Poznaliśmy zwycięzców jedenastej edycji Game Developers Choice Awards. Zgodnie z oczekiwaniami najważniejsza z nagród przypadła w udziale absolutnemu hitowi 2010 roku, czyli przygodowej grze akcji Red Dead Redemption. Poznaliśmy również listę niezależnych tytułów wyróżnionych w konkursie Independent Games Festival.
Poznaliśmy zwycięzców jedenastej edycji Game Developers Choice Awards. Zgodnie z oczekiwaniami najważniejsza z nagród przypadła w udziale absolutnemu hitowi 2010 roku, czyli przygodowej grze akcji Red Dead Redemption. Poznaliśmy również listę niezależnych tytułów wyróżnionych w konkursie Independent Games Festival.

500 producentów gier, posiadających głos w Game Developers Choice Awards, uznało, że najlepszym tytułem ubiegłego roku było dzieło firmy Rockstar Games. Niezwykłe przygody Johna Marstona zostały docenione także w kilku innych kategoriach (m.in. najlepszy projekt i oprawa dźwiękowa). Po piętach deptał mu notch, czyli autor kultowego Minecrafta (trzy nagrody). Pełna lista zwycięzców prezentuje się następująco:
Gra Roku
Najlepszy design
Nagroda za innowacyjność
Najlepsze programowanie (technologia)
Najlepsza gra na platformy przenośne
Najlepsze udźwiękowienie
Najlepsza gra w dystrybucji cyfrowej
Najlepszy scenariusz
Najlepszy debiut
Najlepsza grafika (artyzm)
Dodatkowo kapituła konkursu jak co roku przyznała trzy nagrody specjalne w kategoriach: Całokształt (Peter Molynuex), Nagroda Pionierska (Yu Suzuki) oraz Nagroda Ambasadora (Tim Brengle oraz Ian MacKenzie).

Czego Minecraft nie zdobył w konkursie GDCA, odbił sobie z nawiązką podczas tegorocznej edycji Independent Games Festival. Produkcja otrzymała bowiem dwa najbardziej prestiżowe wyróżnienia, w tym nagrodę główną.
Główna nagroda im. Seumas McNally
Najlepsza oprawa graficzna (doznania artystyczne)
Najlepsza oprawa graficzna (pod względem technicznym)
Najlepszy projekt
Najlepszy dźwięk
Najlepsza gra na telefony komórkowe i smartfony
IGF – Nagroda Publiczności
Najlepsza gra „studencka”
Więcej:Titan Quest 2 otrzyma niebawem piąte mistrzostwo. Pozwoli ono grać na dwa skrajnie różne sposoby
GRYOnline
Gracze
OpenCritic
0

Autor: Piotr Doroń
Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.