Metro Last Light: Podążaj za Chanem do miejsca spotkania z Młynarzem
Aktualizacja:
Follow Khan to meeting with Miller (Podążaj za Chanem do miejsca spotkania z Młynarzem)

Zaczekaj aż główny bohater dojdzie do siebie. Nie musisz się śpieszyć z dotarciem do miejsca spotkania z Młynarzem, tak więc warto dokładnie badać wszystkie obszary obozowiska, tym bardziej, że wchodzenie w interakcję z elementami otoczenia (włączniki światła, instrumenty muzyczne i inne) jest wymagane do zaliczania niektórych osiągnięć (w pomieszczeniu startowym są między innymi magnetofon oraz gitara). Możesz też zapoznać się z aktualnymi wytycznymi dzięki wybraniu dziennika z inwentarza (zwróć uwagę na kompas wskazujący drogę do celu podróży).

Wyjdź z pomieszczenia Artema i przystąp do bardzo liniowej eksploracji bazy. Po drodze warto się oczywiście często się zatrzymywać celem wysłuchiwania rozmów napotykanych postaci czy zaglądania do bocznych pomieszczeń. Po dotarciu do większego obszaru z czterema sojusznikami rozejrzyj się za gitarą oraz magnetofonem.

Wkrótce dotrzesz do zbrojowni. Wysłuchaj tu krótkiej rozmowy i odbierz wszystkie przekazane Artemowi przedmioty, czyli maskę przeciwgazową, 2 filtry do maski, apteczkę oraz 160 nabojów wojskowych. Podobnie jak w poprzedniej części serii, naboje wojskowe oprócz zastosowania w walce pełnią również rolę waluty. Dobrze jest je w rezultacie magazynować, tak by w razie napotkania nowego handlarza móc nabyć od niego nowe rzeczy.

Podejdź teraz do zlokalizowanego po prawej stronie stojaka. Do wyboru jest pięć typów broni, przy czym w danym momencie możesz mieć przy sobie jedynie trzy z nich. Osobiście polecam zdecydować się na karabin, Kałasznikowa oraz strzelbę. Dobrze jest ponadto ulepszyć każdą z tych broni. Niestety, na chwilę obecną do wybranych pukawek możesz jedynie domontować celownik optyczny oraz tłumik (bardzo przydatna modyfikacja jeśli w kolejnych rozdziałach gry masz zamiar działać z ukrycia).

Po dokonaniu wybroru uzbrojenia przejdź do zlokalizowanej na prawo od stojaka strzelnicy. Możesz tu przetestować atakowanie zwykłych oraz opancerzonych przeciwników (w tym drugim przypadku zgodnie z sugestią dobrze jest celować w głowę). Możesz w zależności od upodobań kontynuować trening na strzelnicy (wciskanie czerwonego przycisku) lub po zaliczeniu podstawowego samouczka opuścić to miejsce (nie zapomnij uzupełnić zapasów amunicji).

Odwróć się, podejdź do najbliższych drzwi i wznów liniowy przemarsz. Zatrzymaj się dopiero po dotarciu do barykady. Zaczekaj na zakończenie rozmowy i otwarcie dużej bramy. Skorzystaj z nowo odblokowanego przejścia i wejdź do windy, która zawiezie was na nowy poziom.

Po dotarciu na niższe piętro wyjdź z windy i wyrusz prosto. Podobnie jak wcześniej, możesz skupić się jedynie na dotarciu do celu lub zatrzymywać się przy napotykanych sojusznikach celem wysłuchiwania odbywanych przez nich rozmów. Aktualny cel podróży to pokazane na powyższym screenie centrum dowodzenia Zakonu. Wejdź do dolnego pomieszczenia, w którym przebywa Młynarz i obejrzyj dłuższą scenkę przerywnikową.
Komentarze czytelników
Jeśli ktoś tu jeszcze bywa proszę o infor.qcję jak się rozstawia miny claymore na konsoli ps4/ps5?
Chodzi o to, że musisz się im pokazywać to oni będą się pojawiać na dziedzińcu, wybijesz wszystkich to ci się otworzy przejście do Pawła, ta brama, wcześniej w Pawła nie wal niczym bo i tak go chyba nie widać z tego co pamiętam, jedynie go słychać. Za Pawła się weźmiesz dopiero jak wybijesz całą resztę żołnierzy, będziesz po schodach za nim gonił, i wtedy przy każdym winklu rzucaj granata i po sprawie.
czyli dopoki nie rozwala bramy mam sie ciagle przemieszczac az sie beda pojawiac i brame rozwala? A zanim to nastapi w Pawla tylko granatami walic?
Musisz się przemieszczać, to cię zauważą i będą się pojawiać, wybij wszystkich aż w końcu otworzy się brama i zostanie ci sam Paweł, a w niego ładuj granatami i po sprawie.
A ja mam takie pytanie... bo chyba z 10 min pakowalem w tego Pawla cala amunicje zuzylem a on dalej siedzi na tym balkoniku,podchodzilem do tej bramy i nic wszystkich zolnierzy wybilem tez nic.Ze 3x na nowo zaczynalem i dalej to samo.. Jakies sugestie?
Kurde, właśnie skonczylem gre i miałem zle zakończenie. Czuje pewien niesmak, gdyż ksiazki obie przeczytałem i tam artem zyje, hajtnal się z Anną i nie było wybuchu :/
Jeśli komyuś walka z mamuśką sie nie rozpoczynie niech nie bierze nic ze zwlok przed mostkiem (1 spotkanie z nią).
U mnie pomgło
Gra ogólnie zje....dwabista:)
Szkoda że krótka:(
Zależy jaki wybierzesz poziom trudności i czy będziesz chciał się skradać bez zabijania innych osób. Jeśli się nie będziesz śpieszył to imo spokojnie wystarczy na 8-10 godzin.
Z dzisiejszego pktu widzenia -ta gra była tak krótka ,ze już ją dawno zapomniałem
Rammi --> Musiało ci jakąś nie zaliczyć (może bug?), bo na pewno wymaganych jest tylko siedem wizji.
@Stranger -> A czy te "czarno-białe" wizje nie zaliczają się na osiągnięcie łącznie z "kolorowymi"? Te 7 przedstawionych przez ciebie zaliczyłem a i tak osiągnięcia nie dostałem.
shadowwolfys --> Najwięcej filtrów odnajduje się przy ciałach i w sumie jeśli spełnisz wszystkie pozostałe wymagania (o nich będzie w ostatniej części) to ograbiając zwłoki nie powinieneś sobie zablokować dostępu do "dobrego" zakończenia. Ewentualnie możesz też obrać taką taktykę żeby zapoznać się wstępnie z okolicą, a następnie załadować ostatni punkt kontrolny i szybciej przejść przez daną lokację. :)
Stranger... no niestety wiem... ale za poradnik do Metro 2033 należą się brawa :) Do tego zaglądam żeby sprawdzić czy może jest już opis do momentu w którym ja już jestem i czy może dowiem się czy przegapiłem gdzieś okazje by dorwać filtry do maski :/
Soplic --> Dzięki za spostrzegawczość. Naniesiemy poprawki przed "zamknięciem" poradnika. :)
shadowwolfys --> No niestety nigdy nie jest tak, że poradnik powstaje w tyle godzin, ile zajmuje przejście gry. ;) Kolejna część będzie jutro, a z ostatnią będziemy celować w pierwszą połowę przyszłego tygodnia.
@Sir Xan
Do zlokalizowania przedmiotów i dokumentów, jesli komuś by to było potrzebne, wystarczyłyby mapki, czyli parę plików jpg. Po co komuś informacja, że ma się czołgać przed siebie, wysłuchać dialogu, a potem czołgać dalej, skoro generalnie czołgać się może tylko przed siebie, a słuchać dialogu naprawdę nie musi? W tej grze nie można się zgubić, a jak ktoś ma problem z jej przejściem, to poradnik mu i tak nie pomoże, tylko ćwiczenia z koordynacji ręka-oko :)
Jak dla mnie kompletna strata czasu.
Hehehe... widze że poradnik dalej w tyle za mną :D a ostatnio zbyt zmęczony jestem żeby grać cay wieczór XD
http://www.gg.pl/dysk/XipZOZ7OygsvXypZOZ7O-Xo/MetroLL_2013_05_21_20_47_42_904.jpg bę♥dzie kolejna część ;d? książki?
@bullgod Owszem, solucja przejścia gry nie jest potrzebna, ale lokalizacje dokumentów i przedmioty z pewnością się przydały. Bo przecież z taka grafika w Metro oraz ciemności w tunele sprawią, że niektóre przedmioty są dobrze zamaskowane i mogą zostać ominięte, że gracz nie będzie miał pewności, czy zbierał wszystkie dokumentów. Grafika w Metro jest po prostu cudnie!
No tak, poradnik przejścia najbardziej liniowej gry na świecie... gratuluję.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
