Metro Last Light: Znajdź paliwo do wyciągarki promu
Aktualizacja:
Find fuel for the ferry winch (Znajdź paliwo do wyciągarki promu)

Bagna to rozległe i niebezpieczne miejsce, tak więc przed wyruszeniem na poszukiwania paliwa dobrze byłoby dowiedzieć się co nieco na ich temat. Unikaj przede wszystkim kontaktu z wodą, albowiem w przeciwnym wypadku Artem zacznie się topić i odniesie poważne obrażenia lub (jeśli już jest ranny) zginie. Podobnym typem zagrożenia są pułapki z linką - staraj się je obchodzić, przeskakiwać nad nimi lub je rozbrajać.

Kolejną bardzo istotną kwestią związaną z bagnami jest to, że są one "zamieszkiwane" przez potwory. Zdecydowanie najczęstszym widokiem są krewetki, które pojawiają się w mniejszej i większej odmianie. Nie radzę za wszelką cenę mordować wszystkich krewetek, gdyż najzwyczajniej w świecie nie wystarczy ci zapasów na zabezpieczenie bagien. Potwory te najlepiej eliminować z pomocą strzelby lub dwururki, prowadząc ostrzał w momencie gdy się odsłaniają, a nie chowają za pancerzem. Podobnie jak w przypadku niedawnej przeprawy promem sprawdzą się także granaty odłamkowe i zapalające.

W trakcie przemierzania bagien wpadniesz również na co najmniej dwa demony. Także i tu musisz zadecydować czy chcesz próbować zabijać te potwory (wskazany jest ostrzał z dobrej broni z lunetą) czy je unikać. W tym drugim przypadku pamiętaj o nie pozostawaniu na zbyt długo na otwartej przestrzeni, albowiem w przeciwnym wypadku możesz zostać schwytany przez demona i w rezultacie odnieść poważne obrażenia.

Z racji tego, że bagna to bardzo duża lokacja eksploracja wielu miejsc nie jest wymagana do posunięcia fabuły do przodu. Polecam oczywiście zdecydować się na dokładniejsze zapoznanie z okolicą, natrafiając między innymi na opuszczone obozowisko i odnajdując wiele skrytek oraz ciał nadających się do przeszukania (zapasy, nowe modele broni - m.in. karabin snajperski w budce w obozowisku i karabin szturmowy w ruinach porośniętych zaroślami). Pamiętaj jednak o wspomnianych już wcześniej częstych atakach krewetek oraz o upływającym czasie (maska przeciwgazowa), starając się nie doprowadzić do sytuacji, w której znajdziesz się niemal bez zapasów i w otoczeniu potworów.

Aktualny cel podróży to pokazany na dołączonym screenie wrak samolotu. Znajduje się on na prawo od miejsca startu, w dość dużej odległości od drabinki, dzięki której dotarłeś na powierzchnię. W zlokalizowaniu miejsca, w którym znajduje się wrak może ci oczywiście pomóc kompas przyczepiony do dziennika Artema.

Wejdź do wraku samolotu i dokładnie go zbadaj, odnajdując trochę zapasów (między innymi miny Claymore, które bardzo przydadzą się w kolejnym rozdziale). Na sam koniec sprawdź pokazane na powyższym screenie kanistry, dzięki czemu ustalisz, że są one niestety puste.

Nie przejmuj się atakiem wielkiego zielonego potwora, bo nie musisz już teraz staczać z nim pojedynku. Zamiast tego odczekaj aż wspomniana bestia straci zainteresowanie Tobą i oddali się od samolotu, powracając na bagna. Musisz teraz wyruszyć w stronę stacji benzynowej i po raz kolejny warto użyć kompasu przyczepionego do dziennika Artema, tak by w łatwy sposób zaplanować trasę przemarszu.


Po dotarciu do stacji benzynowej dokładnie zbadaj tę lokację, gdyż na ladzie pokazanej na screenie 1 leży ukryta strona dziennika Artema. Dopiero teraz podejdź do kanistrów pokazanych na screenie 2. Artem odnajdzie w jednym z nich paliwo i zabierze ten kanister ze sobą (nie spowolni to na szczęście jego ruchów).
Komentarze czytelników
Jeśli ktoś tu jeszcze bywa proszę o infor.qcję jak się rozstawia miny claymore na konsoli ps4/ps5?
Chodzi o to, że musisz się im pokazywać to oni będą się pojawiać na dziedzińcu, wybijesz wszystkich to ci się otworzy przejście do Pawła, ta brama, wcześniej w Pawła nie wal niczym bo i tak go chyba nie widać z tego co pamiętam, jedynie go słychać. Za Pawła się weźmiesz dopiero jak wybijesz całą resztę żołnierzy, będziesz po schodach za nim gonił, i wtedy przy każdym winklu rzucaj granata i po sprawie.
czyli dopoki nie rozwala bramy mam sie ciagle przemieszczac az sie beda pojawiac i brame rozwala? A zanim to nastapi w Pawla tylko granatami walic?
Musisz się przemieszczać, to cię zauważą i będą się pojawiać, wybij wszystkich aż w końcu otworzy się brama i zostanie ci sam Paweł, a w niego ładuj granatami i po sprawie.
A ja mam takie pytanie... bo chyba z 10 min pakowalem w tego Pawla cala amunicje zuzylem a on dalej siedzi na tym balkoniku,podchodzilem do tej bramy i nic wszystkich zolnierzy wybilem tez nic.Ze 3x na nowo zaczynalem i dalej to samo.. Jakies sugestie?
Kurde, właśnie skonczylem gre i miałem zle zakończenie. Czuje pewien niesmak, gdyż ksiazki obie przeczytałem i tam artem zyje, hajtnal się z Anną i nie było wybuchu :/
Jeśli komyuś walka z mamuśką sie nie rozpoczynie niech nie bierze nic ze zwlok przed mostkiem (1 spotkanie z nią).
U mnie pomgło
Gra ogólnie zje....dwabista:)
Szkoda że krótka:(
Zależy jaki wybierzesz poziom trudności i czy będziesz chciał się skradać bez zabijania innych osób. Jeśli się nie będziesz śpieszył to imo spokojnie wystarczy na 8-10 godzin.
Z dzisiejszego pktu widzenia -ta gra była tak krótka ,ze już ją dawno zapomniałem
Rammi --> Musiało ci jakąś nie zaliczyć (może bug?), bo na pewno wymaganych jest tylko siedem wizji.
@Stranger -> A czy te "czarno-białe" wizje nie zaliczają się na osiągnięcie łącznie z "kolorowymi"? Te 7 przedstawionych przez ciebie zaliczyłem a i tak osiągnięcia nie dostałem.
shadowwolfys --> Najwięcej filtrów odnajduje się przy ciałach i w sumie jeśli spełnisz wszystkie pozostałe wymagania (o nich będzie w ostatniej części) to ograbiając zwłoki nie powinieneś sobie zablokować dostępu do "dobrego" zakończenia. Ewentualnie możesz też obrać taką taktykę żeby zapoznać się wstępnie z okolicą, a następnie załadować ostatni punkt kontrolny i szybciej przejść przez daną lokację. :)
Stranger... no niestety wiem... ale za poradnik do Metro 2033 należą się brawa :) Do tego zaglądam żeby sprawdzić czy może jest już opis do momentu w którym ja już jestem i czy może dowiem się czy przegapiłem gdzieś okazje by dorwać filtry do maski :/
Soplic --> Dzięki za spostrzegawczość. Naniesiemy poprawki przed "zamknięciem" poradnika. :)
shadowwolfys --> No niestety nigdy nie jest tak, że poradnik powstaje w tyle godzin, ile zajmuje przejście gry. ;) Kolejna część będzie jutro, a z ostatnią będziemy celować w pierwszą połowę przyszłego tygodnia.
@Sir Xan
Do zlokalizowania przedmiotów i dokumentów, jesli komuś by to było potrzebne, wystarczyłyby mapki, czyli parę plików jpg. Po co komuś informacja, że ma się czołgać przed siebie, wysłuchać dialogu, a potem czołgać dalej, skoro generalnie czołgać się może tylko przed siebie, a słuchać dialogu naprawdę nie musi? W tej grze nie można się zgubić, a jak ktoś ma problem z jej przejściem, to poradnik mu i tak nie pomoże, tylko ćwiczenia z koordynacji ręka-oko :)
Jak dla mnie kompletna strata czasu.
Hehehe... widze że poradnik dalej w tyle za mną :D a ostatnio zbyt zmęczony jestem żeby grać cay wieczór XD
http://www.gg.pl/dysk/XipZOZ7OygsvXypZOZ7O-Xo/MetroLL_2013_05_21_20_47_42_904.jpg bę♥dzie kolejna część ;d? książki?
@bullgod Owszem, solucja przejścia gry nie jest potrzebna, ale lokalizacje dokumentów i przedmioty z pewnością się przydały. Bo przecież z taka grafika w Metro oraz ciemności w tunele sprawią, że niektóre przedmioty są dobrze zamaskowane i mogą zostać ominięte, że gracz nie będzie miał pewności, czy zbierał wszystkie dokumentów. Grafika w Metro jest po prostu cudnie!
No tak, poradnik przejścia najbardziej liniowej gry na świecie... gratuluję.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
