Sixaxis wkrótce zniknie z rynku – zastąpi go DualShock 3
Koncern Sony Computer Entertainment America potwierdził to, czego spodziewaliśmy się od dawna. Wprowadzenie na rynek DualShocka trzeciej generacji (który w ma zadebiutować w Stanach w przyszłym tygodniu) będzie oznaczało zaprzestanie produkcji Sixaxisów.
Rafał Skierski
Koncern Sony Computer Entertainment America potwierdził to, czego spodziewaliśmy się od dawna. Wprowadzenie na rynek DualShocka trzeciej generacji (który w ma zadebiutować w Stanach w przyszłym tygodniu) będzie oznaczało zaprzestanie produkcji Sixaxisów.
Japoński gigant przewiduje, że kontrolery pozbawione wibracji będzie można nabyć jeszcze do końca lata bieżącego roku, jako że sklepy będą wyprzedawały wszystkie zapasy. Potem Sixaxis będzie dostępny już tylko „z drugiej ręki”. Jeśli więc wolicie pierwotną wersję joypada do PS3 (lżejszą notabene od DualShocka 3), macie niewiele czasu na zakupy.

W Europie cały czas czekamy na ogłoszenie oficjalnej daty premiery trzeciego Duala, tymczasem na oficjalnym blogu PlayStation opublikowano zaktualizowaną listę gier, które wykorzystują funkcję wibracji w nowym kontrolerze. Spis możecie obejrzeć poniżej (gwiazdka oznacza, że funkcja „rumble” staje się dostępna po ściągnięciu patcha do danego tytułu).
- Blast Factor*
- Burnout Paradise
- Condemned 2: Bloodshot
- Devil May Cry 4
- Dynasty Warriors 6
- Folklore*
- Formula One Championship Edition*
- Go! Sports Ski*
- Heavenly Sword*
- High Velocity Bowling
- Lost: Via Domus
- MLB 08: The Show
- MotorStorm*
- PAIN
- PixelJunk Monsters
- Piyotama
- Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction
- Resistance: Fall of Man*
- Snakeball
- Super Stardust HD*
- Tom Clancy's Rainbow Six Vegas 2*
- Toy Home
- Turok
- Uncharted: Drake's Fortune
- Warhawk*
Komentarze czytelników
zanonimizowany431140 Legend
jesli uwazasz, ze masz racje, to twoja sprawa.
ja jednak pozwole sobie na posiadanie wlasnego zdania.
zanonimizowany466449 Generał
Recenzja DualShocka 3:
http://www.ugo.com/ugo/html/article/?id=18381&sectionId=45
Considering the rumble is the only possible reason you'd pick up the DualShock 3, it's pretty underwhelming. Compared to the Xbox 360's rumble, which feels like a miniature horse bucking its way in the palm of your hands, the DualShock 3 feels more like a slightly agitated cockroach that's had one too many mochas
Ocena B-/A+
Od siebie dodam że gra na sixaxisie nie jest najwspanialszym gamingowym przeżyciem a jest wręcz...do dupy.Kąt pod którym zostały zamontowane triggery to chyba designerski żart.Ten kto miał najpierw kontakt z padem do Xbox'a a potem z tym do PS3 może przeżyć niemały szok - jak w ogóle można na takim czymś grać? Kolejną niefajną rzeczą jest dość spory luz na gałkach co bardzo utrudnia precyzyjne sterowanie/celowanie, szczególnie gdy jest się przyzwyczajonym do Xboxowego pada, celowniczek lata wtedy po ekranie jak szalony :) Do minusów zaliczyłbym również jego wielkość, jak na mój gust jest "trochę" za mały.Na prawdę ciężko jest komfortowo ustawić dłonie na zabaweczce dla 10 latków :) Jedynym plusem który udało mi się dostrzec jest IMO świetny d-pad który na X'sie po prostu ssie.
Słowem podsumowania, ergonomia sixaxisia powinna być dużo, dużo lepsza.
zanonimizowany428227 Generał
maniek ---> zachowujesz sie jak dzieciak
spoiler start
co z tego że masz racje
zanonimizowany495054 Konsul
nie wiem czemu wam nie pasują spusty w sixaxisie. Idealnie się sprawdzają np w GT w ramach gazu (jak grałem jeszcze na padzie bo teraz mam G25 :) ). Co do analogów to są to te same z duala dwójki. I tak naprawde wszystko zależy tylko od twórcy gry w jaki sposób będzie można wyczuć celowanie na gałkach. Dla przykładu COD 4 ideał a np taki darknes już raczej średnio. W CODie nie ma problemu z headshotami i odchylenia są idealnie wyważone. Co więcej pragnołbym zauważyć że każdy przycisk oprócz start select oraz home jest analogowy a to jest duuża zaleta. Mi np jak grałem na padzie od xa nie pasowała mi twardość klawiszy. Wielkośc jest spoko sixaxisa idealnie leży w łapce. nie czułem zmęczenia po 24 godzinach wyścigu na Nirburgringu w GT4 a to juz duża zaleta. Pad jest lekki i to jest jego kolejna zaleta.
Dla mnie pad od pleyów zawsze był ideałem do grania. No i ten klasyczny wygląd :) Jak zobaczyłem bmeranga pada do ps3 to myślałem, że padne na szczęście powrócili do klasyku :)