Znajdź drogę przez zbrojownię | Rozdział 11 - Rewolucja | Metro Last Light
Aktualizacja:
rFind a way through the armory (Znajdź drogę przez zbrojownię)

Zaczekaj aż Artem odzyska odebrane mu wcześniej wyposażenie. Pozostań na chwilę w pomieszczeniu, w którym rozpoczął się ten rozdział, bo do odnalezienia są tu między innymi skrzynki z zapasami oraz nowym modelem broni, granat zapalający i maska przeciwgazowa (warto dokonać podmiany jeżeli poprzednia maska została uszkodzona w trakcie walk z mutantami w drodze do teatru Bolszoj). Po załatwieniu wszystkich spraw otwórz jedyne dostępne drzwi.

Skręć w prawo i ostrożnie zbliż się do miejsca, w którym znajduje się bramka z wykrywaczem metali. Nie śpiesz się, tylko zaczekaj aż wartownicy zakończą rozmowę. Jeden ze strażników powinien wyruszyć w Twoją stronę. Zaczekaj aż postać Cię minie i ogłusz ją lub zabij.

Zdecydowanie polecam ominąć bramkę, wybierając pokazane na powyższym screenie wąskie przejście przy prawej ścianie. Podejdź ostrożnie do drugiego przeciwnika i wyeliminuj go w ulubiony sposób. Wyrusz teraz na dół, niszcząc odnajdywane lampy oświetlające klatkę schodową. Po dotarciu do pomieszczenia na parterze możesz od razu zaatakować ostatniego z wartowników lub zaczekać aż odbędzie rozmowę przez interkom.

Warto pozaglądać do okolicznych szafek (w jednej z nich jest filtr) oraz zbadać radio. Przejdź teraz do pomieszczenia z interkomem, natrafiając na gitarę oraz na leżącą na biurku i pokazaną na powyższym screenie ukrytą stronę dziennika Artema. Dopiero po zdobyciu sekretu wybierz drzwi prowadzące do pierwszego dużego obszaru zbrojowni, gdyż w dalszej części rozdziału nie będziesz tu już mógł powrócić.

Oznaczenia na mapie:
1) Miejsce rozpoczęcia eksploracji pierwszej części zbrojowni
2) Przejście do drugiej części zbrojowni
3) Wentylator oddzielający drugą i trzecią część zbrojowni
4) Wyjście ze zbrojowni
Uwaga - Mapy podobne do tej pokazanej na powyższym screenie odnajduje się we wszystkich głównych obszarach tego rozdziału. Każda mapa zawiera wskaźnik informujący gdzie aktualnie się znajdujesz, co powinno też dodatkowo pomóc w nawigacji.

Eksplorację pierwszej części zbrojowni rozpoczynasz w obszarze A3 i Twoim zadaniem jest dotarcie do przejścia do obszaru A2 (patrz: dołączona mapa). Począwszy od tego miejsca będziesz napotykał duże zestawy reflektorów zamontowanych przy suficie. Tych źródeł światła nie można niestety niszczyć z pomocą broni palnej i oznacza to, że w niektórych miejscach będziesz musiał przywiązywać większą uwagę do pozostawania w cieniu. Dobrą wiadomością jest natomiast to, że na prawo od miejsca startu odnajdziesz skrzynkę z wyłącznikami powiązanymi z niektórymi spośród okolicznych "standardowych" lamp.

Na początek skieruj się na wschód, omijając od południowej strony wielką lokomotywę. Napotykanych wartowników możesz w zależności od preferencji unikać lub eliminować. W tym drugim przypadku zadbaj zawsze o to żeby dana osoba opuściła oświetlony obszar, dzięki czemu zmniejszą się szanse jej odnalezienia. Nie zapominaj o badaniu ciał pokonanych wrogów (większość z nich używa karabinów maszynowych i ma przy sobie jeden filtr) oraz o otwieraniu wszystkich interaktywnych pojemników.

Na południowy-wschód od startowego obszaru A3 znajdują się dwie inne lokacje - A4 i C1 (patrz: dołączona mapa). Ich eksploracja jest opcjonalna, aczkolwiek nie warto jej ignorować, bo można w dość łatwy sposób pozyskać dodatkowe zapasy. Do obszaru A4 najprościej możesz przedostać się dzięki wykorzystaniu szybu wentylacyjnego. Wejście do szybu znajduje się w południowej części obszaru A3 i poznasz je po zapalonej lampie naftowej.


Główna część obszaru A4 jest patrolowana jest przez co najmniej trzech wartowników, przy czym możesz sobie ułatwić ich eliminację dzięki niszczeniu wiszących lamp (jeżeli strażnik zostanie zaalarmowany to odczekaj w ukryciu aż powróci do wykonywania rutynowych czynności). Dobrze jest ponadto zajrzeć do niewielkiego magazynku łączącego obszar A4 z obszarem C1. Ogłusz dwie przebywające tu postacie i zbadaj magazyn. Generalnie rzecz biorąc decydując się na zbadanie całego obszaru A4 możesz liczyć między innymi na odnalezienie amunicji, apteczek, nabojów wojskowych oraz nowych broni.

Do obszaru C1 możesz z kolei dotrzeć od strony obszaru A4 lub A3. Jeżeli chcesz rozpocząć w obszarze A3 to musisz bardzo ostrożnie dotrzeć do jego wschodniej części, a konkretnie do dużych wrót. Rozpocznij od zlokalizowania pobliskiej skrzynki z przełącznikami, doprowadzając do odcięcia dostaw prądu do okolicznych lamp. Dopiero po wykonaniu tej czynności podejdź do dźwigni odpowiedzialnej za otwarcie wielkiej bramy.


Obszar C1 to koszary, w których powinno przebywać w sumie czterech przeciwników. Sporym ułatwieniem jest to, że tylko jeden z wartowników patroluje okolicę, a wszystkie pozostałe postacie pozostają na swoich posterunkach. Na poszukiwania skarbów zdecyduj się dopiero po zabezpieczeniu całej okolicy. Tradycyjnie już możesz tu pozyskać amunicję, apteczki, noże do rzucania, naboje wojskowe oraz nowe bronie. Oprócz tego rozejrzyj się też za interaktywnym pianinem oraz za pokazaną na drugim screenie ukrytą stroną dziennika Artema.

Niezależnie od tego zdecydowałeś się na zbadanie opisanych wyżej dwóch opcjonalnych lokacji czy też nie prędzej czy później będziesz musiał dotrzeć w pobliże przejścia prowadzącego do obszaru A2. Ostrożnie obejdź przeciwników zgromadzonych w centralnej części obszaru A3, najlepiej trzymając się jak najbliżej wschodnich ścian ogromnej sali. Po minięciu największej grupy przeciwników skręć na północny-zachód, zatrzymując się po znalezieniu się w pobliżu pokazanego na dołączonym screenie dźwigu.

Nie musisz tu na szczęście specjalnie kombinować, bo operator dźwigu po kilku chwilach wyjdzie z maszyny i uda się za potrzebą. Dobrze byłoby szybko pozbyć się tej postaci. Drugi ze strażników na czas nieaktywności dźwigu powinien z kolei za Ciebie powyłączać okoliczne lampy, co pozwoli ci w bardzo łatwy sposób się do niego zbliżyć.

Przed opuszczeniem obszaru A3 upewnij się, że dokładnie zbadałeś okolicę, bo gra nie pozwoli ci już później powrócić w to miejsce. Wybierz pokazane na dołączonym screenie drzwi, które prowadzą do sąsiedniego obszaru A2.
0
Komentarze czytelników
tomzkat Konsul
Z dzisiejszego pktu widzenia -ta gra była tak krótka ,ze już ją dawno zapomniałem
Stranger. Senator

Zależy jaki wybierzesz poziom trudności i czy będziesz chciał się skradać bez zabijania innych osób. Jeśli się nie będziesz śpieszył to imo spokojnie wystarczy na 8-10 godzin.
wimper Legionista
Jeśli komyuś walka z mamuśką sie nie rozpoczynie niech nie bierze nic ze zwlok przed mostkiem (1 spotkanie z nią).
U mnie pomgło
Gra ogólnie zje....dwabista:)
Szkoda że krótka:(
zanonimizowany1069895 Junior
Kurde, właśnie skonczylem gre i miałem zle zakończenie. Czuje pewien niesmak, gdyż ksiazki obie przeczytałem i tam artem zyje, hajtnal się z Anną i nie było wybuchu :/
Elandiel Junior
A ja mam takie pytanie... bo chyba z 10 min pakowalem w tego Pawla cala amunicje zuzylem a on dalej siedzi na tym balkoniku,podchodzilem do tej bramy i nic wszystkich zolnierzy wybilem tez nic.Ze 3x na nowo zaczynalem i dalej to samo.. Jakies sugestie?
legolas93 Konsul

Musisz się przemieszczać, to cię zauważą i będą się pojawiać, wybij wszystkich aż w końcu otworzy się brama i zostanie ci sam Paweł, a w niego ładuj granatami i po sprawie.
Elandiel Junior
czyli dopoki nie rozwala bramy mam sie ciagle przemieszczac az sie beda pojawiac i brame rozwala? A zanim to nastapi w Pawla tylko granatami walic?
legolas93 Konsul

Chodzi o to, że musisz się im pokazywać to oni będą się pojawiać na dziedzińcu, wybijesz wszystkich to ci się otworzy przejście do Pawła, ta brama, wcześniej w Pawła nie wal niczym bo i tak go chyba nie widać z tego co pamiętam, jedynie go słychać. Za Pawła się weźmiesz dopiero jak wybijesz całą resztę żołnierzy, będziesz po schodach za nim gonił, i wtedy przy każdym winklu rzucaj granata i po sprawie.
Darth Kagris Junior
Jeśli ktoś tu jeszcze bywa proszę o infor.qcję jak się rozstawia miny claymore na konsoli ps4/ps5?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
