PlayStation 2 i World of Warcraft królami 2008 roku

Firma Nielsen postanowiła przeprowadzić badania rynku gier wideo, mających na celu wyłonienie najpopularniejszej konsoli oraz gry na PC. Wyniki – przynajmniej w tym pierwszym przypadku – mogą się wydać dość zaskakujące.

Damian Rams

Trudniąca się badaniem mediów firma Nielsen Media Research postanowiła przyjrzeć się rynkowi gier wideo i wyłonić najpopularniejszą konsolę oraz grę na PC. Wyniki – przynajmniej w tym pierwszym przypadku – mogą się wydać dość zaskakujące.

Jeśli chodzi o czas, jaki badani gracze spędzili z poszczególnymi konsolami, niekwestionowanym liderem okazała się poczciwa czarnulka, czyli PlayStation 2. Maszynka poprzedniej generacji od Sony zagarnęła 31,7% czasu, jaki na wirtualną rozrywkę poświęciły osoby objęte badaniem. Na drugim miejscu uplasował się Xbox 360 (17,2%), za nim lider w sprzedaży, czyli Nintendo Wii (13,4%). Co ciekawe, PlayStation 3 z wynikiem 7,3% przegrywa z pierwszym Xboxem (9,7%). 4,6% zgarnął Gamecube, natomiast pozostałe 16,2% należy do kategorii „inne”, składającej się z wszelkiej maści konsol stacjonarnych, nie wymienionych wyżej. Badanie nie objęło przenośniaków, jak Nintendo DS, PlayStation Portable czy GameBoy Advance.

PlayStation 2 i World of Warcraft królami 2008 roku - ilustracja #1

Wyniki dotyczące najpopularniejszych gier na komputery klasy PC nie obfitowały już w niespodzianki. Pierwsze miejsce zgarnął najpopularniejszy MMORPG na Ziemi, czyli World of Warcraft. Grano w niego średnio przez 671 minut tygodniowo, a przez każdą minutę roku przy grze Blizzarda bawiło się 0,723% wszystkich pecetowych graczy. Wynik robi wrażenie, jeśli porówna się go z pozostałymi produkcjami, jakie znalazły się w poniższym Top 10.

  1. World of Warcraft (671 minut na tydzień; 0,723% graczy)
  2. Call of Duty 4: Modern Warfare (403 minut na tydzień; 0,163% graczy)
  3. Halo: Combat Evolved (295 minut na tydzień; 0,092% graczy)
  4. The Sims (213 minut na tydzień; 0,09% graczy)
  5. The Sims 2 (291 minut na tydzień; 0,086% graczy)
  6. RuneScape (451 minut na tydzień; 0,084% graczy)
  7. Diablo II (313 minut na tydzień; 0,065% graczy)
  8. Team Fortress 2 (371 minut na tydzień; 0,063% graczy)
  9. Counter-Strike (282 minut na tydzień; 0,062% graczy)
  10. Counter-Strike: Source (426 minut na tydzień; 0,061% graczy)

Jeśli zagłębimy się bardziej w statystyki dotyczące sprzedaży konsol i gier na przestrzeni kilku ostatnich lat, mocna pozycja PlayStation 2 wcale nie jest dziwna – 134 miliony sprzedanych sztuk i mnóstwo świetnych gier do dziś bawią wiele osób, których nie stać na Xboksa 360 czy PlayStation 3. Ciekawe, jak sytuacja będzie się przedstawiać za 12 miesięcy. Zainteresowanych pozostałymi zestawieniami stworzonymi przez Nielsen Media Research odsyłamy na oficjalną stronę firmy.

World of Warcraft

World of Warcraft

PC
po premierze

Data wydania: 23 listopada 2004

Informacje o Grze
8.9

GRYOnline

8.6

Gracze

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

1

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2009-01-04
01:07

Chudy The Barbarian Legend

Chudy The Barbarian

Tibia popularna jest tylko w kilku krajach, a WoW na całym świecie. A Halo to naprawdę świetna gra, nawet na PC :P

Komentarz: Chudy The Barbarian
2009-01-04
01:22

krissojka Chorąży

Tylko w tych kilku krajach tibia przewyższa popularnością niektóre znane u nas tytuły.

Komentarz: krissojka
2009-01-04
17:26

zanonimizowany607931 Generał

Haha tankem3 największy fangej na forum musi coś dowalić.
Widać, że ludzie kupują ps 2,5 i na niej nie grają...

Komentarz: zanonimizowany607931
2009-01-04
20:57

zanonimizowany602502 Centurion

W przypadku PlayStation 2, jak najbardziej zasłużone.

Komentarz: zanonimizowany602502
2009-01-05
07:29

Pablo_291092 Pretorianin

Pablo_291092
😊

Nic zaskakującego:* ps2 nie umiera i prędko to sie nie stanie... Patrz-cal of duty 5! Póki konsola będzie popularna będzie zyc, a producenci będą robić na nic gry:)

Komentarz: Pablo_291092

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl