Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 3 czerwca 2006, 14:00

autor: Maciej Myrcha

W świecie Heroes of Might and Magic V – cz.6

Fani czekający niecierpliwie na pojawienie się polskiej wersji piątej części popularnej strategii w kilmatach fantasy, Heroes of Might and Magic, mogą już odliczać na palcach dni do jej premiery, która będzie miała miejsce 8 czerwca tego roku. My natomiast, kontynuując cykl przybliżający Wam frakcje występujące w grze, prezentujemy dzisiaj ostatnią nację, Sylvan.

Fani czekający niecierpliwie na pojawienie się polskiej wersji piątej części popularnej strategii w kilmatach fantasy, Heroes of Might and Magic, mogą już odliczać na palcach dni do jej premiery, która będzie miała miejsce 8 czerwca tego roku. My natomiast, kontynuując cykl przybliżający Wam frakcje występujące w grze, prezentujemy dzisiaj ostatnią nację, Sylvan.

W świecie Heroes of Might and Magic V – cz.6 - ilustracja #1

 

Linki do wcześniejszych części:

W świecie Heroes of Might and Magic V - cz.1

W świecie Heroes of Might and Magic V - cz.2

W świecie Heroes of Might and Magic V – cz.3

W świecie Heroes of Might and Magic V – cz.4

W świecie Heroes of Might and Magic V – cz.5

 

W świecie Heroes of Might and Magic V – cz.6 - ilustracja #2

Jeśli lubicie bliski kontakt z naturą i najlepiej czujecie się prowadząc do boju bohaterów wywodzących się ze szlachetnej rasy Leśnych Elfów, zamek Sylvan stoi przed Wami otworem. Elfy te, jak same określają, tańczą w rytm otaczającego świata, wiodąc swą egzystencję w myśl maksymy Żyj i pozwól żyć ... w harmonii z naturą. Szybcy jak wiatr, pełni gracji jak potok, silni jak wodospad, mądrzy jak dąb - zjednoczeni z Naturą.

W świecie Heroes of Might and Magic V – cz.6 - ilustracja #3

W skład społeczności wchodzą wdzięczne i spokojne istoty, żyjące w zgodzie z Ziemią. Są nieufne w stosunku do maszyn i miast, starają się trzymać swoich starożytnych dróg i bardzo rzadko sprzymierzają się z innymi. Społeczeństwo Sylvan zgromadzone jest wokół kilku najbardziej doświadczonych Starszych, pozostających we wzajemnej symbiozie. Taki model czyni z tych Elfów bardzo zjednoczoną nację. Pomiędzy druidami, łowcami i wojownikami można znaleźć legendarne stworzenia - Drzewce czy Jednorożce.

W świecie Heroes of Might and Magic V – cz.6 - ilustracja #4

Sylvan to Elfy znane z wcześniejszych części gry, jednak skład ich armii uległ (nie)znacznym zmianom. Zobaczmy więc, jak Wojownicy Natury radzą sobie z agresorami (w nawiasie nazwa jednostki po ulepszeniu podstawowej):

Driada (Sylfida) - duchy opiekuńcze Kersylów, gigantycznych drzew, które służą za trzon miast tej nacji. Driady żyją w ich koronach, pozostając w dużej symbiozie ze swoimi gospodarzami. Stworzenia te usposobione są pokojowo, jednak mimo wielu słabości potrafią zaciekle bronić swojego domu. Każdy najeźdźca musi liczyć się z faktem, iż zostanie zaatakowany przez rój latających istot.

W świecie Heroes of Might and Magic V – cz.6 - ilustracja #5
Sylfida

Tancerz Ostrzy (Tancerz Wojny) - stanowią trzon piechoty Sylvan. Elfy te trenowane są od małego w sekretnej sztuce walki, dostępnej tylko tej nacji. Opiera się ona raczej na unikach i szybkich atakach, niż na brutalnej sile. Nie noszą żadnego pancerza, dlatego są szczególnie wystawione na ciosy wroga. Jednak dzięki wysokiej inicjatywie oraz szybkości, są głównym punktem każdej ofensywnej strategii.

 

W świecie Heroes of Might and Magic V – cz.6 - ilustracja #6
Tancerz Wojny

Myśliwy (Łowca) - w czasach pokoju, myśliwi zajmują się zaopatrywaniem swoich pobratymców w żywność. Przemierzając Irollan, żyją w zgodzie z Naturą i jej niepisanymi prawami - nigdy nie zabijają bez powodu. W czasie wojny jednak, stają się śmiertelnie skutecznymi, szybkimi strzelcami.

W świecie Heroes of Might and Magic V – cz.6 - ilustracja #7
Myśliwy

Druid (Starszy Druid) - to kapłani Sylanny, pierwotnego smoka Ziemi, uosobienia Natury. Dzięki temu mają dostęp do największych sekretów tej kasty. Często uważani są za magów frakcji Sylvan. Błogosławieństwo Sylanny umożliwia im poznawanie magii żywiołów - dzięki temu mogą skierować na wroga gniew natury bądź też uczynić swoje jednostki bardziej odpornymi na ataki. Również ich podstawowy atak magiczny jest bardzo morderczy.

W świecie Heroes of Might and Magic V – cz.6 - ilustracja #8
Starszy Druid

Jednorożec (Srebrny Jednorożec) - są duchami natury i jako takie, święte dla wszystkich członków rasy Sylvan, czczących je za wcielenie Starożytnych. Są uważane za "zwierzęcy totem" całej nacji - jak głoszą przekazy, gdy zginie ostatni jednorożec, zginie również cała rasa Sylvan. Posiadają umiejętność chronienia sojuszniczych jednostek znajdujących się w pobliżu przed wrogimi czarami.

W świecie Heroes of Might and Magic V – cz.6 - ilustracja #9
Jednorożec

Drzewiec (Starożytny Drzewiec) - ciężka piechota wojsk Sylvan. Te ogromne ale też powolne, ożywione drzewa są najwytrzymalszymi stworzeniami Irollan. Mówi się, że Drzewce żyją w sąsiedztwie Elfów - dzięki bliskim kontaktom Elfów z naturą, Drzewce mogą osiągnąć najwyższy stan świadomości. W rezultacie wiernie służą sprawom Sylvan.

W świecie Heroes of Might and Magic V – cz.6 - ilustracja #10
Drzewiec

Zielony Smok (Szmaragdowy Smok) - ucieleśnienia Sylanny, pierwotnego smoka Ziemi. Te ogromne stworzenia są silnie związane z ziemią, dzięki czemu są odporne na ataki oparte na żywiole ognia. Dodatkowo otoczone są silną aurą, która zadaje obrażenia wszystkim atakującym smoka wrogom.

W świecie Heroes of Might and Magic V – cz.6 - ilustracja #11
Zielony Smok

Na tym kończymy prezentację nacji występujących w piątej części Heroes of Might and Magic. W jutrzejszym, ostatnim odcinku cyklu przybliżymy Wam polską wersję gry.