„Wieści ze świata w telegraficznym skrócie” to codzienna porcja krótkich wiadomości. Dzisiaj w menu: Aion już zdobywa fanów w Chinach, Stalin vs. Martians w środę, Champions Online 14 lipca, świetna sprzedaż Final Fantasy VII: Advent Children Complete oraz dema Final Fantasy XIII i inne. Zapraszamy do lektury.
„Wieści ze świata w telegraficznym skrócie” to codzienna porcja krótkich wiadomości. Dzisiaj w menu: Aion już zdobywa fanów w Chinach, Stalin vs. Martians w środę, Champions Online 14 lipca, świetna sprzedaż Final Fantasy VII: Advent Children Complete oraz dema Final Fantasy XIII i inne. Zapraszamy do lektury.
Okazało się, że ostatnia aktualizacja Game for Windows Live była niemal zabójcza dla czwartej odsłony cyklu GTA. Na szczęście reakcja Microsoftu była szybka – mała łatka opublikowana niedługo po wykryciu problemów usuwa wszelkie dolegliwości, które wystąpiły po updatcie GfW.
W najnowsze MMO od koreańskiej firmy NCSoft – Aion: The Tower of Eternity – zagrało w ciągu pierwszych czterech dni od chwili debiutu w Chinach około miliona mieszkańców tego kraju. Każdy z nich wykupił w tym czasie co najmniej jedną godzinę sieciowej zabawy. Produkcja debiutowała tam 16 kwietnia. Do krajów Zachodu trafi jesienią bieżącego roku (będzie rozprowadzana m.in. przez Steama).
Sprzedaż niecodziennej strategii czasu rzeczywistego pod tytułem Stalin vs. Martians rozpocznie się 29 kwietnia. Pecetowa produkcja trójki rosyjskich deweloperów - Dreamlore, BWF i N-Game – miała zostać wydana 20 kwietnia, lecz z niewyjaśnionych przyczyn jej debiut został przesunięty. Grę możecie zamówić m.in. na platformie Impulse (15,95 dolarów).
Przedstawiciele Cryptic Studios (City of Heroes, CiTy of Villains) ujawnili, że europejska i amerykańska premiera pecetowej wersji MMORPG Champions Online odbędzie się w tym samym dniu – 14 lipca. Przypominamy, że w fazie dewelopingu znajduje się również edycja na konsolę Xbox 360. W tym wypadku nie znamy jednak dokładnej daty premiery (jest nią ciągle rok 2009).
Firmy Chair Entertainment (znana z Undertow na Xboksa 360) i Ubisoft zarejestrowały nowe znaki towarowe. Pierwsza dokonała tego w przypadku tytułu Shadow Complex, który będzie najpewniej grą przeznaczoną dla pecetów i konsol najnowszej generacji, natomiast Francuzi zarejestrowali nazwę Fairyland: Melody Magic. Szybkie skorzystanie z wyszukiwarki Google jednoznacznie sugeruje, że możemy mieć do czynienia z produkcją poświęconą francuskiemu zespołowi Fairyland, grającemu melodyjny power metal. Szczegóły na temat obu pozycji poznamy zapewne niebawem.
W ciągu dwóch pierwszych dni sprzedaży najnowszej wersji filmu Final Fantasy VII: Advent Children, wydanej na płycie Blu-ray, Japończycy nabyli aż 274 tysiące jego egzemplarzy. W wielkim stopniu przyczyniło się do tego oczywiście zamieszczenie w zestawie wersji demonstracyjnej Final Fantasy XIII. Wpłynęło to automatycznie na wzrost zainteresowania konsolą PlayStation 3, która odnotowała rezultat lepszy o 42 tysiące sztuk w porównaniu do poprzedniego tygodnia. Objęła tym samym pozycję lidera wśród najpopularniejszych platform dostępnych na rynku japońskim.
Strzelanina FPP The Conduit trafi do sklepów także pod postacią edycji kolekcjonerskiej – niestety, będzie ona dostępna wyłącznie w sieci sklepów GameStop. W jej skład wejdzie album z grafikami oraz dodatki, które znajdziemy w samej grze: specjalny skin do walk w trybie multiplayer oraz tzw. All Seeing Eye, urządzenie, dzięki któremu będziemy mogli bez problemów odnaleźć wszystkie sekrety ukryte przez autorów.
Niedługo w ofercie Xbox Live pojawi się darmowa produkcja przeznaczona dla posiadaczy złotego abonamentu usługi – quiz na żywo 1 vs. 100 Live. W ramach gry będziemy mogli wziąć udział w różnego rodzaju sieciowych konkursach, w których uzyskamy możliwość wygrania wielu atrakcyjnych nagród.
Polecamy Waszej uwadze najnowsze obrazki w galeriach...
A także najnowsze filmy z gier:
Przegląd tygodnia - w zatoce piratów video magazyn
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
1

Autor: Piotr Doroń
Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.