz poziom trudności i czy będziesz chciał się skradać bez zabijania innych osób. Jeśli się nie będziesz śpieszył to imo spokojnie wystarczy na 8-10 godzin.
Z dzisiejszego pktu widzenia -ta gra była tak krótka ,ze już ją dawno zapomniałem
Rammi --> Musiało ci jakąś nie zaliczyć (może bug?), bo na pewno wymaganych jest tylko siedem wizji.
@Stranger -> A czy te "czarno-białe" wizje nie zaliczają się na osiągnięcie łącznie z "kolorowymi"? Te 7 przedstawionych przez ciebie zaliczyłem a i tak osiągnięcia nie dostałem.
shadowwolfys --> Najwięcej filtrów odnajduje się przy ciałach i w sumie jeśli spełnisz wszystkie pozostałe wymagania (o nich będzie w ostatniej części) to ograbiając zwłoki nie powinieneś sobie zablokować dostępu do "dobrego" zakończenia. Ewentualnie możesz też obrać taką taktykę żeby zapoznać się wstępnie z okolicą, a następnie załadować ostatni punkt kontrolny i szybciej przejść przez daną lokację. :)
Stranger... no niestety wiem... ale za poradnik do Metro 2033 należą się brawa :) Do tego zaglądam żeby sprawdzić czy może jest już opis do momentu w którym ja już jestem i czy może dowiem się czy przegapiłem gdzieś okazje by dorwać filtry do maski :/
Soplic --> Dzięki za spostrzegawczość. Naniesiemy poprawki przed "zamknięciem" poradnika. :)
shadowwolfys --> No niestety nigdy nie jest tak, że poradnik powstaje w tyle godzin, ile zajmuje przejście gry. ;) Kolejna część będzie jutro, a z ostatnią będziemy celować w pierwszą połowę przyszłego tygodnia.
@Sir Xan
Do zlokalizowania przedmiotów i dokumentów, jesli komuś by to było potrzebne, wystarczyłyby mapki, czyli parę plików jpg. Po co komuś informacja, że ma się czołgać przed siebie, wysłuchać dialogu, a potem czołgać dalej, skoro generalnie czołgać się może tylko przed siebie, a słuchać dialogu naprawdę nie musi? W tej grze nie można się zgubić, a jak ktoś ma problem z jej przejściem, to poradnik mu i tak nie pomoże, tylko ćwiczenia z koordynacji ręka-oko :)
Jak dla mnie kompletna strata czasu.
Hehehe... widze że poradnik dalej w tyle za mną :D a ostatnio zbyt zmęczony jestem żeby grać cay wieczór XD
http://www.gg.pl/dysk/XipZOZ7OygsvXypZOZ7O-Xo/MetroLL_2013_05_21_20_47_42_904.jpg bę♥dzie kolejna część ;d? książki?
@bullgod Owszem, solucja przejścia gry nie jest potrzebna, ale lokalizacje dokumentów i przedmioty z pewnością się przydały. Bo przecież z taka grafika w Metro oraz ciemności w tunele sprawią, że niektóre przedmioty są dobrze zamaskowane i mogą zostać ominięte, że gracz nie będzie miał pewności, czy zbierał wszystkie dokumentów. Grafika w Metro jest po prostu cudnie!
No tak, poradnik przejścia najbardziej liniowej gry na świecie... gratuluję.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
