World of Warcraft - amerykański MMORPG, który podbił świat

Popularność World of Warcraft nie słabnie. Z dnia na dzień nowi gracze przybywają do świata najpopularniejszej gry MMO. Amerykanie są dumni, ponieważ rzadko się zdarza, żeby gra wyprodukowana w ich kraju odniosła tak ogromny, globalny sukces. Jedna z ważniejszych amerykańskich gazet, New York Times, nie omieszkała zauważyć tego faktu.

Artur Falkowski

Popularność World of Warcraft nie słabnie. Z dnia na dzień nowi gracze przybywają do świata najpopularniejszej gry MMO. Amerykanie są dumni, ponieważ rzadko się zdarza, żeby gra wyprodukowana w ich kraju odniosła tak ogromny, globalny sukces. Jedna z ważniejszych amerykańskich gazet, New York Times, nie omieszkała zauważyć tego faktu.

W opublikowanym niedawno artykule wspomniana gazeta próbuje przybliżyć fenomen gry. Przy okazji podaje również parę interesujących danych statystycznych. Oto co ciekawsze informacje zawarte w tekście.

Zazwyczaj z grami jest tak, że dobre produkcje „made in USA” odnoszą sukces w swojej ojczyźnie, niektórym udaje się również podbić europejski rynek. Azja jednak od zawsze pozostała niewzruszona, a amerykańskie gry nie robiły wrażenia na tamtejszych graczach. Spójrzmy choćby na tragiczną sytuację konsol Microsoftu w Japonii, bądź brak zainteresowania serią Grand Theft Auto, a będzie wiadomo, o co chodzi. Na Japonii jednak Azja się nie kończy. Pozostają jeszcze bardzo duże skupiska graczy pokroju Chin, czy Korei. Tamtejszy rynek jest również mocno hermetyczny i niechętnie podchodzi do zachodnich produkcji.

Autorom z Blizzard Entertainment udało się dokonać niemożliwego. World of Warcraft nie tylko odniósł komercyjny sukces, ale również bije rekordy popularności na całym globie, grają w niego wszyscy bez względu na wiek, płeć, wyznanie, czy krąg kulturowy.

Dzięki ponad siedmiu milionom aktywnych graczy wydawca jest bliski zarobienia, tylko za ten rok, ponad miliarda dolarów. Od momentu, gdy WoW wystartował w 2004 roku, firma zwiększyła liczbę swoich pracowników z około czterystu do ponad tysiąca ośmiuset i w dalszym ciągu się rozwija.

World of Warcraft przestał być tylko grą. Stał się fenomenem społecznym, dla wielu ludzi stylem życia. Żadna inna gra nie była w stanie do tego stopnia rozmyć granicy między światem rzeczywistym a wirtualnym.

World of Warcraft - amerykański MMORPG, który podbił świat - ilustracja #1

Ciekawą informacją jest fakt, że pod względem liczby graczy w World of Warcraft Chiny prześcignęły amerykańskich fanów. Obecnie aktywnych kont amerykańskich jest niecałe dwa miliony, podczas gdy grających Chińczyków jest już ponad trzy. Związane jest to także z nieco inną akcją promocyjną, jaką Blizzard przeprowadził w Azji. Przy promocji swojej gry współpracowano tam bowiem z bardzo popularnymi producentami, z koncernem Coca-Cola na czele.

Zachodni wydawcy gier twierdzą, że głównym powodem porażki ich produktów w krajach azjatyckich jest bardzo silne piractwo. Blizzard Entertainment obszedł ten problem, praktycznie uniemożliwiając uczestnictwo w świecie WoW osobom nieposiadającym oryginalnego konta.

Jeżeli chcecie zapoznać się ze wspomnianym artykułem, zapraszamy na stronę New York Timesa, gdzie będziecie mogli przeczytać go w całości.

World of Warcraft

World of Warcraft

PC
po premierze

Data wydania: 23 listopada 2004

Informacje o Grze
9.0

GRYOnline

8.0

Gracze

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

wrzesień
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2006-11-29
06:56

Raziel Legend

😊

Azzie --> ciekawe, bo ja mam takie samo doświadczenie. Zaczynałem gre kilkoma postaciami i tylko jedną doszedlem do 50 lvl. Potem mi sie na moment odechcialo, zaczelem tworzyc inna postac, pozniej gdy wrocilem do pierwszej to stwierdzilem ze nie ma sensu bo juz nie pamietam jak sie nia gra;D.
Ale planuje kolejne podejście na święta:D tym razem z chęcią zrobienia tego 60 lvla;p

edit: bo fakt faktem, ze najsympatyczniej się gra na początku. Potem(patrząc na mojego brata) to już tylko rywalizacja o itemy, honor itp. Bardziej schematycznie.

Komentarz: Raziel
2006-11-29
00:46

Cainoor Legend

Cainoor

mulas ---> Nie 50, a 15 euro :)

Komentarz: Cainoor
2006-11-28
20:58

zanonimizowany368765 Junior

lol ile oni kasy na tym robia to glowa mala, ale gra wartaby bylo swojej ceny gdyby nie placenie co miecha 50 euro (o ile sie nie myle 50 euro ;s)

Komentarz: zanonimizowany368765
2006-10-05
14:51

zanonimizowany6871 Legend

A ja najbardziej lubilem zaczynac gre w Wowie. Zaczynalem ja z 10 razy. Jakos najbardziej mi sie podobal klimat poczatkowych aren, gdzies tak do 20 lvlu najlepsza zabawa byla. Jedna postacia doszedlem do 45, a moze do 48 lvlu, ale dalej mi sie juz nie za bardzo chcialo...

Komentarz: zanonimizowany6871
2006-10-05
14:46

kastore Legend

Media Markt - 129 PLN
Cd-Projekt http://www.gram.pl - od 149 w dół , można mieć zniżke za wPLN
EMPIK promocja byla ostatnio we Wrocku na rynku na 119PLN
Allegro http://www.allegro.pl/item131795155_world_of_warcraft_nowy_oryginal_cena_szok_.html

Komentarz: kastore

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl