Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 22 marca 2005, 11:13

autor: Maciej Myrcha

Specyfikacja N-Gage2 wyciekła do sieci?

W zeszłym tygodniu, dziennikarze agencji Reuters w rozmowie z Gerardem Weinerem, odpowiedzialnym w Nokii za rozwój telefonu-konsoli N-Gage QD, dowiedzieli się, iż firma pracuje nad ulepszoną wersją swojego dzieła, która zostanie zaprezentowana oficjalnie za kilka miesięcy (w domyśle na targach E3). W tym tygodniu jednak, w sieci znalazła się specyfikacja następcy N-Gage QD, która rzekomo ...

W zeszłym tygodniu, dziennikarze agencji Reuters w rozmowie z Gerardem Weinerem, odpowiedzialnym w Nokii za rozwój telefonu-konsoli N-Gage QD, dowiedzieli się, iż firma pracuje nad ulepszoną wersją swojego dzieła, która zostanie zaprezentowana oficjalnie za kilka miesięcy (w domyśle na targach E3). W tym tygodniu jednak, w sieci znalazła się specyfikacja następcy N-Gage QD, która rzekomo przypadkowo tam wyciekła. Zobaczmy zatem, z czego N-Gage 2, teoretycznie, będzie się składać.

  1. Pełna kompatybilność z platformą OMAP
  2. 90-nm CMOS System-on-a-Chip OMAP2420
  3. 330-MHz jednostka centralna z wbudowanym koprocesorem ARM1136JS-F
  4. 220-MHz procesor dźwięku TMS320C55x
  5. Akcelerator graficzny 2D/3D
  6. TBDR (Tile Based Deferred Rendering)
  7. Prędkość zegara 200Mhz
  8. Rozdzielczość 640x480 VGA
  9. ITC™ - PowerVR Internal True Colour
  10. FSAA4Free™ - pełnoekranowy Anti-Aliasing bez utraty jakości
  11. DOT3 Per-Pixel Lighting Support
  12. Spherical Harmonics Lighting Support
  13. Wsparcie dla filtrowania bilinearnego, trilinearnego i anizotropicznego
  14. Vertex Shader 1.1
  15. PVR-TC (PowerVR Texture Compression)
  16. W pełni programowalne 3D T&L (Transform & Lighting)

Trzeba przyznać, iż specyfikacja ta robi wrażenie, szczególnie na osobach nieobytych z żargonem technicznym. Nas jednak interesują głównie dwie kwestie - czy jest to tylko tzw. fake, mający na celu wzbudzić zainteresowanie graczy nowym produktem Nokii, czy też specyfikacja jest bliska stanu rzeczywistego, a ejśli tak, to jak przełoży się na ostateczny wizerunek konsoli i jej możliwości growe?

gry