Technologia PhysX a gry komputerowe - nadchodzi "fizyczna" rewolucja

W połowie lat dziewięćdziesiątych nazwa Voodoo elektryzowała niemal wszystkich użytkowników PeCetów. Dodawany do tradycyjnej karty graficznej akcelerator, poprawiał jakość gier 3D, w dodatku znacznie je przyspieszał. Dzisiaj w epoce rywalizacji pomiędzy koncernami NVIDIA i ATI cały czas możemy mówić o postępach w tej kwestii, ale o prawdziwej rewolucji niekoniecznie. Wkrótce może się to zmienić.

futurebeat.pl

Krystian Smoszna

W połowie lat dziewięćdziesiątych nazwa Voodoo elektryzowała niemal wszystkich użytkowników PeCetów. Dodawany do tradycyjnej karty graficznej akcelerator, poprawiał jakość gier 3D, w dodatku znacznie je przyspieszał. Dzisiaj w epoce rywalizacji pomiędzy koncernami NVIDIA i ATI cały czas możemy mówić o postępach w tej kwestii, ale o prawdziwej rewolucji niekoniecznie. Wkrótce może się to jednak zmienić.

A wszystko to przez włodarzy koncernu AGEIA, którzy oznajmili, iż jej najnowszy produkt – procesor PhysX – jest już gotowy do wykorzystania w grach komputerowych. Jednostka zajmuje się w głównej mierze kalkulacją fizyki i już wkrótce może zrewolucjonizować świat elektronicznej rozrywki. Programy używające procesorów PhysX będą niezwykle czułe na wszelkie ruchy wykonywane przez graczy, które na ekranie monitora będą przedstawiane z niezwykłym wręcz realizmem. Podobnie jak miało to miejsce z procesorem graficznym, który odciążył główny procesor oraz pozwalał na generowanie świetnych efektów wizualnych, tak PhysX zwolni procesor od obliczania oddziaływań fizycznych.

Z nową technologią zapoznali się już pracownicy firmy Epic Games oraz UbiSoft – ta pierwsza wykorzystuje (Unreal Engine 3) narzędzia udostępnione przez AGEIA prawie od roku. Tim Sweeney nie szczędzi pochwał na temat nowego procesora twierdząc, że daje rewelacyjne efekty i z niecierpliwością oczekuje debiutu rynkowego kart opartych o nowy procesor.

Podobało się?

0

Krystian Smoszna

Autor: Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
27
28

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Komputery
2005-03-08
15:52

djmaciek Pretorianin

😃

Dołączam do oczekujących ;)

Komentarz: djmaciek
2005-03-08
20:50

zanonimizowany217608 Konsul

super wiadomość to dzięki temu prockowi odciązy się procesor od fizyki dzięki czemu bedzie mógł się skoncentrować na generowani efektów wizualnych super!

Komentarz: zanonimizowany217608
2005-03-08
21:21

zanonimizowany192956 Chorąży

Uv Impaler >>>

to w koncu do czego sluzy ten procesor? bo "nalales sie wody", ale nic z tego nie wynika. rozumiem ze to "fenomenalne" rozwiazanie "przekazuje z niezwykla precyzja ruchy wykonywane przez graczy". znaczy ze precyzyjnie przekazuje rucy myszka? czy moze jak zamacham rekami to tez przekaze?
i rozumiem ze do tego jeszcze jakas karta jest potrzebna do kompa? czy moze zamiast graficznej? albo dzwiekowej?

Zyker >>>

od kiedy to procesor glowny generuje grafike?

Komentarz: zanonimizowany192956
2005-03-08
21:31

***Half-Life*** Generał

***Half-Life***
😁

Czekajmy na nowe karty graficzne PCI EXPRESS z tym NOWYM CUDEM :D

Pewnikiem będzie to już od serii Ge-Force 7 512 MB i ATI Radeon 1000 1024 MB :DD

Komentarz: ***Half-Life***
2005-03-09
06:19

Łosiu Senator

Łosiu
😊

Myślę Fajek, że zdania "Podobnie jak miało to miejsce z procesorem graficznym, który odciążył główny procesor oraz pozwalał na generowanie świetnych efektów wizualnych, tak PhysX zwolni procesor od obliczania oddziaływań fizycznych." oraz " Jednostka zajmuje się w głównej mierze kalkulacją fizyki" dość jasno określają co to będzie...

Komentarz: Łosiu

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl