Metro Last Light: Staczanie walk z potworami
Aktualizacja:
Staczanie walk z potworami

W Metro: Last Light zdecydowanie nie brakuje wymagających potyczek z potworami i najczęściej są to zmutowane kreatury, które działają w grupach, dążąc do jak najszybszego zmniejszenia dystansu dzielącego ich od Artema celem przystąpienia do zadawania (poważnych) obrażeń w walce wręcz. Najlepszą metodą na rozprawianie się z tego typu potworami jest używanie dowolnej odmiany strzelby, dysponując dzięki temu dużą siłą rażenia na krótkim dystansie. Pamiętaj jednocześnie o tym żeby przez cały czas pozostawać w ruchu, zwłaszcza jeśli używasz dwururki lub innej broni wymagającej częstych przeładowań.
Oprócz stosowania wspomnianych wyżej strzelb w określonych sytuacjach możesz też próbować innych zagrań taktycznych. Jeśli mutanty pojawiają się w dużej odległości od Artema (np. misja, w której podróżuje się wagonem po opuszczonych tunelach) to zanim dostatecznie się zbliżą warto ostrzeliwać je z karabinu. W wąskich korytarzach sprawdzą się z kolei miny, które możesz spróbować rozstawić na trasie przemarszu mutantów.
Ważną informacją jest to, że niektóre z mutantów napotkanych w późniejszych etapach gry nie są początkowe świadome obecności Artema. W takiej sytuacji możesz je spróbować ominąć (ważne jest zachowanie bezpiecznej odległości oraz nie znalezienie się w ich polu widzenia) lub zaatakować je z zaskoczenia. W tym drugim przypadku wskazane jest użycie broni z tłumikiem oraz wycelowanie w głowę potwora.

Kolejna dość powszechnie występująca grupa potworów to krewetki. Po raz pierwszy z tymi kreaturami będziesz miał do czynienia w drodze do Wenecji, a zdecydowanie najwięcej spotkasz ich w trakcie przemierzania bagien w etapie Zmierzch. Na krewetki również najlepszą metodą są strzelby, przy czym pamiętaj o tym żeby kolejne strzały oddawać w momencie gdy zmutowana kreatura nie skrywa się za pancerzem, bo odniesie wtedy o wiele mniejsze obrażenia.
Wiele krewetek przystępuje do atakowania Artema dopiero gdy ten wyraźnie się do nich zbliży, a to oznacza, że dobrze jest korzystać z granatów. Warto też wiedzieć, że możesz zmniejszać częstotliwość występowania starć z krewetkami jeśli nie będziesz zbyt często podróżował tuż przy wodzie. Co więcej, krewetkom możesz również próbować uciekać, bo nie są one tak zwinne jak mutanty opisane na samym początku tego rozdziału.

Następna kategoria potworów to radpająki, które pojawiają się wyłącznie w słabo oświetlonych tunelach. Bestie te nie stanowią na szczęście zbyt dużego wyzwania, aczkolwiek taktyka działania jest dość nietypowa. Radpająki są mianowicie czułe na światło i dlatego też należy je początkow oświetlać (najlepiej maksymalnie naładowaną) latarką. Do ostrzeliwania danego radpająka przystąp dopiero w momencie gdy potwór wyląduje na plecach, bo stanie się wtedy bezbronny i jego nieosłonięta dolna część ciała zostanie wystawiona na Twoje ataki.
W niektórych miejscach w świecie gry kolejne radpająki pojawiają się w nieograniczonych ilościach i dzieje się tak zazwyczaj do momentu przywrócenia dostaw prądu do okolicy. W takiej sytuacji nie radzę marnować amunicji, tylko postarać się jak najszybciej przebrnąć przez zagrożony obszar. Ucieczka radpająkom jest zresztą możliwa, choć musisz się pilnować żeby nie wybrać korytarza bez wyjścia i nie dać się w ten sposób zapędzić potworom w róg.

Ostatnia główna kategoria to demony, czyli wielkie latające bestie. Jeżeli masz w planach eliminiowanie tych potworów to zdecydowanie najlepszym pomysłem jest używanie dobrych karabinów i to najlepiej takich, które są wyposażone w lunety.
Bardzo istotną kwestią w trakcie walk z demonami jest to, że nie możesz doprowadzać do zbyt częstych sytuacji, w których potwór złapie Artema i w wyniku krótkiego "przelotu" zada mu poważne obrażenia. Możesz się zabezpieczać przed takimi sytuacjami prowadząc ciągły ostrzał w momencie gdy potwór leci w stronę głównego bohatera, choć jeszcze lepszym rozwiązaniem jest ustawienie się pod zadaszeniem co skutecznie utrudni (czy wręcz uniemożliwi) demonowi wykonanie ataku. Warto wiedzieć, że nie musisz zabijać wszystkich napotykanych demonów. W niektórych sytuacjach o wiele lepszym pomysłem jest szybkie oddalenie się od "patrolowanych" przez nich obszarów (nie musisz obawiać się tego, że demon dotrze za Tobą na drugi koniec mapy).
Komentarze czytelników
Jeśli ktoś tu jeszcze bywa proszę o infor.qcję jak się rozstawia miny claymore na konsoli ps4/ps5?
Chodzi o to, że musisz się im pokazywać to oni będą się pojawiać na dziedzińcu, wybijesz wszystkich to ci się otworzy przejście do Pawła, ta brama, wcześniej w Pawła nie wal niczym bo i tak go chyba nie widać z tego co pamiętam, jedynie go słychać. Za Pawła się weźmiesz dopiero jak wybijesz całą resztę żołnierzy, będziesz po schodach za nim gonił, i wtedy przy każdym winklu rzucaj granata i po sprawie.
czyli dopoki nie rozwala bramy mam sie ciagle przemieszczac az sie beda pojawiac i brame rozwala? A zanim to nastapi w Pawla tylko granatami walic?
Musisz się przemieszczać, to cię zauważą i będą się pojawiać, wybij wszystkich aż w końcu otworzy się brama i zostanie ci sam Paweł, a w niego ładuj granatami i po sprawie.
A ja mam takie pytanie... bo chyba z 10 min pakowalem w tego Pawla cala amunicje zuzylem a on dalej siedzi na tym balkoniku,podchodzilem do tej bramy i nic wszystkich zolnierzy wybilem tez nic.Ze 3x na nowo zaczynalem i dalej to samo.. Jakies sugestie?
Kurde, właśnie skonczylem gre i miałem zle zakończenie. Czuje pewien niesmak, gdyż ksiazki obie przeczytałem i tam artem zyje, hajtnal się z Anną i nie było wybuchu :/
Jeśli komyuś walka z mamuśką sie nie rozpoczynie niech nie bierze nic ze zwlok przed mostkiem (1 spotkanie z nią).
U mnie pomgło
Gra ogólnie zje....dwabista:)
Szkoda że krótka:(
Zależy jaki wybierzesz poziom trudności i czy będziesz chciał się skradać bez zabijania innych osób. Jeśli się nie będziesz śpieszył to imo spokojnie wystarczy na 8-10 godzin.
Z dzisiejszego pktu widzenia -ta gra była tak krótka ,ze już ją dawno zapomniałem
Rammi --> Musiało ci jakąś nie zaliczyć (może bug?), bo na pewno wymaganych jest tylko siedem wizji.
@Stranger -> A czy te "czarno-białe" wizje nie zaliczają się na osiągnięcie łącznie z "kolorowymi"? Te 7 przedstawionych przez ciebie zaliczyłem a i tak osiągnięcia nie dostałem.
shadowwolfys --> Najwięcej filtrów odnajduje się przy ciałach i w sumie jeśli spełnisz wszystkie pozostałe wymagania (o nich będzie w ostatniej części) to ograbiając zwłoki nie powinieneś sobie zablokować dostępu do "dobrego" zakończenia. Ewentualnie możesz też obrać taką taktykę żeby zapoznać się wstępnie z okolicą, a następnie załadować ostatni punkt kontrolny i szybciej przejść przez daną lokację. :)
Stranger... no niestety wiem... ale za poradnik do Metro 2033 należą się brawa :) Do tego zaglądam żeby sprawdzić czy może jest już opis do momentu w którym ja już jestem i czy może dowiem się czy przegapiłem gdzieś okazje by dorwać filtry do maski :/
Soplic --> Dzięki za spostrzegawczość. Naniesiemy poprawki przed "zamknięciem" poradnika. :)
shadowwolfys --> No niestety nigdy nie jest tak, że poradnik powstaje w tyle godzin, ile zajmuje przejście gry. ;) Kolejna część będzie jutro, a z ostatnią będziemy celować w pierwszą połowę przyszłego tygodnia.
@Sir Xan
Do zlokalizowania przedmiotów i dokumentów, jesli komuś by to było potrzebne, wystarczyłyby mapki, czyli parę plików jpg. Po co komuś informacja, że ma się czołgać przed siebie, wysłuchać dialogu, a potem czołgać dalej, skoro generalnie czołgać się może tylko przed siebie, a słuchać dialogu naprawdę nie musi? W tej grze nie można się zgubić, a jak ktoś ma problem z jej przejściem, to poradnik mu i tak nie pomoże, tylko ćwiczenia z koordynacji ręka-oko :)
Jak dla mnie kompletna strata czasu.
Hehehe... widze że poradnik dalej w tyle za mną :D a ostatnio zbyt zmęczony jestem żeby grać cay wieczór XD
http://www.gg.pl/dysk/XipZOZ7OygsvXypZOZ7O-Xo/MetroLL_2013_05_21_20_47_42_904.jpg bę♥dzie kolejna część ;d? książki?
@bullgod Owszem, solucja przejścia gry nie jest potrzebna, ale lokalizacje dokumentów i przedmioty z pewnością się przydały. Bo przecież z taka grafika w Metro oraz ciemności w tunele sprawią, że niektóre przedmioty są dobrze zamaskowane i mogą zostać ominięte, że gracz nie będzie miał pewności, czy zbierał wszystkie dokumentów. Grafika w Metro jest po prostu cudnie!
No tak, poradnik przejścia najbardziej liniowej gry na świecie... gratuluję.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
