Pracownicy firmy SEGA wypowiadają się na temat Virtua Fighter 5 oraz PS3

Szef studia AM2 – wchodzącego w skład koncernu SEGA – Hiroshi Kataoka oraz kolejny pracownik niedawnego producenta konsol, Noriyuki Shimoda, udzielili wywiadu japońskiemu magazynowi Ge-Maga. Wypowiedzieli się na temat konwersji Virtua Fighter 5, a także odnośnie znanych nam faktów związanych z PS3.

Piotr Doroń

Szef studia AM2 – wchodzącego w skład koncernu SEGA – Hiroshi Kataoka oraz kolejny pracownik niedawnego producenta konsol, Noriyuki Shimoda, udzielili wywiadu japońskiemu magazynowi Ge-Maga. Wypowiedzieli się na temat konwersji Virtua Fighter 5, a także odnośnie znanych nam faktów związanych z PS3.

Pracownicy firmy SEGA wypowiadają się na temat Virtua Fighter 5 oraz PS3 - ilustracja #1

Na samym początku rozmowy Hiroshi Kataoka postanowił wytłumaczyć brak konsolowej wersji VF5 na targach E3. Oczywiście chcieliśmy pokazać Wam VF5 w wersji na PS3, ale w związku z pewnymi problemami z harmonogramem pracy nie byliśmy w stanie. Po chwili dodał, że na tę chwilę prace nad konwersją są na bardzo zaawansowanym poziomie. Gra jest właściwie grywalna, ale nie zdążyliśmy dołączyć do niej jeszcze opcji typowych dla rozgrywki domowej. Zostaną dodane w najbliższym czasie.

Po ostatnich automatowych pokazach VF5 niektórzy ze świadków zastanawiali się, czy zabawa przy wykorzystaniu telewizorów o formacie 4:3 będzie możliwa. Wersja automatowa została stworzona tak, aby nie sprawiała problemów ani na ekranach typu „wide”, ani na standardowych wyświetlaczach. W związku z czym nie ma się czego obawiać – stwierdził Kataoka.

Pracownicy firmy SEGA wypowiadają się na temat Virtua Fighter 5 oraz PS3 - ilustracja #2

Następnie skupiono się na samej konsoli PS3. Kataoka doszedł do wniosku, że biorąc pod uwagę możliwości konsoli, nie wydaje się ona bardzo droga. Jeśli nie zostałaby wypuszczona pod szyldem PlayStation, a na przykład jako urządzenie wchodzące w skład marki Vaio (przy obecności wszystkich komponentów z napędem Blu-ray, procesorem Cell i jednostką graficzną Nvidii na czele), to definitywnie określilibyście ją jako tanią. Jestem jednakże pewien, że większość ludzi kupi tę maszynę jako sprzęt do grania i w tym wypadku trzeba uznać cenę za dosyć śmiały ruch ze strony Sony.

Następnie głos zabrał Noriyuki Shimoda, który w odpowiedzi na pytanie dotyczące usunięcia dysku twardego w zamian za niższą cenę konsoli wypowiedział następujące słowa: Jestem bardzo wdzięczny Sony, że konsola posiada dysk twardy. W związku ze zwiększoną pojemnością płyt, których prędkość odczytywania będzie stała na dosyć podobnym poziomie jak w przypadku DVD, dysk twardy pomoże wielokrotnie zmniejszyć okres czasu potrzebny do załadowania lokacji, bądź wyścigu.

Redaktorzy Ge-Maga powrócili następnie do VF5. W odpowiedzi na pytanie o konwersję jedynie na konsolę Sony, Kataoka powiedział: Jak zapewne dobrze pamiętacie VF4 również ukazało się tylko na konsolę tego producenta. Kolejnym wielkim powodem takiego obrotu rzeczy jest fakt, że system Lindbergh (na którym działa automatowa wersja VF5) jest, podobnie jak PS3, oparty na jednostce graficznej firmy Nvidia, więc bariery technologiczne przy konwersji praktycznie nie istnieją. Konwersja na inną platformę mogłaby za to okazać się bardzo uciążliwa.

Jak nadciągającą wojnę konsol postrzega szef zespołu AM2? Wydaje mi się, że jeśli dana gra powstawać będzie na kilka platform, to większych różnic pomiędzy wersjami na PS3 i Xboxa 360 nie uświadczymy. Trzeba przyznać na ten temat wypowiedział się bardzo neutralnie. Więcej informacji w sprawie Virtua Fighter 5 powinniśmy poznać już niebawem.

Virtua Fighter 5 (2007)

Virtua Fighter 5 (2007)

PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 20 lutego 2007

Informacje o Grze
7.7

Gracze

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Piotr Doroń

Autor: Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2006-07-02
17:22

NFSV fan Generał

Hm dyplomacja i dyplomacja.... Wiadomo, że główny i jedyny powód tworzenia VF5 wyłącznie dla PS3 jest "mała dotacja" projektu ze strony sony....;> Chip RSX nie jest specjalnie mocny sam w sobie zwłaszcza że jego przybliżoną specyfikację ogłoszono ponad rok temu, a taki okres to dla GPU wieczność....

I nawet zrozumiałbym zwracanie uwagi na jak najlepsze GPU przez twórców gry gdyby wyznaczała ona nowe standardy w zakresie grafiki. Ale patrząc po screenach nowy VF nie tylko nie wygląda dobrze, ale wręcz biednie jak na możliwości PS3;/ DoA 4 na XBOX 360 prezentuje się pod tym względem zdecydowanie lepiej.

Być może pogłoski o przewadze Xenosa względem RSX-a okażą się prawdą. Jak na razie chip ATI sprawuje się w XBOX 360 znakomicie;)

Bardzo lubię segę i jej gry (ma w swoim dorobku naprawdę masę doskonałych tytułów), ale mam obawy czy japończycy w wypadku swojego sztandardowego projektu nie pokpią sprawy i nie zlekceważą konkurencji.

Chociaż z drugiej strony w porównaniu do wyjątkowo lipnego trailera Takken-a 6 z E3 to nowy VT wygląda o niebo lepiej:D

Komentarz: NFSV fan
2006-07-03
00:13

DUNCAN_83 Generał

NFSV fan > masz całkowitą rację - jedynym powodem wydania Vf 5 na PS3 jest chęć uzyskania przez SONY wyłączności na tą grę.
Jestem PC-towcem ale od zawsze byłem miłośnikiem bijatyk, teraz rozważam kupno Xboxa 360 i wiem jedno - jesli Vf i Tekken (2 najlepsze bijatyki) wyszłyby także na konsole Microsoftu, to nie wachałbym się z jej kupnem ani chwili. Sony wie, że z najlepszymi bijatykami na rynku wygrywa na tym polu z nowym X-em na którego jest tylko DoA 4 i Fight Night 3.

Wojna między konsolami od zawsze opierała się na exclusivach i teraz nie będzie inaczej. Gadanie o utrudnionej konwersji na inną platformę możemy włożyć między bajki - tak samo było z chłopakami z BUNGIE kiedzy zmienili oboz (X-box) i zabrali swoje HALO. Wszyscy wiedzą, że chodzi o kasę więc po co ściemniać.

Komentarz: DUNCAN_83
2006-07-03
12:21

zanonimizowany319469 Centurion

Jak w JAPONI sprzedaje sie 15 x360 tygodniowo to dla kogo oni mają zrobić tego VF5 ????? konwersja bedzie kosztować 10x więcej niż zarobią , 2 sprawa ludzie nie porównujcie VF czy DOA do TEKKENA , TEKKEN jest o 100000 razy lepszy i chocby miał grafikę z ps2 to przebije te 2 gry razem wzięte GRYWALNOśCIĄ

Komentarz: zanonimizowany319469

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl