Firma Blizzard Entertainment poinformowała o kolejnych wynikach sprzedaży swojego najnowszego dziecka o nazwie World of WarCraft. Gra pobija rekord za rekordem, stając się jednym z najchętniej kupowanych produktów w historii produkcji spod znaku MMORPG.
Firma Blizzard Entertainment poinformowała o kolejnych wynikach sprzedaży swojego najnowszego dziecka o nazwie World of WarCraft. Gra pobija rekord za rekordem, stając się jednym z najchętniej kupowanych produktów w historii produkcji spod znaku MMORPG.
Od dnia premiery – 23 listopada 2004 roku – World of WarCraft znalazł półtora miliona nabywców, z czego tylko w samych Stanach Zjednoczonych grę kupiło 800 tysięcy osób. Blizzard szczyci się, że w Ameryce Północnej w ciągu pierwszych 24 godzin sprzedaży, World of WarCraft osiągnął magiczną liczbę 200 tysięcy subskrybentów, z czego połowa grała jednocześnie na wszystkich serwerach udostępnionych w dniu premiery.
W Europie sytuacja prezentuje się równie dobrze. Program kupiło ponad pół miliona użytkowników, z czego 290 tysięcy w pierwszy weekend sprzedaży (w tym samym okresie czasu w World of WarCraft bawiło się równocześnie 180 tysięcy osób).
Ostatnie dane dotyczą Korei Południowej, gdzie gry MMORPG są niezwykle popularne. W ciągu pierwszych stu dni sprzedaży, World of WarCraft okazał się tam najchętniej nabywanym produktem tego typu w historii i wciąż cieszy się dużym uznaniem nabywców. W tej chwili, programem Blizzard Entertainment może pochwalić się około 200 tysięcy użytkowników.
Więcej informacji na temat World of WarCraft znajdziecie w naszej Encyklopedii Gier.
Więcej:„Czemu to moja wina?” Gracz WoW-a oberwał za błędy twórców i nie jest w stanie doprosić się pomocy
GRYOnline
Gracze
0

Autor: Krystian Smoszna
Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.