Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 5 stycznia 2004, 08:35

Point of Attack 2 – najbardziej realistyczna strategia wszechczasów debiutuje na rynku

Gdy do budżetu gry dokładają się Siły Powietrzne Stanów Zjednoczonych (USAF), a ich Biuro Badań Naukowych pomaga w pracach developerowi, możemy być pewni, że finalny produkt będzie znacznie różnił się od tego, co proponują nam inne firmy software’owe. Jeśli dodamy do tego fakt, że pierwotnie program miał służyć tylko i wyłącznie szkoleniu amerykańskich żołnierzy, a na rynek gier komputerowych trafił przypadkiem, powinien nam się ukształtować pełny obraz rozbudowanego do granic możliwości symulatora wojennego, który może sobą zainteresować tylko hardcore’owych fanów gier strategicznych.

Gdy do budżetu gry dokładają się Siły Powietrzne Stanów Zjednoczonych (USAF), a ich Biuro Badań Naukowych pomaga w pracach developerowi, możemy być pewni, że finalny produkt będzie znacznie różnił się od tego, co proponują nam inne firmy software’owe. Jeśli dodamy do tego fakt, że pierwotnie program miał służyć tylko i wyłącznie szkoleniu amerykańskich żołnierzy, a na rynek gier komputerowych trafił przypadkiem, powinien nam się ukształtować pełny obraz rozbudowanego do granic możliwości symulatora wojennego, który może sobą zainteresować tylko hardcore’owych fanów gier strategicznych.

Point of Attack 2 – najbardziej realistyczna strategia wszechczasów debiutuje na rynku - ilustracja #1

 

Point of Attack 2 został zaprojektowany przez Scotta Hamiltona i jest bezpośrednim spadkobiercą jego poprzednich produkcji: Tigers on the Prowl, Panthers in the Shadows i Point of Attack. HPS Simulations, wydawca gry, chwali się że jest to ”najbardziej realistyczny i szczegółowy symulator działań wojennych, jaki kiedykolwiek ukazał się na cywilnym rynku” . Patrząc się na listę zaimplementowanych funkcji, trudno się z tym nie zgodzić. Program pozwala spojrzeć na wojnę nie tylko z pozycji całej armii, ale także pojedynczej jednostki, zawiera kilkaset typów uzbrojenia i niezwykle dokładne algorytmy ataku, obrony i zadawania obrażeń. Wszystkie wojska występujące w grze posługują się symboliką używaną w NATO, oprócz standardowych scenariuszy w Niemczech, Korei i południowo-zachodniej Azji, znajdziemy tu także hipotetyczne ataki terrorystyczne na amerykańskiej ziemi. Jeżeli ktoś uzna, że to za mało, może sam zaprojektować dowolną misję, wykorzystując bogactwo dostępnych środków i wszystkie aspekty związane z realistycznym przedstawieniem działań wojennych na ekranie monitora.

Point of Attack 2 – najbardziej realistyczna strategia wszechczasów debiutuje na rynku - ilustracja #2

 

Grę można nabyć bezpośrednio ze strony HPS Simulations. Do 1 marca 2004 roku obowiązuje promocyjna cena w wysokości 49.95 dolarów. Wymagania sprzętowe są spore: do prawidłowego działania wymagany jest procesor 2500 Mhz i co najmniej 256 MB RAM.

Linki do stron powiązanych z tematem:

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej