Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 13 stycznia 2007, 15:58

autor: Artur "Metatron" Falkowski

Wielka trójka komentuje grudniowe wyniki sprzedaży konsol i gier w USA

Sporządzony przez firmę NPD Group raport dotyczący wyników sprzedaży konsol i gier w Stanach Zjednoczonych w grudniu 2006 roku, o którym pisaliśmy wczoraj, sprowokował Nintendo, Microsoft i Sony do wygłoszenia odpowiednich komentarzy. Co ciekawe, każdy z trzech producentów utrzymuje, że wyniki wskazują właśnie na jego zwycięstwo.

Sporządzony przez firmę NPD Group raport dotyczący wyników sprzedaży konsol i gier w Stanach Zjednoczonych w grudniu 2006 roku, o którym pisaliśmy wczoraj, sprowokował Nintendo, Microsoft i Sony do wygłoszenia odpowiednich komentarzy. Co ciekawe, każdy z trzech producentów utrzymuje, że wyniki wskazują właśnie na jego zwycięstwo.

Według Nintendo, raport potwierdza mocne wejście na rynek Wii oraz doskonałe wyniki sprzedaży DS – najchętniej kupowanej konsoli nie tylko w okresie świątecznym (1,6 mln. egz.), ale i w całym minionym roku (5,3 mln. egz.). Ponadto japoński producent podkreśla, że 86% posiadaczy Wii kupiło grę The Legend of Zelda: Twilight Princess, co w połączeniu ze sprzedażą wersji na GameCube daje 1,5 miliona egzemplarzy nabytych w czasie krótszym niż dwa miesiące.

Microsoft również przekonany jest o swoim zwycięstwie, na co wskazuje fakt, że Xbox 360 sprzedawał się w ciągu 2006 roku najlepiej z wszystkich konsol nowej generacji, łatwo wyprzedzając PlayStation 3 i Wii oraz przynosząc firmie 51% udziału w rynku. Gigant z Redmond nie omieszkał też przypomnieć o doskonałej sprzedaży gry Gears of War.

Z kolei Sony Computer Entertainment America ogłosiło, że „zdominowało w grudniu amerykański rynek rozrywki elektronicznej”, między innymi dlatego, że w miesiącu tym status najlepiej sprzedającej się konsoli stacjonarnej osiągnęło PS2. W oświadczeniu prasowym firma dodała, że w grudniu zarobiła ogółem 1,61 miliarda dolarów, sprzedając 2,8 mln. konsol, 22,4 mln. gier oraz 6,9 mln. urządzeń peryferyjnych.