Technologia PhysX a gry komputerowe - nadchodzi "fizyczna" rewolucja
W połowie lat dziewięćdziesiątych nazwa Voodoo elektryzowała niemal wszystkich użytkowników PeCetów. Dodawany do tradycyjnej karty graficznej akcelerator, poprawiał jakość gier 3D, w dodatku znacznie je przyspieszał. Dzisiaj w epoce rywalizacji pomiędzy koncernami NVIDIA i ATI cały czas możemy mówić o postępach w tej kwestii, ale o prawdziwej rewolucji niekoniecznie. Wkrótce może się to zmienić.
W połowie lat dziewięćdziesiątych nazwa Voodoo elektryzowała niemal wszystkich użytkowników PeCetów. Dodawany do tradycyjnej karty graficznej akcelerator, poprawiał jakość gier 3D, w dodatku znacznie je przyspieszał. Dzisiaj w epoce rywalizacji pomiędzy koncernami NVIDIA i ATI cały czas możemy mówić o postępach w tej kwestii, ale o prawdziwej rewolucji niekoniecznie. Wkrótce może się to jednak zmienić.
A wszystko to przez włodarzy koncernu AGEIA, którzy oznajmili, iż jej najnowszy produkt – procesor PhysX – jest już gotowy do wykorzystania w grach komputerowych. Jednostka zajmuje się w głównej mierze kalkulacją fizyki i już wkrótce może zrewolucjonizować świat elektronicznej rozrywki. Programy używające procesorów PhysX będą niezwykle czułe na wszelkie ruchy wykonywane przez graczy, które na ekranie monitora będą przedstawiane z niezwykłym wręcz realizmem. Podobnie jak miało to miejsce z procesorem graficznym, który odciążył główny procesor oraz pozwalał na generowanie świetnych efektów wizualnych, tak PhysX zwolni procesor od obliczania oddziaływań fizycznych.
Z nową technologią zapoznali się już pracownicy firmy Epic Games oraz UbiSoft – ta pierwsza wykorzystuje (Unreal Engine 3) narzędzia udostępnione przez AGEIA prawie od roku. Tim Sweeney nie szczędzi pochwał na temat nowego procesora twierdząc, że daje rewelacyjne efekty i z niecierpliwością oczekuje debiutu rynkowego kart opartych o nowy procesor.
Komentarze czytelników
zanonimizowany217608 Konsul
super wiadomość to dzięki temu prockowi odciązy się procesor od fizyki dzięki czemu bedzie mógł się skoncentrować na generowani efektów wizualnych super!
zanonimizowany192956 Chorąży
Uv Impaler >>>
to w koncu do czego sluzy ten procesor? bo "nalales sie wody", ale nic z tego nie wynika. rozumiem ze to "fenomenalne" rozwiazanie "przekazuje z niezwykla precyzja ruchy wykonywane przez graczy". znaczy ze precyzyjnie przekazuje rucy myszka? czy moze jak zamacham rekami to tez przekaze?
i rozumiem ze do tego jeszcze jakas karta jest potrzebna do kompa? czy moze zamiast graficznej? albo dzwiekowej?
Zyker >>>
od kiedy to procesor glowny generuje grafike?
***Half-Life*** Generał

Czekajmy na nowe karty graficzne PCI EXPRESS z tym NOWYM CUDEM :D
Pewnikiem będzie to już od serii Ge-Force 7 512 MB i ATI Radeon 1000 1024 MB :DD
Łosiu Senator

Myślę Fajek, że zdania "Podobnie jak miało to miejsce z procesorem graficznym, który odciążył główny procesor oraz pozwalał na generowanie świetnych efektów wizualnych, tak PhysX zwolni procesor od obliczania oddziaływań fizycznych." oraz " Jednostka zajmuje się w głównej mierze kalkulacją fizyki" dość jasno określają co to będzie...