Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
press release Microsoft Polska Press Release 22 stycznia 2007, 12:07

Xbox 360 i Gears of War - wyniki sprzedaży

Firma Microsoft® poinformowała, że gra „Gears of War®” osiągnęła status potrójnej platyny — w ciągu zaledwie 10 tygodni sprzedano 3 miliony egzemplarzy.

(Poniższa wiadomość jest oficjalną informacją prasową producenta/wydawcy/dystrybutora gry i jako taka nie jest lub nie musi być wyrażeniem opinii i stanowiska redakcji GRY-OnLine.)

Firma Microsoft® poinformowała, że gra „Gears of War®” osiągnęła status potrójnej platyny — w ciągu zaledwie 10 tygodni sprzedano 3 miliony egzemplarzy. Rok 2006 gra zakończyła jako najlepiej sprzedający się tytuł grudnia na dowolną platformę. Również platforma do gier firmy Microsoft święci trumfy - do tej pory w ręce graczy trafiło ponad 10 mln egzemplarzy konsoli nowej generacji Xbox 360.

„Gears of War” jest najszybciej nabywanym tytułem roku 2006 oraz najszybciej sprzedającą się oryginalną grą na Xbox w historii. Tytuł zaskoczył graczy na całym świecie wspaniałą oprawą audio-wideo, wciągając w emocjonującą kampanię jednoosobową oraz świat planety Sera, na której toczy się walka o przetrwanie ludzkości. Fani elektronicznej rozrywki wciąż pragną poznać nowe przygody walczących między sobą Delta Squad i Locus Horde, o czym świadczą niezliczone dyskusje prowadzone na internetowych forach.

„Wszystko wskazuje na to, że Gears of War dołączy do przebojowych serii w rodzaju Halo, Grand Theft Auto, czy Zelda i stanie się jedną z najlepiej sprzedających się gier wideo wszech czasów” — powiedział Jeff Bell, wiceprezes ds. marketingu w Microsoft Game Studios. „Tytuł już ugruntował swoją pozycję jako najbardziej udany debiut na konsolach nowej generacji” - dodał Jeff Bell.

„Gears of War” nadal zaskakuje zarówno graczy, jak i krytyków, o czym najlepiej świadczy ponad 20 nominacji do tytułu „Gry Roku”. Tytuł stał się fenomenem globalnym — prestiżowy japoński magazyn o grach Famitsu przyznał „Gears of War” wysoko ceniony status gry platynowej. Jest to już druga, w ciągu dwóch miesięcy, pozycja z Microsoft Game Studios, która otrzymała to zaszczytne wyróżnienie (pierwszą był „Blue Dragon”).

Jednak popularność zyskała nie tylko sama gra „Gears of War”. Filmowy zwiastun „Gears of War”/„Mad World” został wyróżniony w rankingu „Book of Tens” serwisu Advertising Age jako jeden z najbardziej kreatywnych pomysłów 2006 roku. Zwiastun został obejrzany w Internecie ponad 2,4 miliona razy, a zrealizowana na jego podstawie kampania, nie tylko przyczyniła się do niezwykle wysokiej sprzedaży, lecz także zainspirowała wiele zabawnych parodii krążących w Internecie.