Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 25 lutego 2009, 11:19

autor: Szymon Liebert

PlayStation Network ma 20 milionów zarejestrowanych użytkowników

W sieci pojawiły się dane liczbowe odnośnie popularności PlayStation Network i powiązanych z nią usług, pochodzące najprawdopodobniej z imprezy Destination PlaySation. Zgodnie z tymi informacjami w PSN zarejestrowało się już łącznie 20 milionów użytkowników z całego świata, a w wirtualnej krainie Home uruchomionej pod koniec zeszłego roku spotyka się już 4 miliony graczy.

W sieci pojawiły się dane liczbowe odnośnie popularności PlayStation Network i powiązanych z nią usług, pochodzące najprawdopodobniej z imprezy Destination PlaySation. Zgodnie z tymi informacjami w PSN zarejestrowało się już łącznie 20 milionów użytkowników z całego świata, a w wirtualnej krainie Home uruchomionej pod koniec zeszłego roku spotyka się już 4 miliony graczy.

PlayStation Network funkcjonuje już od 27 miesięcy i oprócz darmowych wersji demonstracyjnych oraz innych pomniejszych elementów oferuje również możliwość zrobienia zakupów. Korporacja Sony podała, że w systemie znajduje się już 14,5 tysiąca różnych pozycji, w tym prawie 6 tysięcy filmów (dostępnych głównie na terenie Stanów Zjednoczonych). Podobno w PlayStation Store zostało już zakupionych 380 milionów sztuk różnych wirtualnych dóbr, za łączną wartość przekraczającą 180 milionów dolarów.

Powyższe liczby można porównać z 17 milionami aktywnych użytkowników Xbox Live, o których mówiła niedawno firma Microsoft. Warto zauważyć oczywiście, że Sony podaje ogólną liczbę kont PlayStation Network, więc nie wiemy, ile z nich jest faktycznie używanych dzisiaj. Trudno określić, czy z serwisu sieciowego związanego z PlayStation 3 korzysta więcej osób niż w przypadku Live’a i konkurencyjnego Xboksa 360. Nawet pomimo tego liczba 20 milionów kont jest naturalnie sporym osiągnięciem.

PlayStation Network ma 20 milionów zarejestrowanych użytkowników - ilustracja #1

Niezłą popularnością cieszy się usługa Life, zrzeszająca 2,6 miliona użytkowników. Wspomniany Home to wirtualny świat składający się jak na razie z prywatnych mieszkań graczy, głównego placu, kina, sklepów, kręgielni oraz dodatkowych obszarów związanych z różnymi markami. W Polsce aktualnie mamy dostęp do obszaru Red Bulla i lokacji związanej z grą Far Cry 2. Podobno w zabawie uczestniczy więc 4 miliony graczy, chociaż nie wiemy, na jakiej podstawie oparto tę liczbę.

Można więc przyjąć, że produkcja cieszy się popularnością. Już jakiś czas temu pisaliśmy, ze usługa została ściągnięta ponad 3 miliony razy. Na razie program jest wciąż w wersji testowej i powoli powiększa swoją ofertę. Wiemy o niektórych niespodziankach planowanych na najbliższe dni. W ciągu tego tygodnia dodany zostanie obszar poświęcony sieciowej strzelance Warhawk (zapewne będzie on dostępny w Europie z opóźnieniem).