CEO studia Three Fields Entertainment w emocjonalnym komunikacie ujawniła, że brak przychodów ze sprzedaży Wreckreation i niewystarczające wsparcie wydawcy zmusiły firmę do wstrzymania dalszej działalności.
Three Fields Entertainment – studio odpowiedzialne m.in. za wydane w październiku Wreckreation – znalazło się w dramatycznej sytuacji. Jak poinformowała dziś współzałożycielka i CEO zespołu, Fiona Sperry, cały personel otrzymał wypowiedzenia.
Informacja pojawiła się w obszernym wpisie opublikowanym na LinkedIn. Sperry podkreśla, że to „jeden z najtrudniejszych komunikatów” w jej karierze. Mimo wielomiesięcznej pracy nad aktualizacjami Wreckreation, słuchania opinii społeczności i wdrażania poprawek, studio nie jest w stanie dalej funkcjonować w obecnej formie.
Wreckreation zostało wydane przez należące do Embracera THQ Nordic, jednak – jak sugeruje Sperry – wsparcie ze strony wydawcy po premierze było niewielkie. Szefowa Three Fields informuje, że studio nie przewiduje „przychodów ze sprzedaży gier w najbliższej przyszłości”. Mało tego, jej zdaniem znaczna część 2025 roku oraz cała zawartość popremierowa Wreckreation finansowana była przez ekipę.
Bez entuzjazmu i wsparcia finansowego naszego wydawcy, które pozwoliłyby nam kontynuować rozwój, po prostu nie jesteśmy w stanie utrzymać studia w obecnej formie. Podjęcie tej decyzji było dla nas niezwykle bolesne – pisze w komunikacie Sperry.
Decyzja o zakończeniu gamingowej przygody Three Fields Entertainment jest tym bardziej trudna, że – jak podkreśla jego szefowa – ekipa miała w planach wprowadzić „szereg aktualizacji i pomysłów”. Część z nich zaprezentowano w udostępnionym pod postem materiale wideo.
Sperry ma nadzieję, iż upublicznienie tych prac sprawi, że ktoś „dostrzeże ten potencjał” i może pojawi się szansa na dalszy rozwój – czy to przez inwestycję, czy przejęcie zespołu.
Pomimo trudnej sytuacji, Three Fields zobowiązało się własnym kosztem dostarczyć jeszcze jedną aktualizację – tę, która wprowadzi crossplay. Ma ona ukazać się przed Bożym Narodzeniem, tak by gracze na wszystkich platformach mogli wspólnie korzystać z przygotowanego świata.
Sperry obiecała także, że chętnie wystawi referencje całemu zespołowi, określając jego członków mianem „wyjątkowych talentów”.
Wreckreation spotkało się z umiarkowanym odbiorem graczy i recenzentów. Na Steamie produkcja ma obecnie 60% pozytywnych opinii, co przekłada się na ogólny status „mieszane”. Warto jednak zaznaczyć, że w ostatnich dniach proporcja ta wygląda znacznie lepiej – 83% nowych recenzji jest przychylnych.
Choć więc Wreckreation nie stało się przebojem, dane sugerują, że gra zaczęła powoli zyskiwać uznanie większej liczby użytkowników.
Steam
OpenCritic

Autor: Kamil Kleszyk
Na łamach GRYOnline.pl ima się różnorodnych tematyk. Możecie się zatem spodziewać od niego zarówno newsa o symulatorze rolnictwa, jak i tekstu o wpływie procesu Johnnego Deppa na przyszłość Piratów z Karaibów. Introwertyk z powołania. Od dziecka czuł bliższy związek z humanizmem niż naukami ścisłymi. Gdy po latach nauki przyszedł czas stagnacji, wolał nazywać to „szukaniem życiowego celu”. W końcu postanowił zawalczyć o lepszą przyszłość, co zaprowadziło go do miejsca, w którym jest dzisiaj.