Jest rok 1995. Po zakończeniu prac nad pierwszoosobową strzelaniną o nazwie Rise of the Triad, firma 3D Realms Entertainment decyduje się na stworzenie nowej gry. Produkcja programu rusza w lipcu, a liderem zespołu zostaje Tom Hall – były członek studia id Software. Prey – opowieść o walce Indianina Tommy’ego z kosmitami – ukaże się jednak dopiero po jedenastu latach.
Jest rok 1995. Po zakończeniu prac nad pierwszoosobową strzelaniną o nazwie Rise of the Triad, firma 3D Realms Entertainment (wówczas funkcjonująca jeszcze pod nazwą Apogee Software) decyduje się na stworzenie nowej gry. Produkcja programu rusza w lipcu, a liderem zespołu zostaje Tom Hall – były członek studia id Software. Obecność słynnego projektanta nie pomaga grze, podobnie zresztą jak późniejsze zmiany personalne wśród jej kolejnych twórców. Prey – opowieść o walce Indianina Tommy’ego z kosmitami – ukaże się dopiero po jedenastu latach.

Prey nigdy nie dorobiła się tak kultowego statusu jak gra Duke Nukem Forever, a to za sprawą kilkuletniej przerwy w produkcji, która nastąpiła na początku obecnego wieku. Dopiero gdy projekt w swoje ręce wzięło studio Human Head Studios, a firma 3D Realms Entertainment wykupiła licencję na użycie silnika z Doom 3, prace ruszyły pełną parą. Dziś wiemy już, że okropnie długi proces tworzenia programu został zakończony. George Broussard ogłosił na oficjalnym forum 3D Realms Entertainment, że gra uzyskała „złoty” status, a co za tym idzie, powędrowała do tłoczni.

Już jutro przekonamy się jak Prey prezentuje się w akcji. Twórcy gry opublikują potężne demo, które zawierać będzie aż pięć początkowych etapów oraz dwa poziomy do rozgrywek w trybie multiplayer. Faktyczna premiera programu nastąpi 10 lipca bieżącego roku. Jedenaście dni później Prey zostanie opublikowany w Polsce dzięki staraniom dystrybutora, firmy Cenega.

Wszystkim, którzy dotąd nie mieli okazji zapoznać się z Prey, proponujemy przestudiowanie materiałów, jakie zgromadziliśmy na łamach naszego serwisu:
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
Więcej:Wielka deklaracja właścicieli Rockstar Games: konsole nie znikają, ale to PC jest przyszłością
GRYOnline
Gracze

Autor: Krystian Smoszna
Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.