Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 2 stycznia 2009, 19:18

autor: Damian Rams

PlayStation 2 i World of Warcraft królami 2008 roku

Firma Nielsen postanowiła przeprowadzić badania rynku gier wideo, mających na celu wyłonienie najpopularniejszej konsoli oraz gry na PC. Wyniki – przynajmniej w tym pierwszym przypadku – mogą się wydać dość zaskakujące.

Trudniąca się badaniem mediów firma Nielsen Media Research postanowiła przyjrzeć się rynkowi gier wideo i wyłonić najpopularniejszą konsolę oraz grę na PC. Wyniki – przynajmniej w tym pierwszym przypadku – mogą się wydać dość zaskakujące.

Jeśli chodzi o czas, jaki badani gracze spędzili z poszczególnymi konsolami, niekwestionowanym liderem okazała się poczciwa czarnulka, czyli PlayStation 2. Maszynka poprzedniej generacji od Sony zagarnęła 31,7% czasu, jaki na wirtualną rozrywkę poświęciły osoby objęte badaniem. Na drugim miejscu uplasował się Xbox 360 (17,2%), za nim lider w sprzedaży, czyli Nintendo Wii (13,4%). Co ciekawe, PlayStation 3 z wynikiem 7,3% przegrywa z pierwszym Xboxem (9,7%). 4,6% zgarnął Gamecube, natomiast pozostałe 16,2% należy do kategorii „inne”, składającej się z wszelkiej maści konsol stacjonarnych, nie wymienionych wyżej. Badanie nie objęło przenośniaków, jak Nintendo DS, PlayStation Portable czy GameBoy Advance.

PlayStation 2 i World of Warcraft królami 2008 roku - ilustracja #1

Wyniki dotyczące najpopularniejszych gier na komputery klasy PC nie obfitowały już w niespodzianki. Pierwsze miejsce zgarnął najpopularniejszy MMORPG na Ziemi, czyli World of Warcraft. Grano w niego średnio przez 671 minut tygodniowo, a przez każdą minutę roku przy grze Blizzarda bawiło się 0,723% wszystkich pecetowych graczy. Wynik robi wrażenie, jeśli porówna się go z pozostałymi produkcjami, jakie znalazły się w poniższym Top 10.

  1. World of Warcraft (671 minut na tydzień; 0,723% graczy)
  2. Call of Duty 4: Modern Warfare (403 minut na tydzień; 0,163% graczy)
  3. Halo: Combat Evolved (295 minut na tydzień; 0,092% graczy)
  4. The Sims (213 minut na tydzień; 0,09% graczy)
  5. The Sims 2 (291 minut na tydzień; 0,086% graczy)
  6. RuneScape (451 minut na tydzień; 0,084% graczy)
  7. Diablo II (313 minut na tydzień; 0,065% graczy)
  8. Team Fortress 2 (371 minut na tydzień; 0,063% graczy)
  9. Counter-Strike (282 minut na tydzień; 0,062% graczy)
  10. Counter-Strike: Source (426 minut na tydzień; 0,061% graczy)

Jeśli zagłębimy się bardziej w statystyki dotyczące sprzedaży konsol i gier na przestrzeni kilku ostatnich lat, mocna pozycja PlayStation 2 wcale nie jest dziwna – 134 miliony sprzedanych sztuk i mnóstwo świetnych gier do dziś bawią wiele osób, których nie stać na Xboksa 360 czy PlayStation 3. Ciekawe, jak sytuacja będzie się przedstawiać za 12 miesięcy. Zainteresowanych pozostałymi zestawieniami stworzonymi przez Nielsen Media Research odsyłamy na oficjalną stronę firmy.